oCCre Ulises

vandaag de boorden erop gelijmd en afgelopen week ook een nieuwe rookgenerator gemaakt, de oude had een 5V ventilator en de nieuwe een 12V zodat ik de rook kan regelen met de motorregelaar.
via een gelijkrichter wordt deze aangestuurd.
groetjes piet

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag het achterste dek luik in elkaar gezet, de details moeten er nog wel op maar dat komt nog wel.
groetjes piet

full

Brecht, het is de Robbe motor 755/40, deze motor maakt weinig herrie en heeft ook voldoende kracht.
Het is nu verder gaan met de bovenbouw met heel veel kleine dingen, maar daar maak ik wel weer foto's van

Groetjes piet

Hallo Piet,

Ik kan het op de foto's niet zien, maar zijn de koelsleuven aan de as zijde wel uitgespaard in het motorspant?

De motor heeft een ingebouwde fan, die lucht door de motor heen trekt, maar als de inlaat door het spant wordt afgedekt heb je daar weinig aan...

Groeten, Jan.

Jan, het is een motorsteun van Robbe en ik dacht dat de gaatjes open waren maar zal er voor de zekerheid nog even naar kijken.
Maar in ieder geval bedankt.
Groetjes Piet

Jan, ik heb even gekeken maar er zitten in de steun nog gaatjes waardoor de motor lucht kan aanzuigen.
vandaag ook een telefoontje dat de accu's binnen waren, dit worden er twee, elk van 6V
en 3A.
ik had er vier bestelt dus heb ik voor de boot altijd een reserve stel.
groetjes piet

vandaag het begin van de stuurhut gemaakt, moet uiteraard nog helemaal afgewerkt worden.
het blauwe tape is omdat ik de binnenkant van de verschansing in de grondverf heb gezet.
groetjes piet

full

hier wat vorderingen van de boot, heb een nieuwe dubbele lood lader gemaakt en de boot is aan de onderkant geschilderd, foto volgt nog.

full

de uitgaande aansluiting moet ik nog even veranderen.

groetjes piet

de romp is geschilderd, alleen nog wat kleine details aanbrengen.

full

groetjes piet

weer wat vorderingen, details aangebracht.
als het weer wat beter wordt de boot maar eens in de waterbak leggen.

full

full

full

bij de gaatjes in de kajuitbodem, hieronder bevindt zich ook nog een luidspreker, deze staat in verbinding met een moduul waarop opgenomen geluid zit zoals bel en stoomfluit.
de luidspreker in het hokje is voor het stoommachinegeluid.
beide speakers hebben een afwijkende ohm'se weerstand vandaar dus ook twee speakertjes

groetjes piet

zo weer wat verder met de boot, de mast geplaatst, en de schakelelektronica deze ligt voor de accu en op de foto zie je nog net het stoommachinemoduul.

full

dit is het zogenaamde motorluik, hieronder zit de ontvanger, regelaar en de aan/uit schakelaars

full

full

bovenkant van de mast (foto is iets onscherp)

de geleiders voor de sleepkabel waren in de bouwdoos van hout, maar de kwaliteit ervan was slecht.
ik heb ze dus ook vervangen door 6mm messingbuis met daaraan wat kleine verstevigingen.

groetjes piet

ik heb weer wat plaatjes van de vorderingen, het eindpunt van de boot nadert.
er moeten nog wat kleine details aangebracht worden.
het stuurhuis moet nog bekleed worden met latjes en in de ramen moeten de raamlijsten nog geplaatst worden.
en dan moeten er ook nog twee reddingsboten, zie onderste foto, worden gemaakt en ook deze worden geheel volgens de spanten methode gemaakt (afm. 11x4 cm).

groetjes piet

full

full

full

laatste vorderingen

het bouweinde van de boot begint een eindstadium te krijgen, op de romp nog een paar kleine details waarna ik kan beginnen aan de roeibootjes (lekker priegelwerk).

full

full

full

groetjes piet

Ulises vaarklaar

De Ulises is klaar, vandaag de laatste kleine dingen gedaan.
Ik heb ook een andere zender voor de boot gekocht, de Spektrum DX5e.
de volgende stap is eerst de waterbak, maar gezien het weer laat dat nog even op zich wachten.

full

full

groetjes piet

Mooi Piet!!

Zal hem morgen even in het echt bekijken. Hopelijk ligt hij mooi in de waterbak en natuurlijk straks echt varend in het water. Kan je Abel mooi voortrekken in zijn zwemboei haha...

Mooi schip Piet,
Ik heb deze boot 2 weken geleden ook gekocht. beetje nerveus wel om als beginner hieraan te beginnen. Ik ben dan ook erg blij met uw bouwverslag en zal zelf binnenkort ook een bouwverslag plaatsen.

ook de andere schroefas gemodificeerd, op de foto de bijgeleverde Robbe as en daarboven de op maat gemaakte Raboesch as.

Goedenmiddag Piet,

Welke schroefas heb je hiervoor gebruikt en wat heb je aan moeten passen?

Back