Zoek eens op de Duitse forums, daar is redelijk wat geschreven over de Ocelot.
Vooral erg leuk aan de helling.
Ikzelf heb de Ocelot vorig jaar in actie gezien in de bergen in Oostenrijk. Dat was een versie met alleen ailerons. Mijn oude Mini-Ellipse ( ook Voll-Gfk ) met ailerons deed het beter in de thermiek. Bij het snel vliegen deden beiden niet veel voor elkaar onder.
Mijn X'race (ook 1,5m voll glas ) deed het bij het snelvliegen aanzienlijk beter dan de Ocelot, bij het thermieken had mijn X'race het voordeel van ailerons over de volle vleugellengte. Daardoor was de X'race in de thermiek ook een stuk beter dan de Ocelot.
Van wat ik in de Duitse forums heb gelezen is de Ocelot een leuke (e-)zwever maar toch wel redelijk snel gevoelig voor schade.
Wat men daar een leuke en niet te dure (e-)zwever vindt is de Banana.
Stevig, vliegt goed en ook gemotoriseerd een hele leuke zwever.
De Banana zit in het assortiment van "Thommy".
Maar bepaal eerst voor jezelf wat je eigenlijk zoekt.
Misschien is een 2 meter zwever met 2-of 3-delige vleugel wel wat voor je.
Hoe meer spanwijdte hoe beter in de thermiek, terwijl de snelvlucht-eigenschappen ook nog erg goed zijn.
Zelf heb ik voor het bezadigde thermiek-werk gekozen voor een 2m Starling Pro met Lipo-brushless aandrijving.
Voor het snelle werk op vakantie in de bergen of bij West aan het starnd heb ik de "kleine" bewegelijke zwevers X'race en Mini-Ellipse ( + nog wat EPP-spul).
De zwever voor alle omstandigheden bestaat niet. De Duitsers noemen zoiets een Wol-en-melkgevende-eierleggende-varken op hun forums.
Vragen ?
Misschien dat ik nog zinnigs kan antwoorden en anders snel Duits leren en de Duitse Forums uitspitten ( elk nieuw toestel is daar altijd de hit (hype) bij een grote groep mensen totdat de volgende uitkomt !!! )
Hans