Hey allemaal,
Ik hang inmiddels al een tijdje rond op dit forum en vind het altijd harstikke leuk om bouwverslagen van mensen door te lezen. Echter zie je soms wat dezelfde modellen terug komen. Dat deed me er aan denken dat ik zelf een buggy heb die nog niet zo heel populair is in nederland, en hier ook nog niet bij staat.
Het zijn geen super kwaliteit foto's, ik heb deze toentertijd nog gemaakt met mijn mobiele telefoon omdat ik niets anders voor handen had.
Ik heb dus een O'Donnell Z01-B, de buggy van O'Donnell Racing. Misschien zegt het je (nog) niets, in nederland zijn er ook niet zo heel veel die er mee rijden. In amerika echter is het een heel groot merk waar zelfts wereldkamioenschappen mee worden gewonnen.
Ze zijn begonnen met de Z01-B (buggy) en de Z01-T (truggy), en daarna kwamen ook de Z01-B Team Edition uit en binnenkort ook de Z01-B SG las ik onlangs.
Anyway, hier wat foto's met beschrijving van de tijd dat ik hem gebouwd heb.
Ook heb ik de Team Edition kit eender deze dagen besteld. Als deze upgrade kit binnen is dan maak ik ook hier foto's van en maak ik er een verslagje van.
Hopelijk hebben jullie er iets aan
p.s. ik heb bij alle foto's de onderste 30 pixels eraf gehaald, die verwijzen naar mijn website en ik wil niet het risico nemen dat ik gewaarschuwd wordt, dus het kan zijn dat op sommige plaatjes een klein stukje van het plaatje weg is.
Desalniettemin veel plezier met lezen.
Hier de doos zoals hij binnen kwam. Alles was netjes ingepakt zoals je ziet.

Als eerst ben ik begonnen met het bouwen van de diffs. Dit is tevens de eerste stap van de handleiding. De handleiding is heel duidelijk. Alle onderdelen die in elke stap gebruikt worden staan er naast aangegeven.

Let hier even niet op het middelste diff op de tweede foto, ik heb hier wat tape omheen gedraaid ter aanduiding van mezelf dat dit het voor-diff is i.v.m. olieviscositeiten. Verder zijn ze namelijk identiek.
Hier had ik de achterophanging bijna af. De shocks nog niet, dat is volgens de handleiding een van de laatste stappen.

De voorophanging heb ik helaas geen foto's van gemaakt. Ik ben zo intensief bezig geweest dat ik echt maar heel weinig foto's heb gemaakt .Wel zonde.
Hier heb ik het middendiff gemaakt en ook op de bodemplaat gemonteerd.

De achterophanging erbij gemonteerd en vervolgens ook de voorophanging.

Wat extra dingen zoals de radiobox en servo mounts gemonteerd.

En zicht van de andere zijde:

De motor die ik er gelijk bij heb genomen. Een Sirio EVO 2 Kanai edition.

En hier op de buggy.

Hier is hij eigenlijk helemaal af. Nu was het nog wachten tot de body klaar was.

Op deze foto was ook de body net gespoten

Wat kan ik verwachten bij de Team Edition upgrade kit?
Features
Contents
De upgrade komt dus als ik deze eenmaal binnen heb. Hiervoor zal ik de eerste post dadelijk reserveren.
Voor meer informatie kijk op de officiele website van O'Donnell Racing of op Z01-B.com.
Ik hang inmiddels al een tijdje rond op dit forum en vind het altijd harstikke leuk om bouwverslagen van mensen door te lezen. Echter zie je soms wat dezelfde modellen terug komen. Dat deed me er aan denken dat ik zelf een buggy heb die nog niet zo heel populair is in nederland, en hier ook nog niet bij staat.
Het zijn geen super kwaliteit foto's, ik heb deze toentertijd nog gemaakt met mijn mobiele telefoon omdat ik niets anders voor handen had.
Ik heb dus een O'Donnell Z01-B, de buggy van O'Donnell Racing. Misschien zegt het je (nog) niets, in nederland zijn er ook niet zo heel veel die er mee rijden. In amerika echter is het een heel groot merk waar zelfts wereldkamioenschappen mee worden gewonnen.
Ze zijn begonnen met de Z01-B (buggy) en de Z01-T (truggy), en daarna kwamen ook de Z01-B Team Edition uit en binnenkort ook de Z01-B SG las ik onlangs.
Anyway, hier wat foto's met beschrijving van de tijd dat ik hem gebouwd heb.
Ook heb ik de Team Edition kit eender deze dagen besteld. Als deze upgrade kit binnen is dan maak ik ook hier foto's van en maak ik er een verslagje van.
Hopelijk hebben jullie er iets aan

Desalniettemin veel plezier met lezen.
Hier de doos zoals hij binnen kwam. Alles was netjes ingepakt zoals je ziet.

Als eerst ben ik begonnen met het bouwen van de diffs. Dit is tevens de eerste stap van de handleiding. De handleiding is heel duidelijk. Alle onderdelen die in elke stap gebruikt worden staan er naast aangegeven.

Let hier even niet op het middelste diff op de tweede foto, ik heb hier wat tape omheen gedraaid ter aanduiding van mezelf dat dit het voor-diff is i.v.m. olieviscositeiten. Verder zijn ze namelijk identiek.
Hier had ik de achterophanging bijna af. De shocks nog niet, dat is volgens de handleiding een van de laatste stappen.

De voorophanging heb ik helaas geen foto's van gemaakt. Ik ben zo intensief bezig geweest dat ik echt maar heel weinig foto's heb gemaakt .Wel zonde.
Hier heb ik het middendiff gemaakt en ook op de bodemplaat gemonteerd.

De achterophanging erbij gemonteerd en vervolgens ook de voorophanging.

Wat extra dingen zoals de radiobox en servo mounts gemonteerd.

En zicht van de andere zijde:

De motor die ik er gelijk bij heb genomen. Een Sirio EVO 2 Kanai edition.

En hier op de buggy.

Hier is hij eigenlijk helemaal af. Nu was het nog wachten tot de body klaar was.

Op deze foto was ook de body net gespoten

Wat kan ik verwachten bij de Team Edition upgrade kit?
Features
- O'Donnell Z01-B Team Upgrade Kit ODOC0110
- Upgrades the original Z01-B to the Z01-B Team Version
- Offers superior handling, quicker steering response, faster cornering speeds and greater rough track stability
- Lightweight platform improves acceleration and simplifies maintenance
Contents
- Front arms, castor blocks, steering arms and shock towers
- Rear hubs for more camber and roll center adjustments
- Lightweight extended front wheel hubs
- Lightweight carbon fiber top plate
- Carbon fiber servo tray
- No-drag brake pad springs
- Precision Pivot ball arm mounting system, front & rear
- Lightweight chassis with improved component layout
- Lightweight CVA drive axles, front & rear
- Lightweight precision Big Bore shocks
- Lightweight, large 83mm x 43mm dish wheels
- Compact battery box with two lids- one for Lipo and one for NiMH
- Compact receiver box with carbon fiber support
- Extended wing mount for improved stability
De upgrade komt dus als ik deze eenmaal binnen heb. Hiervoor zal ik de eerste post dadelijk reserveren.
Voor meer informatie kijk op de officiele website van O'Donnell Racing of op Z01-B.com.
Laatst bewerkt: