North American T-28

Heeft er iemand dit toestel als eens gebouwd de North American T-28 van Dave Platt

deze ga ik misschien ook bouwen .

grt johnny

Ik heb ooit 'the man himself' aan de lijn gehad over de T-28 Trojan, en hij was er laaiend (enthousiast dus) over.

(Wat ik allemaal al niet aan projecten overwogen heb . . . :hammer:)

Op Amerikaanse scale-forums is veel informatie te vinden.

Schitterende kist. :p

All time favorit.

Gewoon doen. :yes:

jan.

Ik heb ooit 'the man himself' aan de lijn gehad over de T-28 Trojan, en hij was er laaiend (enthousiast dus) over.

(Wat ik allemaal al niet aan projecten overwogen heb . . . :hammer:)

Op Amerikaanse scale-forums is veel informatie te vinden.

Schitterende kist. :p

All time favorit.

Gewoon doen. :yes:

jan.

Jan

van dit toestel is alles besteld bij Dave Platt, ben benieuwd
Ik was aan het twijfelen tussen Dave Platt en Vanguard Plans.

grt johnnyb

ik moet zeggen dat die kisten van platt er zoiezo goed uitzien, en nog redelijk betaalbaar zijn ook....

misschien als in de verre toekomst mijn fw190 af is dat ik een me109 van platt bouw, heb ik altijd al een mooie kist gevonden...

Laatst bewerkt:
Jan

van dit toestel is alles besteld bij Dave Platt, ben benieuwd
Ik was aan het twijfelen tussen Dave Platt en Vanguard Plans.

grt johnnyb

Johnny.

Ik vlieg zelf de NA T28-C van Pica; spanwijdte 2.14 meter. Vliegt super, maar wel overpowered met Super Tigre 32.5cc met 3-kamer demper in de romp. Heeft trouwens bijna een keer in de fik gestaan. Deze C-versie is een type met arrestor-hook voor landingen op vliegdekschepen. Eigenlijk gewoon een geconverteerde B-versie. Zeker die van Dave Platt bouwen. Is mooi en vliegt super. Uiteraard wel met intrekbaar landingsgestel. Zal eens speuren naar foto's van de mijne "in flight".

Groet van Bart.

Hier wat foto's van m'n T28C tijdens vliegshow van CONDOR E.V. in Wuerselen (Duitsland 2003)
Groet van Bart.
Condor-450.jpg

Johnny.

Ik vlieg zelf de NA T28-C van Pica; spanwijdte 2.14 meter. Vliegt super, maar wel overpowered met Super Tigre 32.5cc met 3-kamer demper in de romp. Heeft trouwens bijna een keer in de fik gestaan. Deze C-versie is een type met arrestor-hook voor landingen op vliegdekschepen. Eigenlijk gewoon een geconverteerde B-versie. Zeker die van Dave Platt bouwen. Is mooi en vliegt super. Uiteraard wel met intrekbaar landingsgestel. Zal eens speuren naar foto's van de mijne "in flight".

Groet van Bart.

Bart

Is dit een ARF toestel en welke schaal is dit .
Welke intrekbaar landingsgestel hebt gij gemonteerd?
Heb je ook foto's van kort bij , ziet er goed uit .

grt johnny

Hoi Bart,

Dit vliegtuig is mooi door lelijkheid....:D

Ik heb een kit liggen van 3W van 2.30 meter span, met een bijbehorend landingesgestel van HAWE.....:thumbsup:
Dit project blijft nog even achter een kastdeur liggen. Helaas nog geen tijd voor......:confused:

Martin

Hoi Johnny,

De modellen van Dave Platt( ik heb nog een half afgebouwde Spitfire MK9 van hem; moet hem eens afbouwen) vliegen goed. T28 is een leuk project. Dave Platt werkte voorheen met Pica.

Groetjes, Edwin

Hoi Bart,

Dit vliegtuig is mooi door lelijkheid....:D

Ik heb een kit liggen van 3W van 2.30 meter span, met een bijbehorend landingesgestel van HAWE.....:thumbsup:
Dit project blijft nog even achter een kastdeur liggen. Helaas nog geen tijd voor......:confused:

Martin

Martin

Heeft 3W dit toestel ook in hun gamma ?

vandaag een e-mail terug gehad van Dave , Dave is zelf nog aan het wachten op de fiberglas parts en dan wordt alles op gestuurd .

grt Johnny

Laatst bewerkt:
hoi Johnny,

Het is een (oude) kit van 3W. Wordt al in geen jaren meer gemaakt. :-(
Eigenlijk is het nu al een historische kit....:p

Groet,

Martin.

Zoals ik al eerder gezegd heb: 'Beauty is in the eyes of the beholder'.

jan.

De motor is mooi...daaromheen hebben ze wat afzichtelijke hele grote delen geconstrueerd, wat bij elkaar een mooi geheel is geworden....:puppydogeyes:

Waarschijnlijk is de ontwerper flink onder invloed geweest van geestverruimende middelen, anders kan je zo iets niet verzinnen..:confused:

Martin

Hier zijn al enkel foto's van de romp spanten .

nog uit zagen
316747778de5d8c5d.jpg

uitgezaagd
316747778de5ea9bb.jpg

toch groot de motorspant maar liefst 24 cm breed
316747778de5c76b7.jpg

grt Johnny

Laatst bewerkt door een moderator:
Back