nosram accu nu al uit elkaar!

ik heb nog niet heel lang een nosram 2200 mah accu, maar hij ligt nu al uit elkaar!! voor de specs zie de mail die ik nosram heb gestuurd:

hello,

i have bought about 1 or 2 months ago a Nosram 2200mah accu. i drove about 20 to 30 times with it. now the cells came apart and i can't drive it anymore. have you heard this before? or is it my fault? i drove it in a Tamiya tl-01b so the accu is pretty open, but I still think it's pretty soon to break. i always slow charged the accu. my driving style does involve some bumping( i am still a begginer) and i havn't made much abnormal falls. only once in a skate park.
and for the warranty(if it is there) should I connect to my hobbystore or to Nosram?

greet,
arthur.

I excuse for my faulty english. i'm just 13.

iemand dezelfde ervaring? is dit mijn fout?

Foto misschien van de accu?

Daar valt veel meer aan te zien. Dan kunnen we meer zeggen dan met dit stukje tekst.

Heb je hem nieuw gekocht?? Dan zou ik gewoon teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.... Als hij 2ehands is heb je denk ik erg pech. Je weet nooit wat er met een accu is gebeurd bij de vorige eigenaar.

de cellen zijn los van elkaar, dus het is te solderen. toch vind ik deze accu sowieso een beetje raar. ( snel warm worden, folie laat los, op sommige plekken zijn de cellen zichtbaar!)

foto ben ik mee bezig, maar van de camera naar computer wil niet lukken =S. stom gedoe met kabeltjes.

edit:

hier zijn de foto's, sorry voor de kwalititeit, maar kon het kabeltje van de camera niet vinden, dan maar met mobiel.

dsc00078qam.jpg
dsc00077dcr.jpg

dsc00079emo.jpg

ga het zo meteen solderen.

@rogier: helemaal nieuw.

Laatst bewerkt:
ik gam uiteindelijk wss niet solderen, maar gewoon inruilen. heb net toevallig diezelfde dg( voor hij stuk was) al een wolf-pack 3600 aangeschaft, heb ik die er ook weer uit XD

Is maar de vraag of ze dat doen.

Wat er met jou accu gebeurt is, gebeurt niet zo maar en je moet toch echt heel iets geks uitgehaald hebben om dit voor elkaar te krijgen. Er zitten om de cellen links en rechts een stuk krimpkous en om de geheel accu ook nog een stuk krimpkous. Deze breken niet zo maar doormidden.

Of je hebt al een hele tijd zonder de krimpkous gereden die over de gehele accu heen zit of je hebt de accu van de zijkant heel goed geraakt tijdens het rijden. In beide gevallen ben ik bang dat het aan je zelf licht en dat je er geen andere voor terug krijgt.

Als je er wel 1 krijgt heb je erg veel geluk.

het probleem zit hem denk ik dat in de tl-01b de accu vrij open ligt. van onder zit er geen bescherming. maar wat bedoel je met de krimpkous? volgen mij zit er om de cellen een laag plastic, die gescheurd is, en over de cellen zelf ook nog wat plastic ja. maar een "krimpkous" is toch niet dat ding waar met koeienletters: NOSRAM 2200MAH enzo opstaat, dan heb ik idd een probleem, want dat heb ik aangezien als verpakking. ben echt nog een beetje :newbie: in rc modelbouw.:hammer:

Dat is je probleem dan ja.

Krimpkous is een stuk plastic. Dit wordt gebruikt om de cellen heen en het accu pack. Bij fabricage is dit net iets te groot als het om de accu wordt geschoven en dit wordt dan iets verwarmd en krimpt daar door. Vandaar de naam Krimpkous.

Dat stuk plastic met die grootte sticker wat om het pack heen zat is voor bescherming tijdens het rijden en is geen verpakking. Dit had je dus moeten laten zitten. Dan had het pack waarschijnlijk wel heel gebleven.

Ben dan ook bang dat als je terug gaat je helaas een nee krijgt en je gewoon een nieuwe mag kopen.

Ik denk dat hij heel erg gelijk heeft, je kan natuurlijk je pack terug solderen en dan een krimpkous overtrekken. Dan heb je terug wat stevigheid.

p.s. heb je bij je wolfpack ook de verpakking erafgehaald?

grtzzz

Als ie dat bij dat andere pack ook heeft gedaan zou ik er snel weer 1 omheen doen. Scheelt een hoop in stevigheid en levensduur van je stickpack. Zeker in zo'n TL-01 chassis.

