nood landing trex 500 esp

vanmiddag weer eens gaan vliegen,normaal vlieg ik in idle 1 nu wilden ik idle 2 eens proberen heli stijgt op wat me opviel was een nerveuze staart eenmaal een beetje op hoogte en een beetje aan het spelen met positief en negatieve pitch begon de staart in een keer te verdraaien kreeg hem ook niet meer stil heli was totaal niet meer onder controle .
heli blijft niet door draaien maar leek net een zwabber snel na beneden met gevolg een iets te harde landing in het weiland resultaat althans zichtbare schade kapotte tail blades dus valt gelukkig mee.
maar waar moet ik dit zoeken? :
*vibiraties
*gain
*heli is nieuw geen kromme assen of iets dergelijks geen bladspoor

idle 1 80% throtle curve
idle 2 100% throtle curve

alle hulp is welkom:D

gr nick

vermoedelijk staat je gain setting op idle 2 met een totaal andere (grotere of kleinere) waarde zodat bij het overschakelen van 1 naar 2 je gyro de mist in gaat.

Wat ik had met mijn mx12 en al mijn helis is dat de idle up schakelaar dezelfde schakelaar was die ook mijm gyro bediende... Dus als ik mijn idle up aanzette zette ik tegelijkertijd mijn heading lock uit van mn gyro. Kon hem gelukkig elke keer goed op de grond zetten maar wel met zwetende handjes.

Dit komt omdat gyro kanaal bij mij op de gear uitgang zit voor het landingsgestel van vliegtuigen. Nu heb ik de gear op een schakelaar gezet die ik toch niet gebruik en is alles opgelost.

Met een ander toerental, zal je de gyro-gain daarop moeten aanpassen.
Ik weet ook niet met welke ESC je vliegt, maar een gascurve van 100 is erg hoog als er een governorfuntie is geactiveerd.
100 is 100 en extra power is dan niet meer voorhanden omdat de moter al max draait!
Ga je daarnaast met pitch spelen, kan je moter het niet meer aan en gebeurt wat je al zei.

gr Richard

Met een ander toerental, zal je de gyro-gain daarop moeten aanpassen.
Ik weet ook niet met welke ESC je vliegt, maar een gascurve van 100 is erg hoog als er een governorfuntie is geactiveerd.
100 is 100 en extra power is dan niet meer voorhanden omdat de moter al max draait!
Ga je daarnaast met pitch spelen, kan je moter het niet meer aan en gebeurt wat je al zei.

gr Richard

gebruik de orginele esc de rce bl70g
in idle up heb ik een throtle curve van
idle 1 80-80-80-80-80
idle 2 100-100-100-100-100

zal de gain voor idle 2 eens opnieuw afstellen op dit toerental
omdat ik een vlakke curve heb is er zoiezo geen extra vermogen

iedereen bedankt voor de reacties zal posten als ik het uit heb geprobeert
gr nick

Wat dingetjes om te checken:
TT gears(allemaal), Tailshaft,

Vervangen: Tailhub, Tailgrip lagers.

Tailblades stuk=vaak hub ook iets krom, en hub krom, betekend zoveel kracht erop gekomen dat het lagertje wss ook wel overleden is. laat je dat krom en met een notchy lager, zal de staart bij de volgende vlucht niet lekker strak meer blijven staan door vibraties en wrijving.

Wat dingetjes om te checken:
TT gears(allemaal), Tailshaft,

Vervangen: Tailhub, Tailgrip lagers.

Tailblades stuk=vaak hub ook iets krom, en hub krom, betekend zoveel kracht erop gekomen dat het lagertje wss ook wel overleden is. laat je dat krom en met een notchy lager, zal de staart bij de volgende vlucht niet lekker strak meer blijven staan door vibraties en wrijving.

inderdaad tailshaft ook krom staat in bestelling:D

heli weer in nieuw staat nu tijd voor de gain af te stellen in idle 2
nu rest mijn vraag moet ik de gain hoger zetten met een hoger toerental of juist omlaag

en heeft iemand een handleiding van de DX7se heb deze van een vriend over gekocht maar geen handleiding

voor de gain in te stellen
moet ik toch in het menu travel adjust
en bij gear de waarde verstellen hoger of lager voor de gain maar hoe stel ik de gain dan in voor stunt 1 en stunt 2 ?
als ik de gear schakelaar links boven op afstand bediening omlaag doe kan ik een andere waarde veranderen (van de gear)
bijv

gear
+30%
-30%

pit
H 100%
L 100%

aux2
+100%
-100%

is dit dan de gain voor stunt 2 en moet ik dan ook gear schakelaar omzetten als ik omschakel naar idle 2?:confused:
gr nick

Als je het toerental verhoogt, zal de de staart feller reageren .
Als je dan ook nog eens de gain verhoogt, werkt dat dus averechts.
Je zou juist de gain moeten verlagen bij een hoger toerental.

en heeft iemand een handleiding van de DX7se heb deze van een vriend over gekocht maar geen handleiding

De handleiding vindt je hier.

Volgens mij kan je de gewijzigde gain gewoon aan de idle up 2 toewijzen. Je hoeft geen 2 schakelaars om te zetten voor zover ik weet.

Maar het werkt bij futaba net weer anders.....

grtz Erik

Laatst bewerkt:
Back