Norske Lowe

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Ton67, 28 apr 2018.

  1. Ton67

    Ton67

    Lid geworden:
    28 apr 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Purmerend
    Mijn naam is Ton en ik ben hier nieuw op het forum.
    Een aantal jaar geleden heb ik een billingboats bouwdoos overgenomen van de Norske Lowe. Door onbekende omstandigheden is de bouwer er niet verder mee gekomen. Het is voor mij voor het eerst dat ik met hout ga bouwen en het model is te hoog gegrepen maar ik ga er voor.
     
  2. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.577
    Locatie:
    noord-holland
    Ton67 vindt dit leuk.
  3. Ton67

    Ton67

    Lid geworden:
    28 apr 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Purmerend
    20180417_083903.jpg 20180417_083924.jpg 20180417_083953.jpg Op de foto's de Norske Lowe zoals ik hem heb ontvangen. Er zitten wat beschadigingen op welke ik ga proberen te herstellen. Ik heb lang nagedacht of ik het model in zijn geheel zou demonteren en weer opnieuw zou opbouwen. De reden zou zijn om nieuwe dekken aan te brengen omdat ik de kleur te donker vind en de beschadigde delen te kunnen vervangen.
    Ik heb besloten om diversen delen te demonteren omdat het geheel wat slordig is gebouwd. Niet dat ik het beter kan maar wel dat ik me er aan stoor en verder in het bouwproces niet tegen een foute basis wil aanlopen. De dekken blijven zoals ze zijn, ik beschouw dit project als een proef en uitdaging en als het misgaat, jammer. Lukt dit wel (waar ik voor ga) zie ik nog meer uitdagingen.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2018
  4. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.577
    Locatie:
    noord-holland
    mooie boot , alleen dit is niet de sub afdeling bouwverslagen, als je mijn link indruk dan kom je er wel

    telefoons en tablets geven hem niet weer omdat de de blauwe bovenkant van de pagina dan erg groot is , bij een pc of laptop niet
     
  5. Ton67

    Ton67

    Lid geworden:
    28 apr 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Purmerend
    Kan ik deze start daarheen verplaatsen?
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Verplaatsing kun/moet je zelf bij moderatorteam aanvragen middels klik op Meld onder je openingsbericht. Zo meld je ook vervelende berichten, of vraag je om een topic af te splitsen.
    Titels kun je wijzigen via Topic Tools boven de betreffende discussie. Berichten wijzigen via klik op Meld onder dat bericht.
    Zowel titels als berichten bevriezen automatisch na twee dagen. Wil je die alsnog laten wijzigen dan moet dat ook via de moderatoren.
    E.e.a. gebeurt doorgaans binnen een paar uur.

    Conversaties versus profielposts
    PB = privé bericht, op dit forum heet het conversatie. Je start een conversatie met een gebruiker door te klikken op foto'tje of naam van de betreffende gebruiker, er opent een klein venstertje en daarin klik je op start een conversatie.
    Je kunt ook via profielposts communiceren, door op iemands gebruikerspagina te berichten te plaatsen, maar die berichten zijn openbaar op jouw @Ton67 profielpagina, iedereen kan ze lezen, en meedoen.

    Notificaties/meldingen
    Voor privébericht/conversaties kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. berichten niet meer over het hoofd ziet. Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een privébericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

    E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over
     
  7. Ton67

    Ton67

    Lid geworden:
    28 apr 2018
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Purmerend
    Hoi Ron,

    ik heb mijn topic inmiddels ook geplaatst in de bouwverslagen, ik zal deze laten verwijderen. Bedankt voor je reactie.
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal

Deel Deze Pagina