OcCre Ulises Bouwverslag

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Jeffrey van der Gracht, 12 nov 2020.

  1. Jeffrey van der Gracht

    Jeffrey van der Gracht

    Lid geworden:
    11 nov 2020
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Spanbroek
  2. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.005
    Locatie:
    Brugge
    Van welk merk zijn dat de codes Jeffrey?
    RAL-codes bestaan uit 4 cijfers, waarvan de eerste de kleurfamilie aangeeft.

    Epoxy over verf? Eerder ongebruikelijk vrees ik, wegens minder goede hechting en dus verhoogd risico op delamineren.
    Ik zou eerst epoxy aanbrengen, dan verven, eventueel na aanbrengen met een fijn rolletje nastrijken, zoals Marc aangeeft, en afwerken met klare polyurethaanvernis (op waterbasis).
     
    Marc w vindt dit leuk.
  3. Jeffrey van der Gracht

    Jeffrey van der Gracht

    Lid geworden:
    11 nov 2020
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Spanbroek
    Dat zijn de kleurcodes van de Acrylverf die Occre aangeeft in haar beschrijving. Ik zoek dus een vervangend RAL nummer zodat ik Alkyd verf kan bestellen op de site van Piet.
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  4. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Ben eens op het net naar de handleiding gaan zoeken , de kleurcodes verf die ik daar vind zijn gedeeltelijk van kleursel om het natuurlijk hout te kleuren , de kleuren voor de romp en kajuit kan je best vergelijken met de kleuren in de tabel van VMBC het anker en zo het juiste ral nr bekomen. Succes met je zoektocht
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  5. Jeffrey van der Gracht

    Jeffrey van der Gracht

    Lid geworden:
    11 nov 2020
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Spanbroek
    Nou! ik ben naar de lokale winkel geweest. En het is gelukt ( soort van ) er is inderdaad geen alternatief te vinden voor het Engels rood in RAL. Ik heb nu samen met de ondernemer een mooi alternatief gevonden.
    De boot staat inmiddels in de primer, ik zie hierin nog wel wat oneffenheden dus besloten om hem toch nogmaals heel fijn op te schuren voor het allermooiste resultaat. kijk nu al op tegen de klus.

    Geeft me ondertussen tijd om de mini reddingssloepen te maken, dus we kunnen verder met het leuke werk. IEdereen bedankt voor de goede tips.
    Als er een kleurtje op zit zal ik een mooie foto maken. Inmiddels is het dek helemaal af. twee keer de naden van het dek mooi zwart gemaakt ( over een rot klus gesproken....) en nu in de lak maar hij komt prachtig uit.
    Kortom lekker aan de hobby
     
    Gerrit-Jan, piet en Marc w vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina