nostalgie in een modern jasje

[/QUOTE]
Met systeem bedoel ik Jeti, Spektrum of Fasst ....

Het is FASST van Futaba.

Nu schiet er mij net iets te binnen.
Ik herinner mij zojuist, net voor het moment dat hij naar beneden dook, dacht ik, hé mijn accu is leeg.
Dus het zou kunnen dat er een stroom onderbreking is geweest.
Nu heb ik al mijn spulletjes er uit gehaald en blijkt dat de regelaar op enkele solderingen is gecorrodeerd.
Dit is gekomen door de duik van kelly, blijkbaar is er toch wat water op gekomen.
Nog een oorzaak kan zijn dat mijn regelaar niet goed is ingesteld, ik zit namelijk ontzettend te sukkelen met dat ding qua instellen.
Daar zit alleen een Duitstalige handleiding bij en dat is niet mijn sterkste kant.
Wel heb ik voor de vlucht proef gedraaid en heeft hij 8 minuten op bijna vol gas gelopen.
Van de 3500 Amph was er 3000 Amph uit, dus ook weer niet zo'n grote kans dat het daar aan ligt.
Het is tot nu toe een raadsel.

als je dan up geeft moet je dat wel merken dat hij iets opgetrokken wordt

Ja, inderdaad Andre en dat deed hij duidelijk niet.

Zit er geen functie op je zender om je bereik te testen... kan uitsluitsel geven??

Ja, die zit er op en ik heb hem ook gebruikt.
Alles functioneerde naar behoren.

Aiaiaiaai.... Verdorie Pascall, niet leuk dit te lezen.
Na al dat werk en fraaie resultaat.

Baalen, Ik heb al een laken vol gesnotterd!

Gr Pascal.

Heb je de spullen van de Spit na de crash nog getest.
Is het een electro kist en zat er een aparte ontvanger accu in.

Ton

Hoi Ton.

Toen het boeltje daar zielig lag te liggen heb ik gelijk de volgende functies gecontroleerd, hoogte, richtingroer, en motor deden het.
De overige functies heb ik niet meer gecontroleerd omdat de vleugel een paar meter verder lag.
Het is inderdaad een electro kist, zonder aparte voeding voor de ontvanger.

Gr Pascal.

Zou het zo kunnen zijn dat de weerstand van de drijvers te groot is ten aanzien van het racer model ,ook omdat je drijvers erg breed waren.

veel gewicht en weerstand onder je vliegtuig/ voorover naar beneden duiken weinig effect hoogteroer????

Zou het zo kunnen zijn dat de weerstand van de drijvers te groot is ten aanzien van het racer model ,ook omdat je drijvers erg breed waren.

veel gewicht en weerstand onder je vliegtuig/ voorover naar beneden duiken weinig effect hoogteroer????

:confused: is het misschien zo dat er twee vliegtuigen door elkaar gehaalt worden? (pascall heeft het nu over zijn spitfire)

Ja, inderdaad worden er twee vliegtuigen door elkaar gehaald, dat krijg je als je twee toestellen in een wekend in de prak vlieg!!!:D
Maar ze zijn alle twee nog te repareren.

Eddie, daar zit ik ook aan te denken dat de drijvers negatieve invloed hebben op het vlieggedrag.
Maar wat je gelezen heb over een toestel wat naar beneden duikt is inderdaad een ander toestel.
Kelly deed precies het tegenover gestelde, die wilde alleen maar ongecontroleerd naar boven.

Gr Pascal

Ha! Reparabel!
Maar je zei... controle?

Regelaar + BEC en hoog vermogen motor kan link zijn.
Mijn F5Btje brak ook uit in de duik. Viel niets meer te sturen...
Bij uitlezing van de Jeti Spin regelaar met de powerbox was een spanningsdip geconstateerd... hmmmm en ik vloog net met een Simprop Scan 7... en die houden niet van dippies... de Scan 7 V2 had dan nog wel gewerkt... zja daar kom je dan te laat achter.... dus het was mogelijk toch geen stuurfoutje... maar een constructie keuze?

Ampart ontvangeraccuutje... Lipo 350 mAmp... als ik dit weer lees... stop ik het toch maar in m'n hotlinertje... ook al gaat het straks op 2.4 gig? Safer?

@Pascal

Dat feestje ken ik ook van de wilga, zonder drijvers vliegt ti prima, met drijvers geheel anders, dan wil die ook alleen maar naar boven, bij mij is het zo dat ik niet veel gas moet geven, volgas dan heb jeje handen vol en ben je echt aan het knuppelen om hem in de lucht te houden, doe je minder gas geven dan wordt ti rustiger, je moet dat het wel durven te doen natuurlijk, als er iets niet goed gaat wil je altijd vol gas geven om je kist te redden, maar dat feestje gaat niet op, tenminste bij mij niet.

Gr Japiooooooooo

P/S Tuurlijk zie ik jou graag op de meeting in Zeumeren, kom op man komennnnnnnn

Laatst bewerkt:
Oeps Sorry ik was in de veronderstelling dat dit alleen het kelly draadje was. Nou ja de bedoeling is goed.

