nuttige lading met drijvers/zonder drijvers

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
S

SCRT Pilot

Guest
Zijn (in het echt) drijvers een laatste redmiddel, omdat er echt geen andere manier van opstijgen en landen is of is een drijveruitvoering net zo goed als een wieluitvoering?

Het lijkt me dat met drijvers er meer vermogen nodig is om op te stijgen en dat er sowieso meer massa is wat ten koste gaat van het laadvermogen. Of valt dit in de praktijk mee?

mvg

Leo
 
Stel dat je één vliegtuig uitrust met wielen en drijvers (om te bouwen). Het lijkt mij dat je dan met de wieluitvoering meer lading mee kan nemen. Het verschil in gewicht tussen de 2 uitvoeringen zal niet zo heel veel schelen (als je nette drijvers bouwt), maar drijvers hebben veel meer weerstand dan wielen, zeker tijdens de takeoff, maar ook tijdens het vliegen.
 
Je zou eens kunnen kijken op de webside van Cessna, als je dan bij Caravan 208 kijkt kun je twee toestelen met elkaar vergelijken Caravan met en zonder drijvers.
dan zie je de verschillen.
 
Back
Top