nova mega .12???

jullie zullen nu misschien wel denken: is die jongen wel serieus????
ja dat ben ik, maar ik ben helaas ook een weegschaal en daarom kan ik niet zo goed beslissen ik heb nu op marktplaats een nova mega .12 (helaas maar zo'n 2cc...) gevonden die kan ik kopen voor 70.- en voor 20.- meer krijg ik er nog een uitlaat en bocht bij.
nu is mijn vraag is dit een goed motortje? (op de site van serpent staat dat ze die niet meer maken, ik neem aan omdat er een nieuwere versie is? die met die oranje koelkoppen)
naar mijn idee ziet hij er goed uit, maar wat weet ik er nou helemaal van (is dit niet een heel erg moeilijk motortje, omdat het een serpent is en ook nog is een knap kleine?)
mijn firefox geeft niet de complete internet links door dus ik kan jullie er niet direct naar door verwijzen.., maar als iemand die er een beetje verstand van heeft naar zou willen kijken zou dat fijn zijn (tik Nitro Mega nova motor 1/10 in en dan zou je hem moeten vinden, hij woont een Weert, Limburg)
dat hij in limburg woont is ook niet bepaald fijn... ik woon in Den Haag en ik zou pas over 2 weken daar heen kunnen (i.v.m. proefwerkweek)
alvast bedankt voor het lezen.

Jacar

ik heb die nova mega .12 gekocht en ook thuis gekregen, maar ik weet niet hoe ik de carb eraf kan halen...
ik wil hem een beetje schoon maken enzo.
dus als iemand kan vertellen hoe dit moet zou ik dat erg fijn vinden. :D

Jacar

Tja, ondanks dat je een weegschaal bent, heb je hem toch gekocht blijkbaar.. :wink:

Je moet de motor schoonmaken?, dus hij is niet in nieuwstaat?..... dan vindt ik wellicht 70,- een beetje veel betaald, maar goed daar is het nu te laat voor.... de motor is nog goed?... tuurlijk, volgens de verkoper wel, maar meestal.......

Ehh, de carb los krijgen moet niet een heel groot probleem zijn....
Of heb je hem al los?

Er zit 1 schroefje in het motorhuisje, waarmee de carb vastgeklemd zit. schoef deze 1 of 2 hele slagen los, en duw dan tegen het schroefje aan, misschien een tikje met de achterkant van je schroevendraaier geven, dan zou de carb niet meer geklemd moeten zitten en zou je hem met een beetje draaien eruit kunnen halen.....

er zat wat roet bij de koelkop... en volgens mij is hij nog gewoon goed hoor heeft een goede compressie (ik ga alleen wel nieuwe schroeven om de koelkop vast te zetten kopen heb ik een beetje kapot gedraait... te kleine schroevendraaier...)
en deze motoren hebben hebben geen carb met 1 of 2 schroefjes... maar een soort pinnetje met een moetje erop ik durf er alleen niet te hard tegen te slaan, maar hij hoef er nu niet meer af (ik kon er aan de achterkant niet goed bij zat wat smurrie...)

Jacar

Koop wel goed passende schroeven......

Ik weet hoe een carb vast zit.....
Maar nogmaals. het moertje 2 slagen los (kan moertje of schroefje zijn, maar moertje dus in dit geval) en een tik erop geven met achterkant schroevendraaier, dan schuift dat pennetje op en klemt hij de carb niet meer......

Draai met het vastzetten van de carb dit moertje NOOIT te strak aan, anders is je carb stuk....
Hij hoeft de carb alleen maar een beetje te klemmen.....

Back