Nou mijn picolo heeft gevlogen

Jawel ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de picolo maar een de lucht in gelaten.

Wat een klote ding
Het stuurt voor geen meter en vliegt niet als een helicopter.

Na 2 min begon hij als een gek te tollen, tandwiel van de staarrotor motor slipte door.
Niks kapot druppel locktite er op. En opnieuw geprobeerd, maar je stuurt je te pletter zodat je niet meer aan vliegen toe komt :wink: .

Nee voor mij geen mini heli meer. Blijf leker bij mijn caliber en rappie

gr Remco

Je moet het niet naar één vlucht al opgeven.
Wat je beschrijft had ik ook met de hummingbird,dat vloog
ook voor geen meter.
Maar als je geregeld met de piccolo gaat vliegen dan zul je
merken dat het steeds beter gaat.
Het is eigenlijk opnieuw leren vliegen.
En als je zo'n micro heli redelijk onder controle hebt
dan merk je ook dat het echte vliegen met de caliber of rappie
een stuk makkelijker word.

C Hof

hehe Remco,

Ik kan me vergissen hoor... maarruh... ben je vantevoren niet gewaarschuwd voor die dingen? :wink:

Groeten,
Marcel (Ook eens een piccolo gehad)

Ik was laatst in een sporthal in Leiden waar ze ook met pico's vlogen. Ik moet zeggen dat het er heel stabiel uitzag. Hij had hem heel relaxed in de hand.

De grootste truc is goed afstellen. (haha zegt iemand die nog nooit gevlogen heeft met zo'n ding :P (zit regelmatig op runryder, daar staat veel over die dingen))

Ik heb hem ook al jaren toen i net uitkwam (nog de vol carbon versie). Maar hij is op de kast gekomen. Door de vele microheli draadjes dacht ik. Ik heb er ook een maar ben er een beetje bang voor dat fragiele ding. Maar de diverse video enzo dacht ach wat the f...
Dus ik heb niet speciaal geld uitgegeven (al jaren geleden een keer voor mijn verjaardag centen gekocht), ik had hem dus al (het leed was al geschied lang voordat dit forum bestond).

Maar zal eens kijken wat ik doe maar voorlopig denk ik dat i weer op de kast gaat :roll:

gr Remco

Hoi Remco,

Een tijd terug heb ik een Hornet CP geprobeerd welke (helaas) ook alleen nog maar op de kast staat doordat deze oncontroleerbaar vloog.

Nu heb ik een Hummingbird en ben op zich tevreden. Ik kan lekker hooveren met het ding al is het wel even wennen. Het allerbelangrijkste is de SwashBallMod! Deze zorgt ervoor dat de swash vast (zonder speling) op je as blijft en dit bevoorderd ZEKER de vlieg eigenschappen.

Een tijd terug heb ik een Hornet CP geprobeerd welke (helaas) ook alleen nog maar op de kast staat doordat deze oncontroleerbaar vloog.

Ik dacht dat die hornets met collectieve pitch juist wel stabiel vlogen???

Groeten,
Marcel

Helaas heb ik dit nooit zo ervaren. Als je met geld gaat smijten kom je misschien wel een eind, maar uit de box kan ik er niet echt vrolijker van worden.

Altijd een trillende staart. Na elke vlucht de servos rechtzetten. Bij elke crash of ietsje harde landing weer een avond kwijt aan opknappen en naijken. Vervolgens heeeel diep in de buidel tasten voor een paar onderdeeltjes. Nee, van mij hoeftie niet meer!

Lekker met m'n Hummie en alles gaat in 1x goed....

groetjes,

Marijn

nou ik moet eerlijk zeggen, mijn ervaring met de picollo:
de eerste keer dat ik het ding van de grond lostrok vloog het net zo fijn als een natte telegraafkrant die zo omhooggegooid werd.
dan is het moment dat de echte modelbouwer eraan gaat prutsen en alles goed afregelen.
ik heb er financieel geen dure dingen aan veranderd, enkel wat kleinigheden die niet veel kostten puur omdat ik het ding voor de fun wou vliegen en geen micro van 500 euro wilde hebben.
ik had oa de swash wat spelingsvrij gemaakt, alles perfect uitgelijnd en gebalanceerd (vooral de uitlijning van de paddles doet veel) en de bladen verstevigd en ingekort.

toen vloog het ding al iets beter, maar je kan het nooit vergelijken met de stabiliteit van een grote heli, maar eignenlijk kun je die 2 zowiso al niet vergelijken met elkaar da's appels met peren vergelijken.

bij mij heeft het de interesse niet kunnen houden omdat ik het te fladderend vond vliegen.

'k denk dat er aan de micro's veel gedaan kan worden door wat plastic te vervangen door wat stevigers :)
als 'k zie hoe veel speling 't allemaal heeft.. lijkt mij niet super (beginner eh...)

mag 'k vragen hoe je die padles hebt uitgelijnt? 'k ben wat aan 't meten geweest om hem exact in het midden te krijgen... maar verticaal heb 'k op het ook gedaan, wat nooit goed kan zijn :)

eyeballen, kan iet anders goed kijken hoe die staat ten opszichte van de padllestang, dan kop draaien en de andere hetzelfde zetten.
ook opletten dat als de swash horizontaal staat, de padlles ook precies horizontaal staan.

Back