Nordschleife touristenfahrten rondje onder 10 min

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door GDV-Maxx, 22 aug 2012.

  1. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Belgiƫ
    Vorige woensdag voor de derde keer op de Nordschleife gaan rijden. Deze keer voor het eerst onder de 10 minuten. Ik was extra voorzichtig op een aantal plaatsen omdat het niet overal droog was...
    Volgende keer ga ik voor 9:30 :)

    De video toont mijn 7de ronde in werkelijkheid.
    Nordschleife Touristenfahrten 15.08.2012 - Audi A5 Sportback

    En de ronde ervoor met wat meer verkeer en regen...
    [URL=" ronde[/URL]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Op 16 september zijn ik en men pa ook te vinden op de Nordschliefe. We gaan in groep naar ginder, wij zelf gaan met de bmw M5 en de rest van de groep kzou begot ni wete welk gerief allemaal maar het zulle in ieder geval ferrari's, lambo's en AMG's zijn.
    Laat ons dan ook hopen op droog weer want met achterwiel aandrijving en zoveel vermogen op een natte baan rijden is vragen om problemen :)
     
  3. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    Belgiƫ
    Jij of je vader met de M5? :p
     
  4. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    TS ik dacht dat het verboden was on daar te filmen?

    u werkt wel op zoon manier mee aan een sluiting van de baan he....

    30 seconden winnen op een rondje is veel zelfs voor daar.
     
  6. Montega

    Montega

    Lid geworden:
    11 apr 2004
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Omg Rotterdam
    Adenauer forst in ging toch niet helemaal goed.
    Ik heb nog nooit ge-timed op de ring.
    Kans dat je gaat lopen pushen en je auto afschrijft is veel te groot.

    Kan maar 1 ding winnen en dat is met je auto weer naar huis rijden ;-)
     
  7. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik


    daar heb jij helemaal gelijk in!

    en de meeste komen NIET op een trailer daar
     
  8. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ben zelf nog maar 1x op de ring geweest. erg leuk, ga zeker weer.

    Verbaasde me zelf er over hoe sociaal er gereden werd. Komt een snellere auto aan, knipper naar rechts aanzetten en rechts blijven rijden. word je even ingehaald en kun je weer verder tuffen.
    (Heb geen M5 of dergelijk geschut ter beschikking, moest het doen met een vrij standaard VR6-je. :D )
    De enigste eikel die ik tegen ben gekomen in 3 rondjes rond de ring was in een zilveren impreza. (zo'n oude, met rolkooi en wat ik kon zien geen interieur. )
    Die reed me zowat de bumper er af omdat hij niet eens die fractie van een seconde kon wachten dat ik aan de kant ging.. :roll:
    Wou dit jaar ook weer gaan, maar is er niet van gekomen. (misschien komt het nog. )
    En anders volgend jaar een keer. :)

    ps: vind het wel jammer dat er officieel niet gefilmd mag worden op de baan zelf..
    Ook wel vreemd, want naast de baan staan altijd mega veel mensen met camera's etc.
    Lijkt me eigenlijk wel mooi om m'n gopro eens aan de auto te hangen en een rondje op te nemen. :D
     
  9. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Ik heb zelf ook gefilmd hoor..
    Camera was gemonteerd aan de voorruit, eens we wouden vertrekken wezen ze ons erop. Dus camera in de kofferbak gegooid, 100 meter verder gereden, gestopt en terug gemonteerd.

    Zelf hebben wij absoluut niet gepusht, je wil inderdaad met een hele wagen naar huis kunnen ;)
     
  10. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik



    bij deze een go pro op de bumper;)

    uHDH6XZmqiA[/media] Nordschleife golf tsi - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. apriliavalerossi

    apriliavalerossi

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Meppel
    Mooi, de laatste keer dat ik er ben geweest reden we 8.54 minuut over een rondje... Veel gamen op de nord op de ps3 kan je helpen om je bochten en algehele baan erin te krijgen...
     
  12. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Gisteren heb ik voor het eerst zelf op de Ring gereden. In een gehuurde Stage 2 Swift welteverstaan. Power heeft hij niet over, maar door Ohlins vering en Toyo R888 semi-slicks (beide het beste wat er op de markt is) ligt de bochtensnelheid erg hoog.
    De eerste 2 ronden opgewarmd en niet getimed.
    Ronde 3-5 gereden in resp 9:45, 9:23 en 9:10 gemeten Bridge to Gantry. Volgens het verhuurbedrijf kunnen pro's 8:40 halen met de Swift.

    Nu weer ff sparen, want dit wil ik vaker doen!

    Foto gelinkt van Tourifoto's.de:
    [​IMG]
     
  13. Gerard VLC

    Gerard VLC

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Veendam
    ik ga in de zomervakantie ook even een paar rondjes doen, heb het nog nooit getimed en was ik ook niet van plan, ga niet voor mn lol de R5 GT turbo afschrijven omdat het zonodig op tijd moet. heb het ding al 20 jaar en wil er nog veel plezier van hebben.
     
  14. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik ga er deze zomervakantie ook weer eens heen met m'n Corrado VR6. :) Heb er nu waterloze koelvloeistof in zitten, dus hoef niet meer zo bang te zijn dat me 't koelsysteem ontploft. :lol: maar ga inderdaad ook redelijk rustig aan doen, de auto moet zeer zeker heel blijven.


    @Jitze wat heeft je zo'n dagje ongeveer gekost? Lijkt me op zichook wel erg interessant om gewoon zo'n autotje te huren.



    Of op de Xbox 360. :p blijft m'n favoriete baan in Forza 4 in ieder geval.
     
  15. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Dubbelpost
     
  16. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Zie Rent4Ring | Race car rentals at the Nurburgring Nordschleife

    Niet goedkoop, in het gunstigste geval 63 euro per ronde. Eigen risico 2500 op schade, daarbij kunnen kosten komen voor nieuwe vangrails e.d. En evt nog extra kosten als je misshift en daardoor door de toerenbegrenzer gaat danwel je blok verrot rijdt.

    Aan de kandere kant weet je in ieder geval wel zeker dat je vezekerd bent en rij je met een auto die compleet circuitklaar is. En bedenk eens wat het kost om die semi-slicks en remmen te vervangen die hoogstens enkele tientallen ronden meegaan...
     
  17. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    idd, dat bedoel ikook. de remmen en banden op je eigen auto krijgen het ook behoorlijk op de kloten als je een beetje entheousiast gaat rijden. (heb zelf al 1x de remschijven blauw gehad na 1 ronde :shock: gelukkig waren ze nog wel en had ik dit laagje er na de volgende ronde weer met voorzichtig remmen vanaf gereden. (en inmiddels zijn de remmen vervangen) maargoed, dat vondik op zichal scary.

    qua revlimiter maak ik me niet echt druk, zo hoog in de toeren rijdt ik toch nooit. :p (bij mijn rijstijl past een V8 normaal het beste. :lol: )

    Iig bedankt voor de info. zeker eens het nakijken waard!
     
  18. Marinus1978

    Marinus1978

    Lid geworden:
    27 mrt 2014
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Papenburg (D)
    Hmmm V8... rondje met de Disco? ;)
     

Deel Deze Pagina