Zo kan je die andere ook wel repareren als de cellen nog goed zijn heb je weer een accu die je nog kan gebruiken.

ja, dan kan ik beter deze repareren. bij e wolf-pack heb ik speciaa om deze reden het nog even laten zitten, en dat zal ik er dus maar op laten. nu alleen nog een overtuigend argument tegen mijn moeder dat aan elkaar solderen ech kan. zucht... moeders en electronica....

o ja, en over de krimpkous: eerste idee is om dit van een fles achtige te maken. of heeft iemand ervaring?

Je kan dit vaak gewoon voor weinig in de modelbouw winkel kopen zo'n stuk krimpkous voor om een stickpack heen.

Dan is het even met the föhn van je moeder verwarmen en de krimpkous krimpt netjes om je pack heen. Wel eerst je de lossen cellen solderen voor je de krimpkous eromheen doet natuurlijk ;)

idd, lol. maar toch zou ik liever voor iets zoals een fles gaan. bij m'n hobby shop zijn ze nou eigenlijk niet heel proffesioneel, en rekenen best veel. bovendien vind ik bouwen luek :) ik ben nu iig bezig met een omhulzing waar een stick pack inpast, die omhulzing schroef ik dan op m'n auto. gaat al aardig lekker, had nog van de een of andere oude verpaking een soort hard kunstof materiaal, met ergens een stuk ongeveer in de vorm van een stick pack :o zie wel of het werkt, maar zou wel handig zijn voor m'n auto. post zo meteen mss ff wat foto's als iemand wil.:)

edit: laat maar, ding is gescheurd, gaat niet werken. toch leuk om te proberen.

Laatst bewerkt:
Doe er nou gewoon even een goed stuk krimpkous omheen, zo voorkom je voor latere tijd een hoop problemen in de auto. Nu breekt de accu, de volgende keer sluit de boel kort en dan krijg je zo'n mooi "back to the future" effect uit de auto alleen kan je erna helemaal opnieuw beginnen...

En als je moeder niet geloofd dat je cellen kan solderen, laat haar dan maar even inloggen hier en die vraag stellen. Zijn er genoeg die haar "even" kunnen voorlichten hierover...

Oh, nog een tipje... Als je in vervolg niet 100% zeker weet of iets wel of niet bij de verpakking hoort? Vraag het even dan in de winkel of aan iemand ie er verstand van heeft. De harde leerschool kost namelijk veel meer geld dan een stukje krimpkous in een modelbouwzaak die té veel vraagt voor zijn producten... ;)

Joost.

ok, dankje. punt is dat ik in alphen woon, en de winkel in leiden. duurt telkens even om er te komen. en kost ook weer euri. anyway, ga zometeen solderen :) thanks allemaal!

weet ik, maar daarom ben ik er niet zo vaak ;) heb niet altijd tijd om een vraagje te stellen ( en ik kende toen dit forum nog niet ;) )

Er is een ontzettend ouderwetse manier van communiceren, ik weet het met de huidige digitale snelweg denkt niet iedereen er meer aan maar de meeste winkels hebben er nog wel eentje staan. Het werkt heel simpel, je kijkt naar welke cijfers je in moet toetsen (vroeger zelfs nog draaien, kan je nagaan...) en die toets je dan in en wat denk je? Dan krijg je gewoon de stem van de mensen die er werken te horen en raar genoeg kan je nog met ze praten ook!!! Hoe is het toch mogelijk...

Kortom... Als je vragen hebt en je bent niet in de gelegenheid om even naar leiden (neem aan de vliegershop) te gaan, BEL ze dan even. Dan kunnen en zullen ze je zeker te woord staan en antwoorden geven op je vragen... De meeste winkels willen het zelfs nog wel even opsturen ook. En ook dát is goeiekoper dan een nieuwe accu!!!

(niet persoonlijk naar jou gericht) Maar ik zie het steeds vaker dat mensen "het wel even op het forum gooien" en dan dagen achtereen volgens wachten op een antwoord dat ze na een belletje van 5 minuten van de winkel al lang hadden kunnen krijgen... Ook dáár hebben we godszijdank nog steeds de speciaalzaak voor snappie? ;)

Joost.

Back