Off-road rijden Omg. Arnhem.

Hallo,

Ik wil een HPI E-Firestorm 10t flux kopen om lekker mee rond te gaan crossen. Nu ben ik opzoek naar een mooie plek om dit te gaan doen. Ik heb in Velp een vereniging gevonden maar dat vind ik een beetje aan de dure kant en het brengt te veel verplichtingen met zich mee.

Ik weet ook dat er op Ijsseloord 2 ook gereden word maar ik weet niet wanneer en hoe vaak. Want op hun Topic komt ook niets naar voren van wanneer ze gaan.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen aan een mooie locatie waar hun rijden in de omg. arnhem en het liefst door de weeks savonds ivm dat zat. en zon. wat krapper is in tijd.

Ik hoor het graag

Was jou vergeten .
Maar je kan beter een 4wd auto kopen.
Firestorm flux maakt te veel wheelies dat betekend voorkant omhoog zodat je niet kan sturen

Is dat werkelijk zo'n verschil 2WD of 4WD ivm als ik kijk naar een Rustler met een beetje een redelijke accu die rijd ook alleen op zijn achterwielen en daar moet dan een Wheeliebar onder, deze hebben ze trouwens ook voor de Firestorm,

Maar ik hou het in het achter hoofd 4 is beter dan 2.

We houden contact

Nou ik bedoel met verplichtingen dat je alleen op gezette tijden kan komen.
Ik zweefvlieg op het moment bij een club in rheden, en die hebben bijv. een motorveld achter de Steeg en de Roosendaalseheide. En op het motor veldje ben ik nog nooit geweest omdat ze vaste tijden hebben dat die geopend is. En de roosendaalse heide is altijd open dus kan ik door de weeks savonds en in het weekend op elke tijd die ik kan even vliegen samen met wat zweef vrienden.
En ik hoopte dat dit toevallig ook het geval was in de Off-road auto 'wereld'.

Meer een beperking dan verplichting dus. Maar dan ga je toch vliegen als je niet kunt rijden, en vice-versa ;) ? Probleem opgelost, win-win situatie ;) :mrgreen:

Hahaha, Als je het zo bekijkt heb je helemaal gelijk.
Maar helaas Kan ik het niet waar maken (snik)
Het is eigenlijk meer van dat als ik met autootjes begin dat ik het zo veel en zo vaak mogelijk wil beoefenen, en als ik dan telkens een week moet wachten voor ik kan rijden PLUS dat ik in de weekenden vaak vol zit met familie dingen (u kent ze wel verjaardag enz.) van daar dat door de weeks wil rijden en dan kan ik altijd nog kijken of lid worden van de club intressant is voor mij, want mijn dochtertje is ook wild van auto's

groeten

2wd is voor mij alleen on-road. Off-road moet je 4wd hebben. Dat merk je heel goed in de bochten. Met een flux 2wd als je op een ondergrond rijdt met weinig grip, en een beetje teveel gas geeft in de bocht, dan draai je gelijk 180 graden rond. Ook een 4wd is beter in heuvel klimmen. Wheelies heb je zowiezo met een brushless motor. Als je vaak op de weg wilt rijden, dan is een 2wd niet zo erg, omdat je daar veel meer grip hebt.

Hmmmm onroad,

Rijden jullie ook onroad op het ijsseloord? race-jes, driften enz.

Of doen ze dat ergens anders. Ik ben een echt treuzelaar op dit moment ik vind het allemaal zo prachtig off-road, on-road

Offroad is wel handiger ivm dat het overal te rijden is, maar on-road heeft meer weg van auto racen.

Wat is dit moeilijk want ik wil proberen het in eenkeer goed te kopen

HAHAHA Sparen daar is iets mee.
ben nu al 3 jaar bezig om 300 vrij te spelen laat staan 400.

'kzal kijken, het hoefd ook niet perse nu, als ik maar kan komen kijken en ideeen en technische ervaring op doen, das ook al een hele winst

Jah deze is erg leuk. thnx Michael,

Maar wanneer word er gereden zodat ik eens wat kennis kan maken met de rijders
Dat zal ik wel zeer op prijs stellen.
even een keer in het echt alles bekijken want met youtube is alles erg mooi maar het echte geluid erbij is toch anders(hahaha)

Wij gaan misschien morgen even rijden als nog tijd is. Ga eerst met Micheal naar deventer om een auto is kopen. Anders zodnag ofzo als het mooi weer is.
maar als je 3 jaar moet doen om 300 euro vrij te maken voor dit hobby, dan denk ik dat je het niet lang vol zal houden. Die wagentjes blijven niet voor altijd goed, je moet dus ook rekening houden met onderhoudt kosten enzo...

Back