Nurflügel "Viva"

Deze keer kon ik het "Weer" niet laten en heb bij Jens Niemeyer van Flywood een Viva besteld, voor €59.-

Het is een Nuri van 1 meter span en weegt vlieg klaar 480 gram.
Echt een kofferbak model en in 2 avonden te bouwen (kan ook langer :))

Setup is vrij simpel:

2x 9 grams servo's o.i.d
1x 18amp regelaar
1x Brushless motortje
1x Lipo 2s 1000 a 2000 mah (maar net wat je wil)

Vanmiddag z'n maiden gemaakt en moet zeggen dat het echt heel leuk vliegt, heb op mijn zender een schakelaar gemaakt zodat ik normale uitslagen heb en wat grotere voor loops, rol e.d.

P1030021.jpg

P1030022.jpg

P1030023.jpg

P1030024.jpg

En mijn (nieuwe) veldje valk bij huis

P1030025.jpg

Hieronder een Filmpje van Jens Niemeyer zelf:

http://www.rcmovie.de/video/e94d2c8fc0e733b0b884/Viva!-der-Immer-dabei-Nuri

Zijn website met nog meer leuke modellen >> FlyWood.de -Flugzeugs aus Holz - Nuri, Nurflügel, Nurflügler, CNC-gefräste Modellbausätze. Modellflugzeuge, Bausätze

Groet,

Lyckele

Wat een leuk model... eens even de site bekeken, ik zie mezelf nog wel eens die Gritter bouwen. Ik wil graag een vleugel die ook goed thermiekt.
Ziet er heel verzorgd uit allemaal.

Wat een leuk model... eens even de site bekeken, ik zie mezelf nog wel eens die Gritter bouwen. Ik wil graag een vleugel die ook goed thermiekt.
Ziet er heel verzorgd uit allemaal.

De Gritter staat in de laatste uitgave van FMT.

Die komt ook nog mijn kant op, heb ook nog een Hai 2 liggen. Moet zeggen dat die Nurflügel modellen heel leuk vliegen,

Groet

Hi Lickele,

Je hebt een leuk modelletje aangeschaft. Ziet er leuk uit en vliegt ook erg goed.

Ik heb het artikelvan de Gritter in de FMT gelezen. Schijnt ook erg goed te vliegen.

Moet zeggen.........erg doordachte opbouw.

Succes.

Gr Harry

Hi Lickele,

Je hebt een leuk modelletje aangeschaft. Ziet er leuk uit en vliegt ook erg goed.

Ik heb het artikelvan de Gritter in de FMT gelezen. Schijnt ook erg goed te vliegen.

Moet zeggen.........erg doordachte opbouw.

Succes.

Gr Harry

Hallo Harry,

De opbouw is perfect, mooi CNC Pakket en alles zit er eigenlijk bij (behalve elektronica)
Ik heb zelf wel een andere voor-lijst gebruikt, ipv rond vuren a 6 mm heb ik een koolstof rond gebruikt, iets lichter maar het het origineel kan het ook uitstekend.

Ook de Gritter moet heel goed vliegen, maar daar kom ik nog achter ;)

Groet

Ik zeg bouwverslag MET foto's
Ik heb de PDF over het bouwen van de Gritter bekeken, dat is al een soort bouwverslag, dat heel veel laat zien over de slimme oplossingen in de constructie. Leuk malletje om de ribben te plaatsen, en een malletje om de rompneus mooi rond te kunnen schuren bijvoorbeeld. Leuke, innovatieve trucs.

Klopt Bart.
Die beschrijving heb ik ook gelezen (na aanleiding van de FMT)
Maarrrr je word altijd zo geinspireerd door enthousiaste verhalen met foto's :cool:

Groeten Jan Willem

Ik heb de PDF over het bouwen van de Gritter bekeken, dat is al een soort bouwverslag, dat heel veel laat zien over de slimme oplossingen in de constructie. Leuk malletje om de ribben te plaatsen, en een malletje om de rompneus mooi rond te kunnen schuren bijvoorbeeld. Leuke, innovatieve trucs.

