Ochjeej.. Kortsluiting?, doet 't niet?

Beste forumleden.

Ik had vanochtend een RC nitro buggy gekocht HONGNOR ULTRA LX-2 buggy, met 4.6cc Motor

Heb daarbij ook gelijk een startkit gekregen batt voor de servo's...

Ik heb 't tot net in de lader gehad, en dacht doe 't wel in 't bakje. sluit 't wel effekus aan...

Hij deed 't effekus.. en derna niet meer , heb t toen ook geprobeerd met de standaard batt houder, dus batt erin gedaan. maar hij reageert niet meer...

ben bang dat er kortsluiting is ontstaan ofsow?

Graag hulp..

??

eerst geprobeerd en toen met de standaard batterijhouder..

Wat heb je eerst geprobeerd dan?

Graag duidelijker omschrijven wat je hebt gedaan. Dit taalgebruik slaat echt nergens op..

??

eerst geprobeerd en toen met de standaard batterijhouder..

Wat heb je eerst geprobeerd dan?

Graag duidelijker omschrijven wat je hebt gedaan. Dit taalgebruik slaat echt nergens op..

Nou , bij de bauto heb ik een starter kit gekocht, In de starterkit zat er ook namelijk een 3/4 batt die vastgebundeld zijn aan 1 stekker.. je kunt 't wel een accu noemen.

In de auto zat namelijk een losse batt houder , dat heb ik namelijk eruit gehaald en de '' accu '' erin gezet.

Vervolgens ging hij aan, en ergens zag k rood licht. De auto kon niet naar voren of naar achteren, 't leek wel of de '' brakes '' erop stond. Als ik gas gaf, Sprong er ergens een groen lampje, en de auto was in zijn vrij.

En zodra ik los liet, zag ik weer rood lampje en de '' brake's '' stonden erop,

Als ik remde, kon de servo niet verder draaien dan 't al was...

Wat ik vreemd vind...

Vervolgens heb ik 't uit gezet en weer aan, maar 't deed niks meer.

Zowel als de '' accu '' als de normale bathouder.

Hopelijk heeft u een soort van beeld ..

Je moet de zender en ontvanger mischien opnieuw (binden) lees de manual goed en zorg dat je de accu goed oplaad voor je gaat rijden.

Hoebedoel je?,

Hij gaat ook niet meer aan als ik die 4 baterij houder eraan koppel en nieuwe batt erin stop...

Hoe kan ik 't opnieuw binden?, als hij niet aangaat...

Hoor 't graag van iedereen..

je kunt wel zeggen dat ik wel baal.. maar goed geef de hoop niet op!!

Is je ontvangeraccu wel vol?
Dat er lampjes branden lijkt mij geen kortsluiting en en kortsluiting aan de accukant kan nooit schade veroorzaken.

Alleen als je de accu of batterijen verkeerd om hebt geplaatst/aangesloten kan het fout gaan.

Is je ontvangeraccu wel vol?
Dat er lampjes branden lijkt mij geen kortsluiting en en kortsluiting aan de accukant kan nooit schade veroorzaken.

Alleen als je de accu of batterijen verkeerd om hebt geplaatst/aangesloten kan het fout gaan.

Hmmm... had uhm 1 x verkeerd aangesloten ja...

Zover ik weet..

EDIT:

Want hij pakt ook niet die ander 4 bat holder. Hij pakt de accu niet en 't 4 - holds batt niet...

Wat kan dat veroorzaken ? is servo doorgebrand of de kabel?

neem gewoon het advies van caretaker ter harte.
morgen even terug naar de winkel, iemand die hier ervaring mee heeft hoeft het maar even in zijn handen te hebben om te zien wat er aan de hand is.

Zo via tekst is het vaak moeilijk te bepalen wat het probleem is.

En in de categorie inkoppertjes: RTFM ;)

Stop nu maar met zelf knoeien..
Ga morgen terug naar de winkel voordat je het alleen maar erger maakt.

doe dit maar, da's het slimste....

neem gewoon het advies van caretaker ter harte.
morgen even terug naar de winkel, iemand die hier ervaring mee heeft hoeft het maar even in zijn handen te hebben om te zien wat er aan de hand is.

Zo via tekst is het vaak moeilijk te bepalen wat het probleem is.

En in de categorie inkoppertjes: RTFM ;)

Doe ik..

Enige probleem is dat de winkel niet bij mij om de hoek is helaas. 't is 2 uur rijden onderhand.

Maargoed daar heb ik 't gehaald ook. Mag wel hopen dat dit in me garantie meezit.

Alsnog bedankt jongens,

Hopen dat hij hier niet mee leest en in ongewisse laten zoals je dat ook hebt gedaan totdat je aangaf iets verkeerd om aangesloten te hebben. Als je hulp van ons wilt is het wel zo makkelijk om dan ook alles te vertellen.

Overigens vraag ik mij af hoe je iets omgedraait hebt want een BEC stekker moet je aardig kracht zetten...

Back