Novarossi N12T1 (basic) de clubmotor

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Velox, 9 nov 2010.

?

Wat is jullie mening

Peiling gesloten op 7 feb 2011.
  1. Ja, dat lijkt mij wel wat...

    62,2%
  2. Nee, over mijn lijk...

    16,2%
  3. Ik stem niet, want ik rij of ga toch niet rijden op een circuit...

    21,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Hopelijk zijn beide secties een beetje tevreden.
    Wanneer en hoe te betalen, komt er een nieuw inschrijf formulier..?
     
  2. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ja, en dat lijkt me ook logisch. Alleen vind ik het tricky om nu meteen mee te gaan in een principe waarbij een rijder op de laatste wedstrijd nog even in ene mee kan gaan doen en 150 punten kan pakken. Dat is niet per se een probleem, maar ik vind wel dat de groep hier op moet kunnen reageren en we hebben dit met de sectievergadering niet behandeld.
     
  3. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Komt binnenkort. Niet te ongeduldig Roy, we brengen je op de hoogte. ;)
     
  4. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Top, Bart en JW, jullie gaan zeker meedoen?
     
  5. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ja, ik heb net twee motoren met uitlaten besteld.
     
  6. djiewie

    djiewie Guest

    @Roy, ja zekerrrr, de promo plannen zijn even naar de toekomst verplaatst. Je kan maar een ding goed doen. En Roy, heb gehoord dat je een 16 laag brandstof rijder bent dus doe je mee?;)
     
  7. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Met wind mee zeker...lol
    we gaan zijn wie de snelste is JW..;)
     
  8. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Inmiddels zijn de motoren beschikbaar bij de importeur en de eerste rijders hebben hun bestelling al binnen.

    Hier en daar zijn er toch nog mensen die het idee hebben dat ze duurder uit zijn met zo'n motor dus ik zal nog even een extra uitleg geven.

    We hebben al aangegeven dat het een motor is die iets minder vermogen heeft waardoor je aandrijflijn minder zal slijten. Daarmee bespaar je dus ook kosten, maar dat effect zal ik nu verder buiten beschouwing laten. Ik ga het nu even hebben over de kosten van de motor op zich en de afschrijving daarvan. Ik laat de uitlaat even buiten beschouwing, maar daarvoor geldt hetzelfde en zullen alleen de getallen wat groter worden.

    Stel je rijdt normaal 6 NOMAC cups 6 Clubwedstrijden en 2 andere wedstrijden per jaar.
    Daarbij koop je gemiddeld één dikke motor per jaar. Die motor heeft een keer een drijfstang nodig, en later nog eens een nieuw cilindersetje.

    Kosten:
    400 motor
    120 zuiger/cilindersetje
    25 drijfstang
    =545 euro per jaar

    Datzelfde voor de standaardmotor:
    88 motor
    55 zuiger/cilindersetje
    25 drijfstang
    =168 euro per jaar

    Nu voor de mensen die beide kopen, en in 60% van de geval de snelle motor gebruiken en in 40% van de gevallen de standaardmotor gebruiken.:
    400 motor x 60% =240
    88 motor x40% = 35,20
    25 drijfstang
    120 x 60% =72
    55 x 40% =22
    = in totaal 394,20 euro per jaar

    Dus ook als je de motor alleen voor de NOMAC Cup gebruikt en voor de andere wedstrijden een dure motor dan ben je al 150 euro per jaar goedkoper uit. De investering van die standaardmotor heb je er dus in het eerste jaar al uit!!!! Bijna in het eerste half jaar dus al zelfs... 150 >> 88
     
  9. Serpent950

    Serpent950

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    110
    Tis een super idee een clubmotor.

    Alleen jammer dat onze vereniging hier niet van op de hoogte is en ons onthoudt van de mooie aanbieding.

