Normale verfsoort op Lexaan?

Hallo,

Ik ben momenteel aan het bieden op een Golf kap, welke ik zo dicht mogelijk op mijn eigen Golf wil laten lijken.
Nu is het probleem dat ik mijn 1:1 Golf een parelmoer kleur heeft, hij is namelijk grijs en als de zon erop schijnt wordt ie paars achtig.
Een kleur die Tamiya niet heeft, nu zat ik eraan te denken om bij de VW dealer een spuitbusje met deze kleur te kopen en de kap hiermee te spuiten.

Aangezien het een zeldzame kap is, wil ik dit gelijk goed doen, ook wordt dit een show kap en zal er dus nooit met deze kap gereden worden.

Weet iemand of ik dit kan gebruiken, of ergens misschien lexaan verf kan laten mengen om zo aan deze kleur te komen?

Het gaat om deze kleur:
golfaussenf6e.jpg

Dusty Mauve, kleurcode LC5P bij Volkswagen.

Alvast bedankt voor de tips.

Mvg, Ferry

Zolang je er niet mee rijdt moet het wel kunnen. Ik zou de kap dan wel aan de buitenkant spuiten en een goede primer gebruiken. Probleem van gewone (auto)lak is, dat deze keihard wordt en dus direct barst en losspringt als de kap (die wel flexibel is) buigt.

Precies, had zo'n antwoord al verwacht, wel stiekem verder gekeken en kwam op deze kleur uit, Spaz Stix Candy Purple:
royal-purple-and-candy-gold2_1.jpg

royal-purple2.jpg

Op de foto's is de kap niet 'gebacked', dus geen witte of andere laag, dit is dus de pure lak.
Als ik de laatste laag bv. grijs of zelfs zwart spuit, zou ik dan aardig in de buurt zitten van de kleuren die ik wil?

Ik ben zelf een enorme beginner, dus zeker weten doe ik het niet maar kijk ook eens naar de faschange verf van faskolor. Daar kan je zelf de eerste en tweede kleur mee maken, dacht ik begrepen te hebben.
Kan iemand met ervaring in die verf dat bevestigen?

Ben zelf ook een beginner, vandaag mijn eerste kap gespoten van de Savage XS, opzicht wel goed gelukt alleen wou ik de masking tape te strak plakken.
Uiteindelijke bij het spuiten op sommige plekjes losgelaten en dus niet zo netjes.

Voordat de Golf kap, welke vandaag binnen is gekomen(22ste gekocht, vandaag binnen incl. vakantie bij de douane:(), ga ik dus eerst wat vaker oefenen.

Zal zeker eens gaan kijken voor de Faschange, alleen is dat airbrush en dat heb ik helemaal geen kaas van gegeten.

Wel leuk dat ik draadje nu zie maar heb een tijd terug mn body gespoten met graupner lexaan verf. Na een aantal keer gereden te hebben vielen de vlokken verf eraf. Dus ik met dot4 remvloeistof de kap helemaal van verf ontdaan. Ik zat te twijfelen of ik een nieuw busje lexaan verf moest halen of gewoon de autolak (van flexa volgens mij) uit te proberen. Uiteindelijk toch de laatste optie gekozen aangezien ik toch een andere body wilde.

Ik moet je eerlijk vertellen dat het tot mijn verbazing erg goed blijft zitten en NIET scheurt! Op één of andere manier reageert het wel een beetje met de body aangezien er veel ribbels op het verf zijn gekomen. Maar dat is mij geen probleem want je ziet het niet aan de buitenkant, ik vond het zelfs al interessant dat het zo goed blijft zitten zonder te scheuren.

Hier een aantal foto's, hier en daar is de verf weg maar daar is ook de body gescheurd :mrgreen:

full

full

De plekken waar tape zit, zijn gerepareerde scheuren icm rubber repair lijm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back