nostalgie in een modern jasje

Vandaag heeft Kelly het luchtruim gekozen.
Tjonge, wat gaat dat ding tekeer.
Het leek net een veulen wat voor de eerste keer in de wei kwam.
Ik weet zeker dat menig 3D vlieger er om jaloers zou zijn geweest.
HET VLIEGT DUS VOOR GEEN METER.
Eerst snelheid gemaakt op het water, prachtig.
Dan up, en weg was ze de lucht in.
Maar dan viel ze zijwaarts weg en moest ik alle zeilen bij zetten om te corrigeren.
Als een blad in een zware storm ging Kelly er van door want ik zag geen kans om haar terug te halen.
Het enige wat ik kon was haar in de lucht houden.
Op goed geluk kwam ze weer de goede kant op dus proberen te landen.
Op een afstand van circa 600 meter kwam ze ongecontroleerd op het water terecht.
Ik kon het bijna niet zien maar dacht dat ze op haar drijvers stond.
De motor geprobeerd maar deze deed niets meer.
Na 2 kilometer te hebben rond gereden kon ik Kelly terug in mijn armen sluiten, ze was met de wind naar lager wal gedreven.
Wonderbaarlijk valt de schade mee.
Een kleine beschadiging aan de vleugel en het motor steun is los gekomen.
De spinner met prop is naar de haaien.
Maar wat is nu de oorzaak?
Is Kelly niet in de wieg gelegd als watervliegtuig of is het zwaartepunt veranderd daar de drijvers?

Gr Pascal.
 
Dat is zo te lezen dus maar net goed gegaan.

Maar eh, je had de kist toch wel gebalanceerd MET de drijvers neem ik aan???
Anders kan je echt voor verrassingen komen te staan.
 
Hoi Berto.

Ik heb hem inderdaad gebalanceerd met de drijvers er onder, dus ik ben bang dat hij niet wil vliegen met drijvers.
Een mogelijkheid is om het zwaartepunt verder naar voren te brengen en nog een poging wagen.
Alleen is dat een heel groot risico, want als het dat niet is ben ik hem gegarandeerd kwijt.
Zoals de eerste keer goed is afgelopen , lukt dat geen tweede keer.
Ik ga het zekere voor het onzeker nemen.
Dus, einde kelly als water vliegtuig.

Hoi Andre.

Inderdaad geen fimpje, maar ik denk dat de cameraman nog in zijn bedje:-D lag.



Gr Pascal.
 
Of neem hem gewoon mee de 17de dan gaan we eens kijken wat we er aan kunnen doen ;-)

Na nog eens je verhaal gelezen te hebben zou je denken dat het zwaartepunt te achterlijk is.
Heb je ook nog het gas eraf gehad of durfde je dat niet?

Kan ook zijn dan je je motordomp wat moet vergroten verkleinen.
 
Het gas heb ik er af gehad maar het mocht allemaal niet baten.
Het zwaartepunt meer naar voren brengen zou een oplossing kunnen zijn .
Maar zoals ik al zij, wel een duur grapje als het dat niet is.
Ik ga er een nachtje over slapen.

Gr Pascal.
 
Ander optie.

Kist eerst helemaal goed invliegen zonder drijvers?
Zodat je zeker weet dat de kist doet wat ie moet doen.

Want dit was toch zijn echte eerste maiden of niet?
 
Hoi Andre.

Inderdaad geen fimpje, maar ik denk dat de cameraman nog in zijn bedje:-D lag.

Gr Pascal.

hmm.ik was er vanochtend al om 7 uur uit :p
maar jammer dat het niet gelukt is op het water.misschien kun je kelly beter inwijden vanaf het land "even zonder drijvers" en als je kelly eenmaal beter hebt leren kennen dan haar pas eens op drijvers zetten,
 
Tja ik weet hoe jij je voelt, zoiets is mij ook overkomen de laatste x op Zeumeren toen had ik water in de drijvers dus veranderde mijn CG de hele tijd en dan ben je toch wel erg druk om je kist in de lucht te houden.

Maar je hebt gelukkig weinig schade en het ziet er wel naar uit dat je CG tever naar achteren ligt, dus kom gewoon de 17de tis gezellie dan en dan zien wel.


Gr Japioooooooo
 
Hoi Berto

Ja, het was de maiden.
Zonde drijvers invliegen, ik kan het proberen.
Anderzijds gezien heb ik zo iets van, het is een beproefd fabriek kist dus zal het zonder al teveel moeilijk heden wel vliegen.
Toch naar de meting komen? Een ding is zeker, ik zal er wijzer van worden, ik laat het nog open.
Eerst even alles laten bezinken want de schrik zit er nog goed in.

