Ik ben heel erg voor manier 1). Manier 1) is veel leuker, manier 2) is heel erg frustrerend, het lijkt alsof je opnieuw moet beginnen.
Verder is manier 2) veel crash gevoeliger, omdat je geen hoogte hebt. Bij manier 1) kom je vanuit een bekende vlucht situatie, en als het mis gaat kun je heel snel direct weer in die bekende vlucht situatie komen om het probleem op te lossen.
@Satoer:
Inverted leren hoveren doe je gewoon vanuit een looping, eigenlijk het zelfde verhaal (uiteraard kun je eerst al achteruit vliegen etc!). Je maakt gewoon loopings, maakt ze groter en langzamer boven in (zodat je negatief moet geven boven in de loop). Je snapt nu ook waarom je er eerst voor moet zorgen dat je achteruit kunt vliegen

Dan laat je hem boven in de loop een stukje rechtdoor vliegen (loop met platte kant). dat doe je totdat je dat prima beheerst. Als je dat goed kunt, dan ga je gewoon steeds langzamer vliegen boven in de loop, totdat hij op een dag stil hangt. Eerst 1 seconden, en dan de "loop" afmaken door elevator te geven en negatieve pitch (beide sticks trekken). Dit steeds uitbreiden totdat hij b.v. 20 seconden stil hangt. Dan ga je de hoogte iets terug brengen zodat je hem goed ziet. Dan begint het verhaal opnieuw, neus stukje wegdraaien links en rechts etc. net zo lang totdat je vol op de zijkant kunt kijken etc. Dan de T vliegen inverted. Als je dat allemaal goed kunt, dan kun je de hoogte nog wat verder naar beneden brengen. Dan pirouette gaan leren (zelfde leerstappen als bij een gewone pirouette). Dan veel oefenen totdat je het op lage hoogte kunt.
ok, dat zijn grofweg de stappen, ik zal binnenkort wel weer eens een pagina aanvullen op mijn site. Ik zal bovenstaande tekst vast als "placeholder" er neer zetten.
Suc6