Nu iets dat wel vliegt.

• Topicstarter Topicstarter Florian
  • Startdatum Startdatum
F

Florian

Guest
Hoi,

Ik ben begonnen met de bouw van mijn 3de sirieuze vliegpoging.
1de poging: leek nergens op en vloog net zover als jij het dwarrelend kon gooien, en dan niet vooruit maar gewoon als een baksteen. Was overigens van depron.
2de poging: Het 'vloog'!! :yes: vraag me niet hoe, maar het ging met een beetje controle door mijn broer bestuurd door de lucht. Ik ga er vanmiddag zelf eens mee proberen (kan er wijnig aan kapotmaken want als je het ziet verklaar je het al voor kapot) te 'vliegen'. Was ook van depron.
3de poging: Ben ik mee bezig en het ziet er al 10x keer beter uit als de voorgangers :yes: . De vleugel had ik al ooit eens gekregen met een wrak erbij dat ik niet meer heb. De romp is door mijn broeg getekent maar wel helemaal door mij gebouwt en aangepast. Deze is van balsa hout.

afb618.jpg

de 3de poging: de vleugel en het bovenplaatje achterop zitten nog los

Florian

een paar bezoekjes aan je lokale club en je kan eens vliegen ipv repareren.

Hoi,

Er is geen lokale club.
Zover ik weet ken ik wel bijna iedereen hier in de buurt die vkiegt en ik heb dus ook wel tips en hulp maar ik bou graag dingen zelf voor zomin mogelijk geld. Ik crash trouwens niet direct want ik laat eerst mijn broer Halmar vliegen en die heeft wel ervaring (zie depron F-15).
Het eerste model was gewoon vaag: het viel uit de lucht en niemand weet waarom. En het 2de ga ik nog mee vliegen maar de constructie van die is eigenlijk te zwak (mede doordat er andere electra inging dan ik in gedachten had en daardoor moest ik er steeds stukken uitsnijden).

Florian

Dan doen we even een virtuele clubavond.
We kunnen niet voelen of het wel sterk genoeg is, maar we kunnen wel kijken of het vliegwaardig zou kunnen zijn.

Hoe groot is het? Spanwijdte, lengte, stabilo.

Hoe zwaar gaat het worden? Wat weegt het leeg?

Wat voor motor en accu ga je gebruiken?

Zwaartepunt goed?

Mischien kan iemand zeggen welke vliegclub in de buurt is.

Hoi,

Er is in zutphen echt geen vliegclub en ik ben al lit van de modelbotenclub in zutphen en daar zijn ook een paar vliegers.
Mijn 2de project heeft gisteren trouwens goed gevlogen, waarschijnlijk omdat de vleugel nu wel een invalshoek had (na mijn eerste crash en rompbreuk zo gerepareerd zodat het iets beter zou werken). Dit is mijn eerste rolroerkist en ik heb 2x goed gevlogen en hij is nog heel, behalve de accu maar die is ook al heel oud (daar is mijn broer nog mee gecrasht in een van zijn eerste vliegtuigjes).
Mijn 3de poging komt dezelfde aandrijving in:
Speed 460
met waarschijnlijk 7/8x 2100 AA
Het gewicht weet ik nog niet.

Hier is nog een foto van de eerste vlucht:
afb634.jpg

Florian

hier in zutphen was ooit al eens een club, MVZ geloof ik.
voor zover ik weet hebben we ongeveer 7 vliegers in zutphen...

Groeten Halmar

Ik had ooit een keer een adres van een klein vliegclubje (voornamelijk heli's) in Vierakker/Wichmond op het net gevonden maar ben het helaas kwijtgeraakt en kan het niet meer terugvinden :cry: . Ik had zelfs al met de voorzitter gebeld en was van harte welkom op de clubavond iedere vrijdag... dom hè :oops:

Als er bij iemand een :idea: gaat branden dan houden de Zutphenaren zich van harte aanbevolen...

Hoi,

Hier nog wat meer gegevens over het vliegtuig:
-aandrijving 1x speed 460 met klapprop 6-3
-accu 8x 2100 mA
-spanw. 94 cm
-lengte 80 cm
-vleugelopp. 23 vierkante dm
-geschat gewicht 850 g
-vleugelbelasting 37 g per vierkante dm
Ik ben nog niet verder want ik liep een beetje achter met school (nu wat minder) dus het stabilo is er nog niet. Waarscheilijk zondag wel.

Florian

Hoi,

het heeft even geduurt maar ik ben er toch maar weer eens aan verder gegaan en ik heb nu ook al succesvol in de kou gevlogen. :)
Zonder te crashen overigens. 8)

afb1840.jpg

afb1841.jpg

Florian

Back