O'donnel Buggy & Truggy informatie gevraagd

Hoi,

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar de kwaliteit van O'donnel buggy's & truggy's.

Zijn er makkelijk onderdelen te krijgen? Is het vergelijkbaar met een JQ, Mugen of Xray?

Ik hoop dat er mensen zijn die hier mee rijden. Ik ben eigenlijk specifiek nieuwsgierig naar de Buggy Z01.

Ben benieuwd.

Peter

Laatst bewerkt:
De onderdelen zijn vooral op Ebay verkrijgbaar, er zijn nog maar weinig winkeliers over met voorraad en de meeste hebben hun voorraad aan ebay handelaren verkocht. Er zijn momenteel (nog) voldoende onderdelen verkrijgbaar, in Nederland heeft Meijberg Modelbouw nog een redelijke stock.

Ik heb zowel de Z-01B buggy (2 in 1 team edition) en de Z-01T truggy.
Het zijn beide sterke, competitieve auto's die erg mooi zijn afgewerkt. Ze zijn beide stevig, robuust en er gaat zelden iets stuk. De draagarmen zijn 'bomb-proof' en ik heb er nog nooit één gebroken...
Zijn zijn een beetje 'lui' op het circuit, ze voelen een beetje 'traag' aan, maar dat zijn ze niet. De buggy is zeker niet zo 'direct' als een JQ of een Mugen..

Bedankt Jaap.

Eigenlijk zeg je goed spul. Maar het is geen Mugen.
Ik wacht op een mail van de beste man die dus de buggy & truggy van O'donnel te koop heeft staan. Als de prijs mij aan staat ga ik hem ophalen.

Kan ik ook een keer meedoen met een buggy wedstrijd.

Eigenlijk zeg ik dat de producent van de O'Donnell modellen (Steve O'Donnell) grote problemen heeft met de houder van het merken recht. Deze merkenrecht houder is ook eigenaar van de gietmallen van de kunststof delen.
Deze grote problemen maken dat beide partijen nu in de USA voor de rechter staan. Steve O'Donnell mag geen onderdelen voor de auto's meer (laten) produceren totdat er een uitspraak van de rechter ligt.
De merkrecht houder is een groot en ekend hobby/modelbouw bedrijf in de USA wat dus veel druk zet op de handelaren.

Deze handelaren hebben al hun bedrijfvoorraad voor echte dumpprijzen verkocht (twee weken geleden). Veel Ebay handelaren hebben die bedrijfsvoorraad opgekocht en veel O'Donnell eigenaars hebben grote hoeveelheden onderdelen ingeslagen. De prijzen waren echt belachelijk laag; draagarmen voor $1.- alu parts voor $1.20 en nog goedkoper.

Als de ebay handelaren zijn uitverkocht zal het echt moeilijk worden om ooit nog aan onderdelen te komen; het zit er dik in dat na de rechtzaak de O'Donnell auto's niet opnieuw geproduceerd zullen worden...

Dus komend jaar zullen er nog wel onderdelen te vinden zijn, maar reken er op dat het steeds moeilijker wordt om onderdelen te vinden naar mate de tijd verstrijkt....

Dat is geen goed nieuws. Heb met de verkoper gebeld. Hij vroeg er 250 euro voor.

Dat is dan de buggy team edition. Plus bijna een tweede in onderdelen.

Maar als draagarmen voor dump prijzen weg gaan heeft het voor mij niet veel zin om deze buggy aan te schaffen. Als ik over een jaar onderdelen nodig heb en het merk bestaat niet meer... dan zit je ermee!

Ik kijk wel verder.

bedankt Jaap.

Je moet gewoon zorgen dat je draagarmen niet kapot gaan joh.. :rolling:

Maar 250 voor een complete auto en 1 in onderdelen die bijna compleet is. Ach, als je van een gokje houdt is het wel te doen.. (ik zou het wel weten..)

Wel leuk rijden trouwens een buggy, heb zelf de S8BX van LRP gehad en die ging erg goed.. Superstrak de bocht door...

Je moet gewoon zorgen dat je draagarmen niet kapot gaan joh.. :rolling:

Maar 250 voor een complete auto en 1 in onderdelen die bijna compleet is. Ach, als je van een gokje houdt is het wel te doen.. (ik zou het wel weten..)

Wel leuk rijden trouwens een buggy, heb zelf de S8BX van LRP gehad en die ging erg goed.. Superstrak de bocht door...

Een nieuwe team edition kostte in die uitverkoop US$179.- (~€120.-!)
De team edition werd altijd als 2 in 1 verkocht; de onderdelen die je er extra bij kreeg is om een andere configuratie te bouwen, niet om een tweede auto te bouwen! (Dan mis je nog héél veel..)

Voordeel is wel dat de Z01-B erg robuust is en niet gauw stuk gaat. Het kunststof is onberispelijke kwaliteit en gaat lang mee. Maar bij slijtage zal je echt op Ebay moeten winkelen....

Ik hou mijn O'Donnell Truggy en Buggy lekker; onderdelen komen altijd wel weer tevoorschijn en ze rijden lekker, zijn robuust en gaan lang mee. Daarbij zijn ze toch bijna onverkoopbaar gezien de situatie van de producent....

Lees dit topic maar eens aandachtig door: http://www.rctech.net/forum/nitro-off-road/521473-who-stickin-out-o-donnell.html

Laatst bewerkt:
De beste man die deze te koop heeft staan komt uit kollum en doet iets met kozijnen.. Dus dan weet Jaap wel wie ik bedoel.. Tenmiste deze man kent Jaap.

Dan heeft hij dit dus ook voor 120 euro gekocht. En moet ik er 250 voor geven.
Nee, dan kijk ik wel ff verder in het rond.

Advertentie staat op MP.

Ik weet dat ik hem ken, maar ik vindt ook dat eerlijkheid telt in deze. Hij heeft hem gewoon in nederland in de shop gekocht, vorig najaar, voor de normale prijs.

Daar heb je gelijk aan Jaap. Maar ik zie er ook mede vanaf doordat verhaal wat je hebt getypt.

Misschien ff langer doorsparen en dan voor een serpent of mugen gaan.

Back