Nuttige Taranis instellingen

Ik was net de Taranis aan het instellen en dacht het is wellicht ook handig om dit en andere setttings hier te posten..

De Taranis geeft de armed/unarmed modus weer en na armen gaat de timer lopen/disarm en hij stopt weer: handiger dan een timer die blijft lopen:

Armed / Unarmed timer Taranis

Voltage waarschuwing per cell:
Stel een Special Function (Lx) zoals deze:
0640b06cefc6890d9f41ec0fdf861803.jpg

Bij minder dan 3.7V per cell wordt deze actief.
De waarschuwing stel je als volgt in:
24a5294c93420bc0f2adde1998db6d16.jpg

In dit geval als L5 (hierboven ingesteld) waar is dan waarschuwing voor Lowbat
En op switch SE heb ik ingesteld voltage dat mevrouw zegt welk voltage er nog in zit.

Laatst bewerkt:
Die functies zijn inderdaad handig :d. Heb er al een heel hoop inzitten. Maar waarom heb je daar 3,80 ingesteld? 3,80 alarm is veels te vroeg. Een geladen lipo kan tot 3,2-3,3 volt prima meegaan.
Ik heb een waarschuwing bij 3,4 en 3,3 nog een melding.

Was een test setting, 3.4 is inderddaad belast beter.
3.8 is de storage setting

Zal de post aanpassen.

Vanavond de timer die pas wertk bij armen even hier delen

Echt, pas een waarschuwing op 3.4? Op m'n mini had ik de eerste waarschuwing op 3.6 staan en de 2de op 3.5.. Misschien moet ik deze ook gaan verlagen want ik vond eigenlijk de vliegduur maar redelijk kort. Maar langs de andere kant ging er telkens wel ongeveer 80% terug in (op een turnigy accucel8, misschien niet zo accuraat).

Het gaat hier trouwens over m'n blackout mini H met 1300 mah nanotech

Ik heb ook nog een hoop nuttige functies in m'n taranis steken zoals het uitspreken van hoogte, snelheid, ... (gebruik ik op m'n F550)

Verder heb ik op de Taranis Plus ook een knopje die de trilmotor activeert als de gas +- op 0 staat (in het midden dus). Ook vooral handig op de F550 als ik FPV vlieg. Ik heb nooit door dat ik eigenlijk hard aan het stijgen ben, met die trilhulp kan ik gemakkelijker de hover-stand vinden als ik op gps vlieg :-)

"Maar langs de andere kant ging er telkens wel ongeveer 80% terug in"
Dat zegt toch meer dan de spanning tijdens gebruik want dat verschilt toch per lipo, vliegstijl en setup.
Je moet gewoon wat experimenteren om er achter te komen wat ongeveer de juiste waarde is, net als met de timer, en verder is het maar een indicatie.

Een alarm op een te hoge spanning geeft valse alarmen en te laag stort je model misschien uit de lucht omdat de lipo opeens snel leeg is. Een oudere of veel gebruikte (of wat mishandelde) lipo zal de spanning ook meer van inzakken dan een goede nieuwe dus dan krijg je misschien alarmen terwijl je bv nog best 3 minuten kan vliegen als je niet al te veel gas geeft.
Het handigste is misschien wel die stroom sensor voor de taranis zodat je alarmen op een x aantal mah kan zetten.

Damn....vandaag dankzij de rssi van de taranis mijn quad in het hoge riet terug kunnen vinden!

Laatst bewerkt:
Damn....vandaag dankzij de rssi van de taranis mijn quqd in het hoge riet terug kunnen vinden!

Ik hoorde het inderdaad: geluk gehad.
Zullen we samen een uitleg hier plaatsen voor de andere Taranis quad hunters?

De RC model review video van Bruce die uitleg geeft over de RSSi en hoe je je model kunt terugvinden:

Laatst bewerkt door een moderator:
16 kanalen via 1 X8R !!

Is handig als je meer dingen aan wil sturen buiten de naza om, verlichting e.d.

Ik heb mezelf al wat in geleerd en mijn frsky met x8r werkt.

Mijn dilemma.
Ik zou graag in mijn display de rssi zien, en de resterende voltage vd lipo.
Ooit zag ik een soort antennebalk voor de rssi waarbij een volle balk een goed ontvangst is.

En het voltage vd lipo.

De reden is dat ik geen piepjes of alarmen kan horen.
Om die reden is het voor mij ook heel lastig om youtube filmpjes te kijken met een uitleg, want daar is mijn gehoor veel te slecht voor.

Dus als iemand voor mij een nuttige tip heeft om minimaal die antenne balk in mijn display te krijgen ben ik uitermate gelukkig.

Is handig als je meer dingen aan wil sturen buiten de naza om, verlichting e.d.
Inderdaad ideaal, ik heb het toevallig gisteren zelf ook ontdekt toen ik bezig was met het instellen van mijn heavyweight six....

Over SBUS lopen kanaal 1 t/m 8 naar de NAZA
Over traditioneel PWM loopt kanaal 9 t/m 16 richting gimball, video switcher, remote shutter etc.

Geweldig toch....16 kanalen uit 1 X8R!

Voor de liefhebber:

Bind de X8r met je Taranis in Mode 4...en het werkt! Zie Build Log: Taranis and TBS Discovery Pro, Part 3 | FPV blog

Ik heb mezelf al wat in geleerd en mijn frsky met x8r werkt.

Mijn dilemma.
Ik zou graag in mijn display de rssi zien, en de resterende voltage vd lipo.
Ooit zag ik een soort antennebalk voor de rssi waarbij een volle balk een goed ontvangst is.

En het voltage vd lipo.

De reden is dat ik geen piepjes of alarmen kan horen.
Om die reden is het voor mij ook heel lastig om youtube filmpjes te kijken met een uitleg, want daar is mijn gehoor veel te slecht voor.

Dus als iemand voor mij een nuttige tip heeft om minimaal die antenne balk in mijn display te krijgen ben ik uitermate gelukkig.

Die balkjes kan je bekomen met behulp van "lua scripting" hier op het forum loopt er ergens een draadje over. Super simpel, script kiezen dat je mooi/duidelijk vind, in de juiste map plakken en klaar!

Die balkjes kan je bekomen met behulp van "lua scripting" hier op het forum loopt er ergens een draadje over. Super simpel, script kiezen dat je mooi/duidelijk vind, in de juiste map plakken en klaar!

Misschien een idee om beide posts te mergen (via de mods)

Maar LUA scripts zijn weer eigenlijk een ander onderwerp weer dan deze tweaks

wie weet een id om te kijken wat voor setup we zoeken met zonder bepaalde dingen dan is er een of meerdere setting id te bouwen die je zo 123 kan in laden.
dit zijn dan wel multirotor setings voor de taranis en bepaalde modelen.

het is maar een id.

Back