[Off-road] Welke auto?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door justah, 22 nov 2006.

  1. justah

    justah Guest

    Ik heb nu een aantal topics gelezen m.b.t. offroad auto's en het onderlinge verschil en kom er nog niet echt uit.
    Zelf ben ik momenteel in het bezit van een on-road Protech ST-4 en deze bevalt goed echter kan ik er op dit moment hier nergens lekker mee uit de voeten.

    Ik ben dus op zoek naar een Off-road auto liefst 1/8 voor een lief prijsje. Extreme snelheid is geen must duurbaarheid echter wel. Doel is om er zowel een beetje on-road als redelijk ruig offroad met te rijden.

    Heb zelf zitten rondneuzen op de site van PK Racing en heb een kleine whishlist opgesteld. Graag hoor ik van jullie wat tips.

    • 1/8
      Protech ULTREX EVO RTR 1/8 3.5cc € 299.00 (met zender ect.)
      Protech Enigma XS OFFROAD 1/8 3.5cc€ 325.00 (exl. zender ect.)
      Carson MONTANA 1/8 NITRO TRUCK 3.5cc € 365.00 (incl. zender)
      1/10
      Carson STORM RACER 4WD buggy 1/10 2.5cc € 312.50 (incl. alles)
      Protech NITRO STAR 3cc BUGGY € 339.00 (incl. zender ect.)
      Tamiya 4WD Nitro Thunder (NDF-01) € 339.00 (incl. zender).

    Zoals je kan zien heb ik auto's gezocht met een prijs tot max €340,-. Als max. budget voor deze auto heb ik zo'n €350,- euro gesteld, het liefst wil ik voor die prijs ook een zender erbij hebben(gewoon een auto waarmee ik kan rijden) eventueel zelf bouwen vind ik geen probleem zolang alle onderdelen er maar wel al bij zitten.

    Zelf vond ik de Protech Enigma en Ultrex er leuk uitzien zowel kwa specificaties als prijs, ik echter ook tevreden met mijn ST-4 maar is dit een garantie dat de Off-road van Protech ook degelijk is?
    Ik kan verder het verschil tussen de Enigma en de Ultrex niet duidelijk vinden, niet alleen is de Enigma €26 duurder hij wordt ook nog eens redelijk kaal geleverd tegenover een complete Ultrex?
    Ik staar me ook niet dood op PK Racing, ik heb echter goede ervaringen met deze toko maar als iemand ergens anders een betere wagen voor gelijk bedrag weet hoor ik het graag.

    Van welke keuze of andere optie's ga ik het meeste plezier beleven?
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    al is gekeken naar de hpi mt2 ? kost 339 rtr.
     
  3. justah

    justah Guest

    Wat zijn de pro's en contra's ten opzichte van de overige opties?
     
  4. Atarikid

    Atarikid Guest

    De ultra zou ik zoiezo niet kopen. Is de voorloper van de enigma en de enigma is nu ook al vervangen door een nieuw model. (Yada - filmpje kan je hier bekijken http://www.dndmodelbouw.be/Filmpjes/YadaST.wmv)
    Protech is wel afgebrand en het kan nog wel even duren eer je terug aan onderdelen kan geraken.

    Kies ook zeker voor een 1/8 model. Zijn robuster en niet echt veel duurder dan een 1/10
     
  5. ErikDijkstra

    ErikDijkstra Guest

    Even offtopic misschein maar bij 2 Brothers RC kost de stormracer2 maar 229 inclusief alles.

    Groet,
    Erik
     
  6. Spoiler

    Spoiler

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Hilversum
    Hallo,

    Mijn advies even doorsparen en geen stormracer of smartech winner auto 1:10 aanschaffen.

    Kheb een smartech winner en deze is gelijk aan de stormracer alleen heeft deze een 2 bak. Me maatje heeft ook een stromracer. Beide auto1s liggen nu in de kast en we hebben een echte auto gekocht.

    Ik een Savage K 4.6 en me maatje een FG Monstertruck.. Een FG is geen goedkope optie maar een savage classic of een MT-2 zijn redelijk betaaalbaar. Via marktplaats staan trouwens ook verschillende aanbieders welke de autos importeren en voor bodemprijzen aanbieden. Garantie opee nitro auto is vaak toch tot aan de stoep omdat we te maken hebben met draaiende onderdelen.

    Mijn savvage heb ik nu ruime een jaar en beleef er erg veel plezier aan. er gaat nagenoeg niets stuk en al is dat wel zo dan zijn de onderdelen bij RC Fun gewoon voorradig.

