Nt Conversie Na Electro

ben voor de fun een nt methanol om aan het bouwen na electro
heb alle motor componenten verwijdert,en een motor steun gefrees voor een electro motor en deze geplaats
wilde dit tesje uitproberen met een bl650 op 6s-lipos
en een 75amp regelaar
bij de eerste test vlucht kwam ik al snel tot de conclusie dat de regelaar en de motor behoorlijk warm worden
maar mij eerste bevindingen waren supper
supper stil en supper strak :D
na de eerste bevindingen ga ik toch maar eens wat betere spullen aanschaffen,ik had zo gedacht aan een 100amp regelaar scorpion 4035-500 en 10 lipo cellen
moet dan wel de tandwiel verhouding aanpassen
ik denk dat word lachen gieren brullen :p:p:p:p:p
heb een paar fotos bij gevoegt
wat hebben we toch een leuke hobby ;)
Foto-GSNFOTWN-D.jpg
Foto-LULCTDHI-D.jpg
Foto-8F7WA7PU-D.jpg
Foto-ZQXFJDKG-D.jpg

Leuk project:)

Dat 6S te licht is voor zo'n heli is wel een beetje voorspelbaar, maar aan de andere kant als je deze spullen al had liggen kan ik me daar wel iets bij voorstellen;)

Als je nog geen 10S cellen hebt zou ik meteen naar 12S gaan, kost net zo veel omdat dan de capaciteit naar beneden kan, en het rendement neemt toe, een motor rond de 530KV met een totaal overbrenging van rond de 1:11 zou dan ideaal zijn

Vraag me wel af waarom je dat extra geleiding's lager net voor de motor hebt geplaatst en de snaar aan de verkeerde zijde?

Dit zal wel eens de stilste E-90 sice heli kunnen zijn;)

Leuk project!

Wat Mario zich ook al af vroeg, waarom de riem aan de verkeerde kant van de poelie? Zo heb je niet echt veel tandingerijping meer, als je op dezelfde manier een 4035 er op zet dan gaat het snel kabot, met alle gevolgen van dien.

Wat betreft 12S doen! Dat is veel beter voor de levensduur van je LiPo's doordat de stroom afneemt bij gelijk vermogen. En de kosten zijn minimaal hoger. Als regelaar zou ik een Jive 80+ HV nemen of een Jeti Spin 90+ hiermee zijn goede ervaringen geboekt.

Succes en de groeten!

Michiel.

hoi holco de span rol zit niet aan de verkeerde kant wat ik heb er een rechts draaier van gemaakt
de span rol komt te vervallen als ik de andere motor plaats
omdat ik dan van een 10er na een 14er tand wiel ga
de orgineele verhouding
moet wel een kortere riem kopen ,al bestelt 140t i.p.v. 144
ik krijg dan ook weer grip op ongeveer 7 tanden
en ja ik heb er mee gehoevert supper stil,je hoort alleen de bladeren suizen
heerlijk
10 cellen i.v.m. gewicht besparing zijn weer een paar hondert gram
geschat gewicht vliegklaar tussen de 4.6 en 4.9 kg

De spanrol zit wel goed aan de rechter kant maar veels te ver naar voren, nu gaat het ten koste van tand oppervlak van de snaar op de pinion!!

En de snaar loopt aan de verkeerde kant van de spanrol!!

En eigenlijk is het geen spanrol maar een geleiding´s rol, spannen van de snaar doe je dmv de motor uit te vullen;)

10 cellen i.v.m. gewicht besparing zijn weer een paar hondert gram
geschat gewicht vliegklaar tussen de 4.6 en 4.9 kg

Het klopt niet dat je een gewicht voordeel hebt bij 10S tov 12S.

Omdat bij 10S de stromen hoger zijn zal je ook een groter pack nodig hebben om aan de zelfde vliegtijd te komen als een lichter 12S pack.

+/- voorbeeld,

Zeg dat je met een 12S 5000mAh pack 10min kan vliegen, dan zal je bij een 10S pack aan zo´n 6000mAh moeten denken om ook aan die 10min te komen, en dan is je gewicht voordeel weer weg;)

als ie klaar is zal ik de proef op de som nemen
dan vlieg ik een paar keer met 10s en een paar keer met 12s
eens kijken wat me het beste bevalt
de spanrol zat er alleen op om het systeem uit te proberen,omdat bij 10tands wieletje
de bocht te klein was en de riem mooi te laten lopen(om de paar tanden liep 1 tand op het wiel als ie draaide)als ie klaar is moet ik zeker kiezen voor een 12 of 14er tand wiel op de motor,ik kom dan helaas maar op een overzetting van 1/8 met 14 tanden
hoop dit op te vangen met een scorpion 4035-500kv motor
volgens de berekeningen moet ie dan draaien tussen de 1700 en2100 toeren op de kop,de riem komt dan wel weer standaart te zitten

Je berekeingen zien er goed uit en je snapt onze zorgen over de spanrol :-) keep up de good work :-)

Wat betreft 10S-12S alstijd 12S vliegen omdat je LiPo's het gewoon makkelijker hebben en daardoor langer mee gaan. Mario heeft al aangegeven dat je geen gewichts voordeel haalt uit het gebruik van 10S. Cees Verplanken moet nu nog met 10S in zijn F3C heli vliegen vanwege regelementen. Maar ik weet zeker dat hij volgend jaar, wanneer 12S is toegestaan, zeker op 12S zou gaan vliegen. Simpelweg omdat je je LiPo's spaart, of als je zou willen kan je nog meer vermogen trekken.

