NOT SO EasyStar (Beginners pylonklasse ??)

• Topicstarter Topicstarter Aaalie
  • Startdatum Startdatum
Vet cool!!!

Mijn Easystar is "beyond repair". Vloog na een dubbel dozijn crashes niet lekker meer. Maar dit geeft een nieuwe impuls!

(En ik had de resten eigenlijk aan Theo beloofd....)

Beide rolroeren stiekem iets omhoog, voor extra snelheid...

Zou je Elapor kunnen schaven???

prop-er zei:
Vet cool!!!

Mijn Easystar is "beyond repair". Vloog na een dubbel dozijn crashes niet lekker meer. Maar dit geeft een nieuwe impuls!

(En ik had de resten eigenlijk aan Theo beloofd....)

Beide rolroeren stiekem iets omhoog, voor extra snelheid...

Zou je Elapor kunnen schaven???

:yes: , wel een héél scherp mesje gebruiken. Vooral de "achterlijst" kan dan haarscherp :mrgreen: !

Aaalie zei:
Na een korte brainstormsessie hadden we de volgende regeltjes bedacht:
-De vleugel, de romp en de staart moeten afkomstig zijn van een EZ.
-De vleugel moet gechopped worden tot een span van 1 meter of minder.
-De staart (horizontale/stabilisator) moet gechopped worden in de breedte van het orginele hoogteroertje.
-De gebruikte motor moet gemonteerd op de orginele plek met een max KV van 2700.
-Maximaal 3S lipo!

Aldert,

Ik snap dat dit geen "officiele" klasse is/wordt, maar ik denk dat een eenmalige wedstrijd in de lente zeker tot de mogelijkheden behoort!
Ben het alleen niet eens met de 2700kV regel. Dan is de snelste deelnemer vrijwel altijd degene die zich de duurste, krachtigste 2700kV motor kan veroorloven. Tevens is het lastig op een evenement aan te tonen dat de gebruikte motor aan deze regel voldoet.

Eenvoudiger zou zijn om het maximaal vermogen te begrenzen op 300 Watt. Vrijwel iedere motor kan toegepast worden, en het vermogen is af te regelen door de keuze van een geschikte prop. Dit is eenvoudig op locatie met een stroomtang contactloos te meten. (en niet stiekem de gascurve in de zender tijdelijk beperken....)

Veel meer als 300Watt heeft op de standaard locatie van de ES motor geen zin, omdat de prop extreem gaat stallen bij de dan benodigde toerentallen.

We zouden dit evenement op een gelijke manier kunnen organiseren als de Modelbouwforum ontwerpwedstrijd van 2005/2006.

Vincent

Dedjuuuuuu, nu heb ik al zoveel geëxperimenteerd met mijn Easy Star, maar dat ik op dit idee nooit gekomen ben.

Maar niks belet me om in de voetsporen te treden,. :roll:

En wat die KV-limiet en/of 300 Watt regel betreft, laat ze er toch inpluggen wat ze willen; Prop-er zegt het zelf, meer dan 300 Watt heeft weinig zin, topsnelheid zit klem.

Oh ja, mijn ES vliegt al zoooo lang op 300 Watt. En hij blijft boeien. (ik had er vorige week 450 watt ingegooid, bracht geen aarde aan de dijk hoor; vloog als een baksteen. Kreeg héél snel terug zijn 300 watt motor in de achterbak.)

Ik vloek niet,. geef gewoon mijn mening en vind het toestel Helemaaal NIETS .....
Misschien met wat vuurwerk er in en een goeie brussless vleugels inkorten en ailrons er in wordt het nog iets. :lol:

Mzzl Ba®t

Helemaal gelijk Bart, ik vind de naam Fonziebear ook NIETS ;-)

maaruh, die easystar is toch leuk om mee te experimenteren vind ik...

Patrick99 zei:
Als je iets wilde met korte vleugels, ailrons en een snelle brushless, waarom heb je dan een ES gekocht? :roll:

Nooit van fantasie, experimenten en wilde jongensdromen gehoord zeker... :wink:

Back