Het leuke is dat er helemaal geen tekening bij zit maar alleen een bouw handleiding, de mal voor de ribben op juiste afstand zetten werkt perfect. Had er zelf nog een gemaakt om de (voor de hoofdligger en er achter) ribben mooi recht te krijgen.

En zie hier de trotse eigenaar (klein beetje naar beneden scrollen) >> FlyWood.de -Flugzeugs aus Holz - Nuri, Nurflügel, Nurflügler, CNC-gefräste Modellbausätze. Modellflugzeuge, Bausätze

Groet,

Lyckele

VIVA besteld

Hoi Lyc,

Ik heb de VIVA ook besteld. Als je nog tips hebt ... b.v. een leuke setup, dan houd ik mij aanbevolen. Je hoor het wel als ´ie aan komt!
Ben benieuwd welk motortje je erop hebt zitten.

Olaf

Laatst bewerkt:
Hoi Lyc,

Ik heb de VIVA ook besteld. Als je nog tips hebt ... b.v. een leuke setup, dan houd ik mij aanbevolen. Je hoor het wel als ´ie aan komt!
Ben benieuwd welk motortje je erop hebt zitten.

Olaf

Hey Olaf,

In ieder geval deze servo's >> HobbyKing Online R/C Hobby Store : Digital metal gear servo 16g/2.2kg/.16sec $15.60

Motor, kleine buitenloper ongeveer 1200 kv

Ben benieuwd wat je er van vind?! Hij vliegt echt super!

Groet,

Lyckele

P.s. Als je hulp nodig hebt laat maar weten.

Inmiddels het pakketje ontvangen. Ik bouw eerst mijn Rascal af van SIG en dan ga ik hiermee aan de slag. Zag er allemaal netjes uit zo te zien.
Ik zal verder wel melden hoe het mij is vergaan met die bouwdoos!

De VIVA van Lyckele vliegt vanaf vorig weekend rond in het Zutphense. Mooi compact modelletje! Heeft meer dan voldoende vermogen met de motor die Lyckele er ingebouwd heeft (weet even niet welk type dit is?). Ik vlieg hem met een 1300mAh 2s lipo en dan zitten de componenten precies goed voor het zwaartepunt. Daar ben ik overigens nog een beetje mee aan het experimenteren want volgens mij moet ie nog wat langzamer kunnen zweven.

Tja, draadje van lang geleden toen ik nog schreef aan de Rascal bezig te zijn die nu bijna af is. Vandaag ben ik begonnen aan de VIVA! die er al bijna een jaar lag. Er ligt nu e.e.a. te drogen. Zodra hij klaar is zal ik wat foto´s plaatsen.
Daarna snel de Rascal afmaken, want er ligt nog ook steeds een Funcub te wachten.
Is het nu mooi weer voor.

@Lyc. Ik kom zo langzamerhand in de propfase. Welke adviseer je mij? Ik zag dat jij een klapprop had.

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
@Lyc. Ik kom zo langzamerhand in de propfase. Welke adviseer je mij? Ik zag dat jij een klapprop had.

full

Ik had er een 9x5 klap prop op. genoeg power, hij vliegt nu in de buurt van Zutphen rond.
Nog wel even je neus mooi rond schuren he ;)

Grt Lyckele

full

Tiet fur ein update :-)
Deze is even voor Lyckele omdat die zich natuurlijk ook af vraagt waarom ik een jaar ga doen over een VIVA!
Hij is nog steeds niet klaar, maar nadert nu wel de eindfase.
Vleugel af, rompje bijna. NOg even een stekkertje solderen en iets aan de neus doen.
Er zit nu ook een gewone prop op. Vind ik toch niet zo mooi, dus daar denk ik ff over na.

Back