Oeps iets te hoog geloof ik

Afgelopen Donderdag In Zweinstein een vliegie gedaan.
weinig wind en mooie stapelwolken.
Te samen met een grote buizerd in een spiraal omhoog.
Wat was dit kicken.
Ik kwam bijna de termiek niet meer uit.
Alles weer heelhuids op de grond, na een vlieg tijd van 1uur en 45 minuten.

Laatst bewerkt:
De hoogte kan je beter niet in de groep gooien, dat kan altijd tegen je gebruikt worden.;)

Geheel met Bertus eens, dit soort zaken moet je niet trots op het internet zetten, hoe leuk het ook is. Gekalibreerd of niet. Beperk het tot je vriendenkring.
Er zijn al gevallen bekend dat YT films tot aanhoudingen hebben geleid. Wat mij betreft delete de moderator de hele draad. Om JOU tegen jezelf te beschermen.

OOOOPs Waverveen ligt ook nog eens in de CTR van Schiphol, er af ermee en snel. Helemaal dom.

Hou er rekening mee dat de betreffende luchtvaartinstanties hier regelmatig meekijken. Zo te zien (foto) ook nog op een clubveldje, dus die breng je ook in gevaar.

Ongecalibreerd systeem, kan geen rechten aan ontleend worden. ;)

Nee, maar kan wel aanleiding zijn voor "een overheidsinstantie" om op grond van een rechtmatig vermoeden de boel te plaatse eens goed in de gaten te houden.
Als ze weten waar ze op moeten letten is het hééél simpel om de juiste apparatuur mee te nemen en die hoogte voldoende nauwkeurig vast te stellen....

En daar kunnen ze wél rechten aan ontlenen....

Gewoon niet doen, dit soort dingen, en als je het dan toch doet, niet hier posten....

Groet, Bert

Merkwaardig: het staat er allemaal nog steeds. :?

Of is er door de bevoegde instanties al actie ondernomen (tegen de vlieger en de club), en blijft dit als afschrikwekkend voorbeeld staan? :confused:

jan.

Sorry mijne heren en eventueel dames. Het is niet mijn bedoeling om deze hobby in een kwaad daglicht te brengen.
Aangezien de wint op Zweinstein gunstig stond(!dus geen aluminium vogels in de buurt) kon ik het niet laten. In de toekomst zal ik er rekening mee houden met delen van mijn vlieg ervaringen wat grenst op de wetgeving. Nogmaals bedankt voor het wakker schudden.

Marcel.

Back