    Reageer vrolijk verder
     
  10. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Kom je toch gezellig rijden op het mooiste en gezelligste circuit van NL ;) Je bent van harte welkom ...:yes:

    Ter info, bij de AMCA zijn er inmiddels 19 stuks Novarossi 5T motoren uitgereikt voor de clubcompetitie 1:8, waarvan 2 door de Penningmeester aangeschaft, om op deze wijze de 1:8 rijders een warm hart toe te dragen. 1 van deze 2 clubmotoren is inmiddels zelfs al doorgeschoven naar een herintredende 1:8 clubrijder. Lijkt dus een gezellig jaar te gaan worden. De "gentlemen's agreement" die we met zijn allen gemaakt hebben is dat er niet gedremeld wordt aan de motoren. Zodra er iemand tussen rijdt die echt zichtbaar sneller is, mag de Wedstrijdleiding, of de collega 1:8 clubrijders een vriendelijk verzoek doen om de motor te inspecteren. Mocht dan blijken dat je aan de motor geprutst hebt, val je uiteraard door de mand. Waarom zou iemand op deze manier willen winnen en gezichtsverlies willen lijden t.o.v. zijn collega rijders? :-?

    Het kostenvoordeel dat Bart schetst is dito voor 1:8, zelf nog extremer, dus alleen al vanuit dat oogpunt is dat voor iedereen, of je nou als NK08, NC08, PS08 of clubrijder aan de clubcompetitie deelneemt. Na alle andere voordelen besproken te hebben, was dit het punt dat echt iedereen over de streep trok. :proost:

    We hebben van de Novarossi 5T clubmotoren o.a. timing e.d. uitvoerig bekeken, en waar veel rijders zich waarschijnlijk over zullen gaan verbazen is hoe snel deze motoren feitelijk zullen gaan zijn. Okay, het is natuurlijk net geen 35+ of Flash, maar op clubwedstrijden heb je dat ook helemaal niet nodig. :teacher:

    Ik vind het een super ontwikkeling, en ik ben blij dat we dit met alle AMCA 1:8 clubrijders hebben kunnen afspreken. Alleen al als voorbeeld om te laten zien dat je met een net iets minder snelle motor ook gewoon erg snelle rondetijden kunt rijden, maar ook om het verschil tussen de NK/NC rijders en beginnende / gevorderde clubrijders kleiner te maken, dus is het voor iedereen veel competitiever.

    Gaat een gezellig 2011 seizoen worden, ik heb er alvast enorm veel zin in, ook mijn debut in de NK08 klasse trouwens … :yes:
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Klopt, uiteindelijk zal de complete configuratie de snelheid bepalen (uitlaat, plug, kopspeling) maar ik verwacht dat de standaard 2052 en 2015 als ook alle andere uitlaten die het goed doen op een snellere Novarossi het ook goed op deze zullen doen.

    Om je een idee te geven, de inlaat timing is bij alle Nova's identiek, de uitlaat timing is bijna gelijk aan een 35+ waarbij het ook noemenswaard is dat de uitlaat een M.E.S. is (wat de 2 kleine zij-poortjes kent) en de krukas timing zit maar 3 graden naast een 35+. De verwachting is dat dit dan wel geen 35+ zal zijn maar op de baan qua prestaties er niet veel naast zit.
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ook met de clubmotor rijden?

    Voel je je dan als Novarossi rijder niet verschrikkelijk genomen dan, gezien het prijsverschil?
     
  13. Serpent950

    Serpent950

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    110
    Gezien de ontwikkelingen bij onze vereniging zou het mij niet verbazen dat enkele leden gaan uitwijken naar de Amca.

    Maar goed dat is toekomstmuziek.

    We proberen nu op een andere manier aan deze motor te komen en wanneer we deze hebben zeker op het Amca circuit te vinden zijn.

    Tis wel een stukje rijden maar dat moeten we er maar voor over hebben.

    Reageer vrolijk verder
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Tja, voor het mindere geld weet je nog niet wat je aan levensduur krijgt, de krukas is redelijk basic en misschien slijt het big-end onder je reet weg en je krijgt er ook een stalen lager voor.

