NQD Catamaran

• Topicstarter Topicstarter mister 2
  • Startdatum Startdatum
M

mister 2

Guest
Voor een daguitstap hebben we een complete zoektoch in elkaar gestoken. Bij een onderdeel komt er een RC bootje aangevaren met een sleutel erop gekleefd.
Ik zoek dus een RC boot om 1 keer te gebruiken en mss om het einde van de dag weg te loten onder de kinderen die mee waren.
Nu kwam ik een nieuwe NQD Catamaran tegen op het net voor 35 euro.
Zit er toch een klein beetje kwaliteit. Zodat ik toch zeker ben dat het toestel die dag zijn werk doet en niet onbestuurbaar wordt of zinkt of... Anders hebben we een groot probleem
Zelf ken ik niets van dit soort dingen vandaar deze mss domme/vreemde vraag.

voor je doel stelling is het bootje geschikt.
zolang je geen rare dingen er mee gaat doen is ie zeer betrouwbaar.

greetz jaimy

p.s ik heb hier ook wel wat bootjes staan die er voor geschikt zijn.
als het niet te verweg is wil ik me bootje wel inzetten.
dan kom ik wel varen.
(word alleen niet verloot :wink: )

Dan hoef ik er geen te kopen.
Probleem is dat het in de buurt van Brugge is. Dat zal wel te ver zijn denk ik.
Zal toch eentje moeten kopen dan.
Of zijn er nog betrouwbare en goedkopere alternatieven?

denk dat NQD de goedkoopste optie is wat nog betrouwbaar is.

brugge is idd wat ver denk ik ja.

greetz jaimy

Is de 35 euro een goede prijs of kan ik ze goedkoper vinden ergens?

Hey,

Ik heb hetzelfde bootje ook, gewoon voor de lol. Hij doet het prima als je er niet al te hoge eisen aan stelt. Heb die van mij gekocht via ebay voor 25 euro inclusief verzendkosten..

Ik heb het bootje net gekregen
Zit een 9.6V 700mAH accu bij.
Ik heb nog accus liggen van 9.6V 2700mAH.
Kan ik dit er ook in steken of help ik dan alles naar de ........
Welk voordeel zou dit hebben? Langer kunnen varen of sneller? Of mss geen van beide

Als het voltage hetzelfde is kan het geen kwaad, ik heb ook eens een NQD gehads. Maar was er niet echt tevreden over, het zijn nageaapte boten van kyosho. Ik had (ook) die catamaran versie :wink: , kheb nu de echte :P

mister 2 zei:
Ik heb het bootje net gekregen
Zit een 9.6V 700mAH accu bij.
Ik heb nog accus liggen van 9.6V 2700mAH.
Kan ik dit er ook in steken of help ik dan alles naar de ........
Welk voordeel zou dit hebben? Langer kunnen varen of sneller? Of mss geen van beide

Als je geen zwaardere motor erin steekt, ga je gewoon langer varen. Idd wel hetzelfde voltage nemen, maar dat is geen probleem zo te lezen :wink:

Heb mij vergist. De accus die ik liggen heb zijn 7.2V 2700mAH
Vandaag even het ding getest. Moet zeggen dat het nog minder is dan wat ik mij had voor gesteld.
Het vaart behoorlijk de eerst 3min en vanaf dan gaat het snel achteruit(niet letterlijk natuurlijk)
Dat zal wel met de zwakke accu te maken hebben.
Vanaf ong 50m is de antvangst niet echt goed meer. Heeft mss ook met de accu's te maken.
Het bootje vaart ook niet recht en er loopt wat water naar binnen.
Zal mss kijken voor andere accu's in de zender en de boot. Verdere kosten ga ik natuurlijk niet doen omdat het maar 10m dienst moet doen.
Verder idd niet echt een aanrader.

Bereik was bij mij perfect moet ik zeggen :P , en het klopt dat de boot niet recht vaart, maar het roer bijstellen lukt niet goed. De vertanding is vreselijk zwaar waardoor je hem niet goed in het midden kan krijgen (net zoals bij een servo, maar dan hebben we de trim nog). Leuk idee trouwens met die sleutel, snapte het nu pas :lol:

Back