    Van een stormracer / smartech winner weet ik dat je een uurtje kan rijden € 50,00 euro armer en 2 uur sluetel eer dat je weer kan rijden. en de auto bij 2brothers is zonder lader en oplaadbare baterrijen.

    Succes verder met je aankoop, maar even verder sparen is mijn advies.


    Groetjes,


    Spoiler
     
  7. justah

    justah Guest

    En die Protech Enigma, wat vind je daarvan? Heb hem gister bij PK Racing bekeken en vond hem er zeer degelijk uitzien.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja.... als je dan ook zegt wat je kapot had kunnen er conclusies getrokken worden. Stoepranden, jumps en slecht onderhoud is ook vragen om problemen die kosten met zich mee kan brengen. Van de Stormracer is bekend dat die snel uit elkaar kan trillen, met dat in je achterhoofd is het verstandig om de auto bij aanschaf geheel na te kopen en eventueel wat imbusjes in de aandrijflijn te voorzien van wat loctite. Er zijn ook genoeg tevreden gebruikers van de Stormracer te vinden dus trek de conclusies.
    En neem van mij aan dat iedere 1e RC auto een leerproces is waarbij wat nare ervaringen naar voren kunnen komen die veelal niet aan het product te wijten is maar aan de gebruiker hoe hij er mee om gaat.

    By the way, het is maar ook net wat je budget is maar gezien de opties is er wat speling waarbij ik ook zeg om voor een 1:8 buggy te gaan en dan met name de Enigma die door www.twf8.ws redelijk goed getest is.
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ik zou voor een 1:8 gaan, en puur recreatief is die ultrex wel prima, je kan ook voor een 2wd gaan, bv de carson mudmaster, of de carson specter (enigma xs) of idd de nieuwe yada.

    Ook kun je kijken naar de hongnor buggy's ook zeer goed prijs/kwali verhouding..

    De Enigma Xs heb ik zelf gehad, en zoek eens op mijn naam, staat een veelvoud aan info en verbouwingen aan mijn auto.
     
  10. justah

    justah Guest

    Bij PK Racing kost een Enigma €325,- zijn er nog andere bekende leveranciers(zowel web als normale shops) die deze auto voor ongeveer die prijs aanbieden? Ik kan bijna nergens de Enigma meer vinden namelijk.
     
  11. Spoiler

    Spoiler

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Hilversum
    Hallo,

    Zonder stoeprandjes maar gewoon een beetje rijden op een grote parkeerplaats en heel soms een beetje offraod (is de stromracer in mijn ogen niet voor gemaakt) en de auto moet je repareren.

    Al met al neemt het niet weg dat een goed begin is. Ik heb er zeker een hoop van geleerd toen ik met de hobby begon.

    Voornamelijk de aandrijflijn en de tandwielen ginegen bij zeer snel kapot.

    Groetjes,

    Spoiler
     
  12. justah

    justah Guest

    Ik heb nu een ST-4, sleutelen is niet echt een probleem maar ik wil eigelijk een auto erbij waarmee ik de dingen kan doen die ik met m'n ST4 niet kan(off-road en ruige wegen dus).
     
  13. Spoiler

    Spoiler

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Hilversum
    Kan niet oordelen over de andere auto`s welke je noemt. Ik kan je alleen vertellen dat ik een SS 4.6 heb en er heel erg blij mee ben. Off road en flink springen is absoluut geen probleem. Me motor is ook ok heb laatst de lagers van me carter vervangen dus die kan er weer even tegen aan. Heb inmiddels ook een LRp Spec 3 er opzitten en het is nu echt een monster.


    Succes met de aankoop.


    Groetjes,

    Spoiler
     
  14. justah

    justah Guest

    Ik ben gisteravond gezellig bij onze medeforum user Mr.D langs geweest en heb voor een zeer schappelijke prijs zijn Enigma XS overgenomen.

    Auto verkeerd in top staat, mooi onderhouden en met loads of extra dingen erbij. Ik zal een kijken wanneer ik het wagentje aan een rit ga onderwerpen.
     
  15. snelle jelle

    snelle jelle

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Houten
    Heb je foto's?
     
  16. justah

    justah Guest

    fotos tada u vraagt wij draaien
     
  17. snelle jelle

    snelle jelle

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Houten
    Haha, Mooie set!
    Veel plezier er mee!, maar dat zal vast lukken
     

Deel Deze Pagina