    Ja, genept voel ik mij wel maar dat doe ik al jaren maar hou er ook rekening mee dat de normale verkoopprijs 225 euro is en dit dus een leuke prijs is om ook op te experimenteren. Maar dan zal jij als Picco liefhebber ook vreemde gedachtes moeten hebben als je weet dat de EVO4 voor 150 euro te vinden is....
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Volgens mij heb ik liever stalen lagers, dan keramisch, zeker die van Novarossi... ;) (maar da's een andere discussie)

    Ehh, 150,- Waar!, ik had ze voor 225,- ...
    Maar goed, in de normale handel kun je ze inmiddels krijgen voor rond de 300,-
    Hoe dan ook, Picco heeft niet zoveel motoren in de handel die zo dicht bij elkaar liggen...

    Ik heb nog ff gekeken.
    De EVO4 .21 kost 267,-
    De Modified EVO4 .21 kost 306,-
    Netjes besteld bij mijn huisleverancier uit ons eigen landje....
    En de 40,- verschil in prijs is wel in verhouding als je naar het verschil in bewerking binnenin de motoren kijkt....
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2011
  16. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Leuk :yes:

    Als jij / jullie bij de AMCA lid worden, wil ik de 5T clubmotoren met alle plezier voor jou / jullie bestellen, geen probleem, laat maar weten. Prijs bij ons is € 129,- p/st en ook op de bijbehorende onderdelen bijv. drijfstang, lagers, pistonpenclipjes, of noem maar op (als uitlaten / INS-boxen) zit ook nog eens een bijpassende AMCA clubkorting. ;) … ennn … we hebben ook nog eens een erg leuke 1:8 clubcompetitie … :yes: Reken maar uit wat voor voordelen een lidmaatschap bij de AMCA biedt. ;) En als je hulp nodig hept bij het afstellen van je auto geef je maar een gil ... iedereen is bereid om jou / jullie te helpen ... wedden dat je er een hele hoop van opsteekt, en je rondetijden voortdurend sneller worden. :yes:

    Klein stukje verder rijden stelt natuurlijk niet zoveel voor als je op een van de mooiste circuits van NL kunt rijden, met een erg leuke en gezellige 1:8 clubcompetitie. ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2011
  17. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Real toch?

    Ik had begrepen dat daar een 1/8 GP gaat komen, en dat er een andere toplaag op de baan zou gaan komen.
    Niet?, is er weer gelogen?....


    Trouwens:
    Volgens mij heeft de AMCA hun plannen o.a. middels Richard alleen hier op het forum geventileerd (en hun eigen website) maar vergeet niet dat dat om 1/8 motoren gaat, NIET 1/10.
    deze plannen hadden ze niet hoeven ventileren richting andere clubs toch, of wel?

    Voor de 1/10 was er een Nomac voorstel om hetzelfde te gaan doen. Dus voor de 1/10 is jullie vereniging wel op de hoogte.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2011
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, ze hadden zich ingeschreven op een GP maar door de vele aanvragen zijn ze net op het randje uitgeloot. Over nieuw asfalt weet jij meer als ik....


    Hier zit je verkeerd. MASH RC shop heeft alle verenigingen een brief gestuurd over de clubmotoren zowel de .12 als de .21 met de bijbehorende prijzen. Het bestuur van REAL80 heeft buiten de leden om besloten hier niets mee te doen, zelfs geen ruchtbaarheid aan te geven.
     
  19. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Duidelijk, over dat asfalt was dus weer eens wishfull thinking.... wellicht was dat dan een gerucht mocht die GP wel doorgaan.

    Ook duidelijk, daarom zeg ik ook "volgens mij"
    Maar dus ligt de schuld bij het bestuur en nergens anders, REAL was dus WEL op de hoogte.
     
  20. Serpent950

    Serpent950

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    110
    Toplaag?????
    Mij niets van bekend!!!!!

    Aanbieding van Mash is idd niks mee gedaan door real en wordt ook niks mee gedaan.

    Reageer vrolijk verder
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina