Novarossi 21 plus 3.5cc

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Rik1988, 1 sep 2021.

  1. Rik1988

    Rik1988

    Lid geworden:
    27 jan 2018
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Roermond
    Hallo, ik was vandaag aan het rijden in velp.
    Na zo’n 40 rondjes op een paar uur starten ik hem weer en reed een half rondje.
    Toen ik weer gas gaf buuuhh leek het alsof de motor verzoop en de kracht was weg na een paar keer weer gas te hebben gegeven ging die weer een paar meter goed. Daarna weer hetzelfde probleem! Wat zou dit kunnen zijn? De afstelling van de carburateur zou goed moeten zijn en de koppeling ook want die 40 ronden gingen perfect. Groet rik
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    En waarom denk je dat de afstelling goed moet zijn? Het weer veranders deze week nogal....

    Maar begin eerst eens met een verse gloeiplug.
     
  3. Rik1988

    Rik1988

    Lid geworden:
    27 jan 2018
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Roermond
    Ja ik had hem af laten stellen door een pro vorige week. En gisteren liep die heel fijn 40 ronden lang daarna liep die ook een half rondje goed en ineens valt de kracht weg. En een geluid alsof die valse lucht trekt of teveel benzine krijgt. Gloeiplug heb ik vervangen. Maar nog steeds hetzelfde resultaat.
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Je plug kan ook stuk zijn, dat hij dan nog steeds loopt is niet vreemd. De plug is dan slecht.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat die vorige week bij totaal andere weersomstandigheden perfect is afgesteld wil niet zeggen dat de afstelling nu goed is. Neemt niet weg dat het bij een goede motor normaal maar een kleine correctie nodig is.

    Als het goed lijkt te gaan en dan ineens het lijkt dat de motor anders loopt... kan de uitlaat zijn, probeer eens een ander. Kan ook een slecht sluitende tankdop zijn, een plakkende koppeling of een rot lager in de koppeling, een slangetje dat half geknikt is enz.

    Is er nog iets dat je ondertussen vervangen hebt, andere brandstof oid?

    In een uiterste geval kan het een rot lager van de motor zijn.
     
  6. Rik1988

    Rik1988

    Lid geworden:
    27 jan 2018
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Roermond
    Hey roelof, bedankt voor de info! Ik ga deze dingen eens even uitproberen.
    Mocht het dan nog niet verholpen zijn zal ik dat in deze topic plaatsen! Groet rik
     

Deel Deze Pagina