Heb zowel Reflex vanaf 4 punt nog wat tot nu XTR 5 punt nog wat en AFPD.
Sinds ik AFPD heb vlieg ik met XTR geen vliegtuigen meer, want dat stuurt met AFPD toch wel een stukje anders.
Sinds ik AFPD heb heb ik er in totaal nog geen 1/2 uur heli mee-gesimmed. Voelde gewoon direct niet lekker/realistisch aan. XTR voeld voor de heli's veel realistischer aan.
Waar de verschillen nu precies inzitten is voor mij lastig te definieren/onder woorden te brengen. Maar zoals in XTR vliegtuigen niet goed voelen als je eenmaal AFPD gebruikt hebt, zo voelen in AFPD de heli's niet lekker als je XTR gebruikt heb.
Voor het eerste oefen werk, hoveren, verschillende orientaties, verschillende vliegrichtingen voldoen beide Simulator's uitstekend. Voor het echt standaard werk kun je zelfs FMS proberen.
Maar om het zgn. 'Fingerspitzen-gefuhl' te trainen in de gevorderde vliegbewegingen hebben beide sim's hun eigen kwaliteit.
Heb zelf nooit AFP gehadt, dus kan niet beoordelen of de overstap naar Deluxe het geld waard is.
Dat is een ander voordeeltje bij Reflex, die heeft een update beleid waarbij de gebruiker naar eigen wil bepaald hoeveel hij voor een update wil betalen.
Rick