Weerstand van drijvers en omhoog is lastig te difineren, misschien dat het meer de werveling achter je drijvers is die invloed op je stabilo geeft???

Gelukkig is het te repareren want het ziet er prachtig uit .Ga je de kelly nog op drijvers proberen?

Ha, mensen bedankt voor deze nutige informatie.
Een aparte accu voor de ontvanger ga ik zeker overwegen.

Dus Jaap, als ik meer gewicht naar voren breng moet het toch beter gaan?
Het is alleen de vraag hoeveel?
Tja komen op de meting, dan gaat je dat zeker kippenpootjes kosten!

Ha! Reparabel!
Maar je zei... controle?

Regelaar + BEC en hoog vermogen motor kan link zijn.
Mijn F5Btje brak ook uit in de duik. Viel niets meer te sturen...
Bij uitlezing van de Jeti Spin regelaar met de powerbox was een spanningsdip geconstateerd... hmmmm en ik vloog net met een Simprop Scan 7... en die houden niet van dippies... de Scan 7 V2 had dan nog wel gewerkt... zja daar kom je dan te laat achter.... dus het was mogelijk toch geen stuurfoutje... maar een constructie keuze?

Ampart ontvangeraccuutje... Lipo 350 mAmp... als ik dit weer lees... stop ik het toch maar in m'n hotlinertje... ook al gaat het straks op 2.4 gig? Safer?

Hoi.

Nu heb ik de volgende vragen.
Als ik een aparte ontvangeraccu gaat toepassen moet ik dan een andere regelaar aanschaffen zonder bec systeem?
Kan ik die accu op een willekeurig ontvanger kanaal aansluiten?
Krijg die ontvangeraccu dan geen ruzie met de aandrijfaccu?
Gr Pascal.

@Pascal

Geregeld, ik heb alvast 1 pootje gereserveerd voor je, eentje die hot en spicy is :mrgreen::mrgreen::mrgreen: en dan heb ik het hier niet over die KIP schaal 1/1

Gr Japiooooo

Nee Pascal... geen nieuwe regelaar te regelen.
Ik meen -als ik het goed heb- dat je de plus moet losnemen naar de ontvanger.
De aarde en signaal blijven zitten. Je hoeft het draadje niet door te knippen.
Uitpeuteren, dubbel leggen en krimpkousje er om heen. Dan kan je het altijd weer eenvoudig herstellen.

Mogelijk moet er een stroom reductortje tussen... of BECje. Ik heb er een LRP. Zeeeer compact. Met Jeti 2.4 + Dymond D60 servo's hoef ik geen rekening met 2s lipo te houden. Servo's gaan in deze tot 9,6v.
Im m'n trainer zit de LRP + Lipo wel... MPX profi digi's gaan tot 6 volt
Die LRP BECjes zijn rond de 29,- euries meen ik.... Storing- en juttervrij... hoewel ik em uit de buurt van de ontvanger houdt....
HobbyKing heeft ook... tot en met wat groter en meer functies....
Kijk ook even hier... de LRP staat er niet tussen..
Hier even als voorbeeld...
http://www.hpi-shop.de/pd100989307.htm?categoryId=362

En hier wat achtergrondinfo's
**** BEC + SBEC Mesungen

Laatst bewerkt:
Pascal,

Hoi Ton.

Toen het boeltje daar zielig lag te liggen heb ik gelijk de volgende functies gecontroleerd, hoogte, richtingroer, en motor deden het.
De overige functies heb ik niet meer gecontroleerd omdat de vleugel een paar meter verder lag.
Het is inderdaad een electro kist, zonder aparte voeding voor de ontvanger.

Gr Pascal.
Dacht al zoiets wat gebeurt kan zijn is dat de besturing is uitgevallen door een te lage spanning.

De BEC geeft een te lage spanning af onder belasting waardoor de ontvanger er mee stopt.

Je kunt dit oplossen door een aparte ontvanger accu in de ontvanger via een aan/uit schakelaar erbij te prikken.

De spanning blijft daardoor op de juiste waarde en de ontvanger blijft gewoon zijn werk doen.

Niets doorknippen van de regelaar want voeding is voeding voor de ontvanger.

Is alleen maar extra safe om de ontvanger te voeden via de BEC en een aparte accu.

Ton

Hoi Ton.

Is het echt zo simpel, prachtig dan.
Ik heb zo,n kabeltje liggen.
Nu heb ik wel de volgende vraag.
Vroeger had je een aparte voeding ingang op de ontvanger.
Bij de ontvanger die ik heb zit dat niet op, kan ik de accu in een willekeurig kanaal steken?
Ook weer bedankt voor deze op beurende informatie.

Gr Pascal.

Ja zo simpel is het.

Ja kun je in elke willekeurige stekker aansluiting prikken dat doe je tenslotte ook met BEC vanuit de regelaar..

Volgens mij zijn er geen ontvangers meer met een aparte accu aansluiting ook logisch want het is beter de stekker te combineren met een functie.

Ton

Back