O-ringen Typhoon Micro 6/3D

Alexzzz

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Voor de bevestiging van de prop op de propsaver van een 6/3D worden er standaard bij het motortje een aantal rubberen O-ringen bijgeleverd. Nu zat ik net even op de (meestal niet te dure) website te kijken van rctechnics, maar daar zijn die dingen maar liefst 3.25 euro per stuk 8O

Dit moet goedkoper kunnen voor een klein rubberen ringetje, maar waar?

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_49_55&products_id=580

hoi alex
ik ga altijd even langs mijn broer en ik zoek er gewoon een stelletje uit de bak.
ik gebruik gewoon van die o ringen.
bij karwei hangen ze ook.
zoek een zaak op die o ringen verkoop.

Heej Herman, ik vermoed dat de ringen die jij bedoelt gewoon ringen zijn die als pakking dienen, die zijn toch veel stugger? Of hebben deze zich al op de lange termijn bewezen bij jou?

Grt.

Alexzzz zei:
Heej Herman, ik vermoed dat de ringen die jij bedoelt gewoon ringen zijn die als pakking dienen, die zijn toch veel stugger? Of hebben deze zich al op de lange termijn bewezen bij jou?

Grt.

ze werken perfekt,
tot nu toe geen 1 kapot,
veel stugger valt mee hoor,
mijn broer werkt in de pneumatiek en daar hebben ze alle soorten maten en kwaliteiten.

Ach de verzendkosten zijn maar 2,50 dollar, een paar reserveprops erbij en het is de moeite!

Heb geen creditcard, dus als één van jullie toevallig daar iets bestelt.... :roll: :)

Grt.

Hi Alex,

Ik heb ook geen creditcard, gewoon een Paypal account aanmaken en dan via "Add funds" geld vanaf je bank storten.
Duurt bij mij via telebankieren hooguit twee werkdagen ;)
Ik heb Marijn van RC Technics ook een mailtje gestuurd, ik vermoed een fout in zijn webshop en dat die prijs ook per 10 stuks is.
Marijn rekent maar 1,50 verzendkosten voor kleine dingen (lipo, motortje etc) dus dan maakt het niet veel uit!

Peter

Ok, als je bericht terug hebt van Marijn, laat ff hier weten als je wilt :lol:
Op de site staat in ieder geval dat het per stuk is, beetje vreemd dus. Geef hem maar gelijk die link van 10 stuks voor 2.25 dollar :)

Grt.

Blijkt bij RC Technics dus toch per stuk te zijn....
Wel zware kwaliteit, 22mm en 4mm dik.

Bij "Eriks" in Alkmaar (hoofdkantoor)
  • O-ring NBR 36624 22x2 € 15,30 per 100 (bruto prijs ex btw) ....

... alleen "Eriks" is een groothandel waar b.v. automaterialen zaken kopen ..... koop je er daar één dan betaal je € 0,30 en koop je er 100 dan is het nog maar € 0,20 per stuk (of minder) .... ;-)

Ik gebruik een gewoon elastiekje.
Begin te wikkelen (schroefje-over de prop-om het schroefje-over de prop-om het schroefje-over de prop-om het schroefje-over de prop-om het schroefje-over de prop-om het schroefje-over de prop-om het schroefje enz...) Tot het elastiekje "op" is en dan het laatste lusje om de schroef.

makkelijker te doen dan o-ring en kost bijna niks (euro voor 100 elastiekjes bij de bruna?)

Ok, allen bedankt voor de reactie, ik zal van de week eens gaan kijken wat ik het beste vind. :lol:

Grt.

Er is hier op het forum ook nog iemand die 1 kleine kilo van die kleine elastiekjes heeft. Hij wil er best wel een aantal ruilen voor een zelfgeadresseerde enveloppe en 1 euro. Die enveloppe wordt dan aardig vol gedaan ongeveer 100 stiekjes. En hij gaat beslist niet precies aftellen. :pim:

Ik gebruik altijd de elastiekjes die ik zelf knip uit een fietsbinnenband. Kun je zelf de breedte bepalen, deze zijn veel duurzamer dan normale elastiekjes. Als je een bandje neemt van een sportfiets met van die dunne bandjes, heb je een mooie maat.

Back