Andre, als ik dat geweten had dat jij al uit de veren was had ik je natuurlijk gebeld.
Ik werd wakker en het was wind stil, dus in pakken en weg wezen.
Het had veel waarde kunnen toevoegen als het gefilmd was, dan was de oorzaak misschien te achterhalen geweest met al die kennis op het forum.
De volgende keer bel ik je uit je bed!
Wat zeg ik, volgende keer?!
Ik ben trouwens gaan vliegen op de Braakman, prachtige locatie!

Gr Pascal.
 
Andre, als ik dat geweten had dat jij al uit de veren was had ik je natuurlijk gebeld.De volgende keer bel ik je uit je bed!

haha ja ja, bel maar,
maar je bent altijd overgelevert aan het weer natuurlijk en je kon niet langer wachten :p

waar ben je precies bij de braakman geweest? waar de speedbotenclub zit?

en je kelly zal normaal gezien volgens dit filmpje toch goed en erg hard moeten vliegen hoor
0x9YS5uJ3QE[/media] - Kyosho Kelly Electric Powered
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, net voor de speedbotenclub.
Filmpje ken ik.
Het is mijn wekend niet, net de spit voor de eerste keer de lucht in gestuurd.
Vliegt als een eitje, met je handen op je rug.
Wat denkje, geen kotrole meer, klabammmmmmmmmmm! 2.4 ghz!
Rijp voor de clico.
Ik heb niks aan mijn leven.
Ik snap er niets meer van, dat is nummer 2 op de zelfde locatie.
Toch storring van buiten af?

Ik hoor of zie je nog wel.

Gr Pascal.
 
Laatst bewerkt:
Pascal

Zo dat moet een spannend moment zijn geweest, denk ook gezien je verslag dat het niet snel iets anders kan zijn dan het zwaartpunt.

Ton
 
Ja, net voor de spaadbotenclub.
Filmpje ken ik.
Het is mijn wekend niet, net de spit voor de eerste keer de lucht in gestuurd.
Vliegt als een eitje, met je handen op je rug.
Wat denkje, geen kotrole meer, klabammmmmmmmmmm! 2.4 ghz!
Rijp voor de clico.
Ik heb niks aan mijn leven.
Ik snap er niets meer van, dat is nummer 2 op de zelfde locatie.
Toch storring van buiten af?

Ik hoor of zie je nog wel.

Gr Pascal.

oei Pascall

je had toen ook al storing met je trojan, ik weet het nog. zou het dan toch aan je zender liggen:(
nou ik hoop dat er nog wat van de spit te maken valt
een vliegtuig crashen kost alleen maar geld,
 
Hoi Dirk.
Wat bedoel je precies, met wat voor systeem?

Ton.
Ik denk ook dat het met het zwaartepunt heeft te maken alleen hoe bepaal ik waar daadwerkelijk het zwaartepunt ligt.
Het zwaartepunt wat ik volgens de beschrijving heb opgevolgd gaat blijkbaar niet op met de drijvers er onder.

Andre.
Ik denk dat het storing was maat zeker weten weet ik het niet.
Ik kwam rustig aan vliegen toen hij ineens schuin naar beneden dook.
Dit was op een redelijke hoogte, dus geen paniek.
Of dit kwam door een te lagen snelheid of door storing, geen idee.
Toen hij ondereen hoek van 45 graden naar beneden dook gaf ik up en daar reageerde hij niet op.
Dit ging allemaal vrij traag dus gaf ik volgas om meer snelheid en druk op de roeren te krijgen.
Ik kan het niet met zekerheid zegen want je begint te twijfelen hoe het allemaal in zijn werk is gegaan, maar volgens mij reageerde hij ook niet op het gas.
Ik dacht nog dat ik de verkeerde schakelaar had omgezet, in plaats de schakelaar van het landingstoestel de beveiliging schakelaar van het gas.
Toen was het boem!

Gr Pascal
 
bij een te lage snelheid valt het vliegtuig meestal over één kant van de vleugel weg,
maar ik begrijp uit je verhaal dat je gewoon level vloog en 45 graden negatief naar beneden kwam,en dan maak je als het goed is wat meer snelheid.als je dan up geeft moet je dat wel merken dat hij iets opgetrokken wordt.ik denk toch dat je ergens storing hebt gehad wat niet persé aan je zender hoeft te liggen.
 
Back
Top