Novak Cyclone TC2

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik heb een Novak Cyclon TC2 , maar er zit een blauw ding bij (condensator denk ik)..

Waarvoor dient dat voor :

Ik dacht iets van : Hij houdt het voltage hoog genoeg

e67_9.jpg

Helaas staat hij niet op dit plaatje , maar wel hier :

afb298.jpg

p.s. Let niet op de kwaliteit..die is met mijn webcam genomen

Dat is een soort buffer. Wanneer je bijvoorbeeld heel snel accelereert trekt je motor heel veel stroom. Dit kan ten koste gaan van de (gas)servoreactie en het vermogen daarvan.
Om altijd te garanderen dat er voldoende stroom is om je servo goed aan te sturen, zit deze grote condensator erop, die op het moment dat je motor veel stroom trekt, je servo kan voeden.

Ah ok, dan d8 ik het ongeveer goed :)

Maar waarom zijn er mensen die er geen opdoen dan ?

hey dennis er staat een tread kijk es he slimmen :p

en het besluit is
condensator helpt nix :d
lees maar ff

Het is geen condensator.

Maar ik ben al wat verder en laat hem erop zitten 8)

het is echt wel een condensator hoor ik weet niet wat jij denkt dat het is maar het is echt een condensator en geen weerstand ofzo :p

Tja, ik bedoel het anders :P

Ach ja laat maar zitten, bedankt voor je reactie Dirk-Jan !

Voor de correctheid, het is een Electrolytische Condensator, afgekort ELCO

De meningen zijn er over verdeeld maar de mate van een merkbare werking zal wel regelaar en accu afhankelijk zijn. In de microwereld is het wel degelijk in de "punch" merkbaar en in de 1:10 wereld wordt het veel gebruikt in combinatie met NiMha accu's om de ergste stroompieken bij de accu weg te nemen omdat NiMha nog geen grote stroomgevers zijn en daardoor ook de accu beschadigd kan raken.

ik gebruik Nimh en Nicd .

Maar ik laat hem erop zitten ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het wel verstandig is

Roelof zei:
Voor de correctheid, het is een Electrolytische Condensator, afgekort ELCO

De meningen zijn er over verdeeld maar de mate van een merkbare werking zal wel regelaar en accu afhankelijk zijn. In de microwereld is het wel degelijk in de "punch" merkbaar en in de 1:10 wereld wordt het veel gebruikt in combinatie met NiMha accu's om de ergste stroompieken bij de accu weg te nemen omdat NiMha nog geen grote stroomgevers zijn en daardoor ook de accu beschadigd kan raken.

Even voor de duidelijkheid, ik zie nu namelijk twee verschillende verklaringen.
Dat hij bij 1:10 wordt gebruikt voor de servo kan ik begrijpen.... maar dat hij als buffer wordt gebruikt om de aandrijf motor een extra duwtje in de rug te geven lijkt mij idd onwaarschijnlijk.
Aangezien de capaciteit van zo'n condesator zo beperkt is dat de motor er geen eens van gaat draaien als je hem over de motor ontlaadt.... :?

bij micro racers zul je het wel merken als je hem als "motor punch" gebruikt, maar nog het meest als je slechte accu's gebruikt :twisted: (dan is het verschil groter, als je goeie accu's gebruikt dan zul je h'm helemaal niet nodig hebben.

ik zou het condensatortje erop laten zitten, sommige hier denken daar toch anders over, maar als je kijkt naar de gebruiksaanwijzing van sommige novak snelheidsregelaars kan je zien dat als je de condensator verwijderd dat dan ook je garantie ongeldig is. Daarnaast ben ik niet van mening dat je een echte boost zal merken met een condensator, maar een condensator zorgt ervoor dat tijdelijk het voltage hoger wordt gehouden bij vol gas en een snelheidsregelaar blijft hierdoor koeler en minder warm. Ook als ik kijk naar alle wedstrijd auto's zie je zo'n condensator zitten, en die mensen doen niks op hun auto wat niet van belang is.

Gr.
Steven

Ik heb de Handleiding nagelezen , en je hebt gelijk ..De garantie vervalt als ik de condensator eraf haal .. Dus ik laat hem mooi zitten

jah als het er standard opzit zeker laten zitten
voor de rest ga ik akkoord met stevenkoiter...
als die ***sneeuw nu es helemaal weg ging of es lekker bleef liggen kon ik het eens gaan uitesten met men offroad

Back