Noobje vraagt hulp?!

• Topicstarter Topicstarter Gait7
  • Startdatum Startdatum
G

Gait7

Guest
Hallo,,
Ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben Stef, 19 jaar, en gek op helikopters
Ooit een keer een mini 2 kanaals helikoptertje gekregen, had ik vrij snel onder de knie en had ik een boel plezier mee.,
Toen een keer een grote 2 kanaals helicopter gekocht, kon ik ook goed mee overweg.

Nu heb ik een E-sky Honeybee CP3

Ik heb hier goed gelezen hoe je een beetje moet beginnen met vliegen, dus ik heeeeel voorzichtig hooveren proberen.
Ging allemaal aardig mooi, totdat ik gang kreeg en de lucht in ging,
1 windvlaag, heli de hoek om, en toen ik er was was het leed al geschied (a)

Nu heb ik er wel allemaal reserve onderdelen bij gekocht, geen probleem,,
alle onderdelen die vervangen moesten worden vervangen, ( rotorbladen, Die as tussen de rotorbladen en de main shaft)

Maar als ik nu probeer te vliegen, gaat hij niet omhoog tot bijna vol gas en dan wil hij ontzettend snel, maar dus niet langzaam opstijgen,
Ik denk dat dit komt doordat de vleugels onder een verkeerde hoek staan,
want als ik de heli inschakel trekken die servo's de bladen onder zo'n rare hoek, dat ik het ook niet meer snap.,

Maar nu mijn vraag:
Hoe kan ik dit oplossen met gewoon Huis Tuin en Keuken gereedschap?
een beetje vliegtuigwinkel is een best eindje rijden, ik heb wel een boel gereedschap maar geen "professioneel helikopter monteer meet spul"

Ik hoop dat jullie mij zo een beetje kunnen helpen.

Stef...

Je vraagt dit best in het heli gedeelte. Het kan inderdaad zijn dat je te weinig pitch op je roterbladen hebt, om dit te cheken heb je een pitch gauge nodig. Het kan ook zijn dat je de roterbladen verkeerd hebt gemonteerd bij het vervangen ervan of dat er een servo gesneuveld is tijdens de crash.
Succes!

Back