Novarossi N12T1 (basic) de clubmotor

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Velox, 9 nov 2010.

?

Wat is jullie mening

Peiling gesloten op 7 feb 2011.
  1. Ja, dat lijkt mij wel wat...

    62,2%
  2. Nee, over mijn lijk...

    16,2%
  3. Ik stem niet, want ik rij of ga toch niet rijden op een circuit...

    21,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Jan Willem, ben je ook van de partij op de MACH vergadering, vraag mij af wanneer die is, neem aan dat het nog op de site komt..?
     
  2. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    28-11 om 13;00 in de kantine.

    Er is een mail over rond gestuurd, maar die hebben sommige (waaronder ik) blijkbaar nooit ontvangen.
    Lijkt me alsnog handig dat dit op de site komt te staan.
     
  3. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Heb ik al meer gehoord inderdaad.
    Als ik het niet vergeet zal ik het Woensdag ff doorgeven aan Hans...
     
  4. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Bij mij zat die in de spam box.....
     
  5. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Het staat nu officieel op de site en datum en tijd klopten....
    Hoop dat iedereen er naar toe komt om zoveel mogelijk inbreng te hebben.
     
  6. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Als gekeken wordt naar de N12T1 motor, dan raadt Novarossi dit nummer bocht aan: 41615

    De vraag is, welk type uitlaat zou het meest geschikt zijn voor deze motor/bocht combinatie, dit uitgaande voor de mach baan.

    Kan iemand dit met argumenten uitleggen..?
     
  7. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik moet mezelf toch weer corrigeren. De motoren Novarossi 5T motoren zijn inmiddels besteld. Gelukkig kon de oude deal van € 138,- vandaag nog worden geannuleerd. De motoren zijn via via met nog wat extra "clubkorting" ;) besteld. :) De rijders die lekker vlot waren met betalen krijgen dus nog een aantal €uro's teruggestort op hun rekening! Een behoorlijke meevaller op het totaalbedrag. De correctie betreft niet alleen de inkoopprijs, maar ook het aantal, 17 stuks ... er zijn 2 rijders die 2 motoren besteld hebben. Betekent dat dus 15 AMCA 1:8 rijders aankomend seizoen met dezelfde motor op de clubwedstrijden gaan rijden ... wordt errug gezellig in 2011 bij de AMCA 1:8 clubwedstrijden ... :yes:
     
  8. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Heb even contact gehad met een van de engineers van Novarossi en heb gelijk een filmpje van het mach circuit meegestuurd.
    Zij raden voor de N12T1 motor de op de website vermelde 41615 bocht aan in combinatie met de 51610 uitlaat (Efra 2630).

    Daarnaast heb ik gevraagd hoe het zit met de motor qua voortzetting van dit type en de onderdelen, ze zeggen dat ze de komende jaren dit model willen behouden....
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Positief nieuws!
    De belangrijktste vraag ben je vergeten: zal de motor dezelfde specs/timingen behouden?
    (Om een idee te geven, de 35-plus-21 van nu is niet meer als die van 2 jaar terug)

    En ik zag de mail dat ik weer wat geld terug krijg, zal ik mijzelf maar even op een Shoarma'tje trakteren ;)
     
  10. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Zelf heb ik het idee dat ze niet zomaar ineens de timing van een "flash" erin zullen verspanen, dat zou wat zijn, gaat iedereen ineens weer elke 2 maanden een nieuwe kopen. Hopende op een extreem verbeterde versie, hebben jullie dat wel goed afgebakend voor die 5-poorter..?

    Nee, alle gekheid op een stokje, dat zal wel meevallen denk ik.
     
  11. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    In Duitsland bestaat er een hobbycup waar gebruik gemaakt wordt van de N12T1 motor met de 2630 uitlaat....dat wist ik nog niet.
    Onderstaand twee filmpjes waar de finale te zien is van deze klasse, beide even doorspoelen naar ongeveer 2.00. Zo te zien gaat het gewoon hard en dus niet iets als de Kyosho cup...