Succes en we zien het project wel :-)

Michiel.

He hub.

Leuk. Ben erg benieuwd.
Ik zie het wel op het veld.
Ik ga mijn Trex700 ook ombouwen op E-power.
Ben er al mee bezig.
Dat wordt dan wel lekker rustig op het veld met al die E vliegers.
PS ik ga op 12s vliegen met een Jive regelaar en waarschijnlijk een pyro motor.

leuk jullie reactie dit maakt het helivliegen nou zo leuk
heb de motor scorpion 4035-500 kv vandaag binnen
zou 85amp en 3500w vermogen hebbe
nu nog wachten op de regelaar die ik bestelt heb(turnigy 100amp tot12s)
en de kortere aandrijf riem
dan kunnen we weer gaan proberen

Als je 5,5 mm goudplugjes gebruikt kun je een keer van mij een 12s pakketje gebruiken. Is een idee. Trouwens, zou de deans toch links laten liggen... ;)

Ben benieuwd!

T700

Nou jongens toch maar besloten een Trex 700 in huis te halen,inmiddels al in mijn bezit. Ik ga het met de scorpion motor 4035 (560KV) doen weet alleen nog niet welke regelaar. Heb een lang gesprek gehad met Rcmarket.com en deze was lovend over de power jazz regelaar al het andere was naar zijn mening toch met veel negatieve ervaringen en service problemen zoal met CC110HV/kontronic jive/align/meeste scorpion regelaars etc. waar hij ook lovend over was, was de regelaar 130amp juist van scorpion deze schijnt net een week uit te zijn en nu al met veel positieve reacties maar ja het blijft natuurlijk een mening van iemend die graag een power jazz verkoopt natuurlijk ;).
Gaan we maar eens beginnen aan de bouw.
Tot op het veld.

p.s. Maarten heb jij de helichris ombouwkit?

T700

Hoeven nou ook niet gelijk een topic te openen omtrent de heli,was effe een vraagje een Maarten tussendoor (gewoon benieuwd);).
CC $220,00. Denk dat mijn keuze of powerjazz of scorpion 130 deze schijnen erg goed te zijn (powerjazz heeft zich al bewezen) en beide omzeilen het geknetter bij het aansluiten van de lipo`s wat schijnbaar echt veel beter is voor de regelaar (krijgen ze niet iedere keer een opdonder bij het aansluiten).Dit euvel schijnt naar een x aantal keer dodelijk te zijn voor je regelaar.:rolleyes:

Hoeven nou ook niet gelijk een topic te openen omtrent de heli,was effe een vraagje een Maarten tussendoor (gewoon benieuwd);).
CC $220,00. Denk dat mijn keuze of powerjazz of scorpion 130 deze schijnen erg goed te zijn (powerjazz heeft zich al bewezen) en beide omzeilen het geknetter bij het aansluiten van de lipo`s wat schijnbaar echt veel beter is voor de regelaar (krijgen ze niet iedere keer een opdonder bij het aansluiten).Dit euvel schijnt naar een x aantal keer dodelijk te zijn voor je regelaar.:rolleyes:

Lijkt me sterk, dan zou elke andere regelaar behalve de Pjazz en die Sc130 na een X maal ermee kappen. En het is zo opgelost als je wilt, gewoon even weerstandje erbij op een dun kabeltje.
Hoeveel weegt die scorpion 130? De powerjazz is prima daar niet van ;)

Regelaar

RC market.com schijnen met regelmaat dezeregelaars terug te moeten sturen de powerjazz hebben ze nooit problemen mee castle creations moet een ramp zijn met garantieafwikkelingen jive schijnt ook geregeld problemen te geven maar het voordeel van kontronic is zij hebben een prima garantieafwikkeling en met de powerjazz hebben ze zelden een probleem en de regelaar blijft toch het hart van je heli maar dit zijn ervaringen van hun of het over het algemeen zo is is natuurlijk maar de vraag (ik zou als helishop ook graag een powerjazz verkopen;)).
Die paar grammetjes lichter of zwaarder doen op 12S powerrr het ook weer niet!

Ik vraag mij af of jullie wel ervaring hebben met Castle ceations en hun garantie regeling. Ik kan alleen maar zeggen uit eigen ervaring dat die afhandeling perfect is. Ik stuur mijn regelaars direct terug aan hun en maak het verschuldigde geld over en de regelaar is binnen redelijke termijn omgeruild en terug bij mij. Er wordt nooit gezeurd over wat er is gebeurd, ze ruilen de spullen gewoon om voor nieuw. Wel effe dat reparatie formulier invullen van hun website en meesturen met de regelaar anders kan het wel mis gaan.

Het zijn er niet een paar maar 200 ;) Rond de 5 kilo is een mooi gewicht en dan kun je die 300 gram besparing goed gebruiken op de 700e. Nog meer danoontjes!:rolleyes:

denk dat RC market de Power-Jazz op voorraad heeft waar helemaal geen vraag meer naar is sinds de Jive HV op de markt is, en de Jive is bijna overal uitverkocht, waarschijnlijk bij hem ook;)

Danoontjes

Danoontjes zat;). Knettert de jive niet bij insteken van de lipo`s?Rc market had beide te koop dus holco als je er nog een paar nodig hebt?

Back