     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Nog zo'n misvatting ... Bij een clubmotor wordt al snel gedacht aan een langzame motor. Een Novarossi 5T is dus niet langzaam.
    Okay, uiteraard is het geen 35plus .21 of een .21 Flash, logisch lijkt me.
    Maar ter illustratie, als ik zie dat mijn pitmaatje Danny met mijn oude Evolva 07 met een 5T erop in Apeldoorn 15.5 rijdt, zegt dat wel genoeg denk ik. In dezelfde wedstrijd reden op z'n minst 4 rijders (waarvan 2 NK/NC deelnemers) met 9-poorters mee, die niet aan zijn rondetijden konden tippen.
    Zoals we allemaal toch wel weten, valt het beetje minder motorvermogen in het niet bij het goed afstellen van de auto, en met een goeie rijder aan het stuur, komen daar dan toch snelle rondetijden uit.
     
  13. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Hier in dit draadje denk ik dat de meesten dit wel zullen weten, denk overgens dat bijna niemand de N12T1 heeft zien rijden. Ik ben na het zien van de filmpjes 200% overtuigd en heb een setje besteld. Hier durf ik het clubkampioenschap op de mach mee aan...:D Wat ik op de Duitse forums heb gelezen is de topsnelheid wel iets minder, op de mach 95 ipv 105..
    onderstaand 2 linkjes waar voor 160 euro alles gekocht kan worden, dit is de:
    N12T1 motor
    2630 uitlaat
    41615 bocht
    Shepherd Hobby-Cup Set 2,11ccm Novarossi N-90008

    Novarossi Hobby-Cup Set 2,11ccm

    Hoop dat er meer mensen de stap durven te nemen om het rijden voor meer mensen mogelijk te maken en de competitie iets gezonder te maken.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2010
  14. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Dan neem ik aan dat je dit gaat bespreken op de MACH vergadering?
     
  15. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    @Richard,

    PM gestuurd, is al eerder besproken.
     
  16. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    PB gelezen en beantwoord.

    Ik hoop dat het ook op de MACH een succes wordt.
     
  17. petertjes

    petertjes

    Lid geworden:
    9 apr 2009
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Belgie (Bocholt)
    Maar de topsnelheid zegt helemaal niks, de NK winaaar van dit jaar rijd ook maar ong 95-98 km/h. Het gaat om de overall snelheid toch.
     
  18. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    jaja, de motor is gewoon iets minder..;)
     
  19. Thybaut

    Thybaut

    Lid geworden:
    1 mrt 2005
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Delft
    Ik weet niet zeker of ik zondag bij de rijdersmeeting op de MACH aanwezig kan zijn ivm. andere verplichtingen. Maar ik wil wel graag mijn stem laten horen over dit voorstel, ik vind het namelijk een erg goed idee.
    Weet iemand of hier een mogelijkheid voor is?
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Zoals met alle andere vergaderingen is het wettelijk toegestaan om je stem te machtigen aan iemand die wel gaat.

    Wat ik er van zag dat ik Ruben even hielp met het testrijden van deze motor is dat de motor het op alle gebieden iets laat liggen maar voornamelijk merkbaar in het middengebied. Probleem zal zijn dat als je alleen maar dure motoren gewend bent je toch gaat proberen hetzelfde in deze motor te schroeven, dat moet je niet doen want op een iets rijkere stand lijkt die krachtiger te reageren dan dat je de grens op gaat zoeken.

    Wat het filmpje betreft, ik denk ook gezien de cup in Duitsland daar al alles uitgekristaliseerd is met welke bocht, uitlaat, headshims, plug en eventueel carburateur het beste uit de motor doet halen.

    Al met al is deze motor een big-bang for the money en is het alleen zoeken naar een goede deal.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina