Offroad Electro Zelfbouw

• Topicstarter Topicstarter mposthuma
  • Startdatum Startdatum
M

mposthuma

Guest
Goede dag

Ik bent op zoek naar een RC Offroad auto.
Maar, deze MOET zelfbouw weest. Hoe meer stukjes hoe beter.... :-)

Ik had na de Tamiya gekeken, en Dual Hunter en de Jeep gezien.
Dual Hunter zijn leuk, maar heeft niet zo veel te doen met Zelfbouw.
Wel de Jeep heeft meer partjes om zelf te kunnen opbouwen.

Zijn daar andere RC's wat zelfbouw offroad zijn wat ik na kunt kijken en eventueel kopen.

Groeten,
Michael

zijn er zoveel,

wat wil je offroad, buggy/stadiumtruck/monstertruck.

kijk eens naar Losi of Associated zelfbouw kits.

Ik dacht dat de truck's mooi zijn.....
Maar, ik willen wel zelfbouw, en vind het leuk om 100de parten te krijg om op te bouw... :D

Ik heeft op LOSI website gekeken, maar bent niet zeker watvoor RC's zelfbouw zijn. :confused:

Heeft je dalk websites wat ik kunt opzoeken.

tjah,

als je truck wil, er is zoveel keuze en zoveel merken.

je moet gewoon zoeken naar een KIT en geen RTR ( ready to run ) versie.
kijk maar even in de lijst met modelbouwwinkels hier op de site.

OK, ik zal beetje rond snuffelen... ;)

Een ding ik wel opmerk, waren dat de Tamiya Dual Hunter zelfbouw zijn, maar veel onderdelen zijn pre-assembled. Ik willen echt meeste zelfbouw.

OK, ik zal beetje rond snuffelen... ;)

Een ding ik wel opmerk, waren dat de Tamiya Dual Hunter zelfbouw zijn, maar veel onderdelen zijn pre-assembled. Ik willen echt meeste zelfbouw.

Kom je uit Zuid-Afrika ofzo?? Dit is namelijk niet echt Nederlands; probeer eens spellingscontrole voor je post!!

groet,

Eric

Ja, ik komen wel uit Zuid Afrika en Nederlands zijn mij 3de taal.
Dat zou het rede zijn waarom het niet 100% zijn. :cool:

Maar, zou jij hulp kunnen geef op Zelfbouw electra offroads.

De Dual Hunter is een variant van de old-timer "Wild Dagger". Daar is volgens mij een variant of 5 van ondertussen. En het zou ook gewoon als kit te krijgen moeten zijn. Het is een leuke auto. Het was mijn eerste.

Ansmann kitje? (conrad) master smacker of die royal flash
Posted via Mobile Device

Beste M.

Ook ik vind het leuk om een auto als Kit versie te kopen.
Heb er al meerdere gemaakt.

Heb zelf de HPI Super Nitro RS4 gebouwd. ( 1:8 wegracer met 2,5cc nitro ).
Deze kit was 100% zelfbouw dus moest echt alles zelf in elkaar zetten tot de schokbrekers aan toe.

Heb verder ook de Tamiya TA05 gebouwd en hier precies hetzelfde.

Verder heb ik de Ansmann Virus gebouwd ( 1:8 Nitro Buggy ) en ben bezig met de Ansmann Royal Flash ( 1:10 Truggy Electro )
Bij deze Anmann kits zijn de difs en de schokbrekers al voorgemonteerd.

Ik zou zeggen ga voor de Tamiya kits.

Veel succes met je keuze!

Groetjes,

A-manta

Beste M.

Ook ik vind het leuk om een auto als Kit versie te kopen.
Heb er al meerdere gemaakt.

Heb zelf de HPI Super Nitro RS4 gebouwd. ( 1:8 wegracer met 2,5cc nitro ).
Deze kit was 100% zelfbouw dus moest echt alles zelf in elkaar zetten tot de schokbrekers aan toe.

Heb verder ook de Tamiya TA05 gebouwd en hier precies hetzelfde.

Verder heb ik de Ansmann Virus gebouwd ( 1:8 Nitro Buggy ) en ben bezig met de Ansmann Royal Flash ( 1:10 Truggy Electro )
Bij deze Anmann kits zijn de difs en de schokbrekers al voorgemonteerd.

Ik zou zeggen ga voor de Tamiya kits.

Veel succes met je keuze!

Groetjes,

A-manta

De Tamiya kits bevatten nu ook niet echt veel parts, en het off-road aanbod van tamiya is ook niet echt uitstekend. Zelf zou ik gaan voor:

-2wd buggy:
Team Associated B4
Team Losi xxx-cr

-4wd buggy:
Team Associated B44
Kyosho Lazer ZX-5

Stadium Truck (2wd):
Team Losi xxx-t-Cr
Team Associated T4

Allemaal goeie auto's, kits, alles zelf te bouwen. Leuk om gewoon mee te rijden. Maar zeker ook goed op de baan!

Over het feit dat je zelf wil bouwen heb je groot gelijk ! Zelf bouwen is leuk en je leert je auto kennen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie dat je zelf met een DB-01 rijdt, is deze ook geen aanrader in de 4WD klasse? :)
Deze is toch ook helemaal zelf nog te bouwen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie dat je zelf met een DB-01 rijdt, is deze ook geen aanrader in de 4WD klasse? :)
Deze is toch ook helemaal zelf nog te bouwen.

Ja ik heb een DB-01, maar dat is ronduit de slechtste auto waarmee ik gereden heb. De schoeven vliegen dadelijk los of draaien zot, Tamiya's plastic is slecht, de vering is niks waard. Alles is gewoon slecht aan die auto! Niet nemen!

Nou Joris,

Ik heb de Tamiya TA05 ennu ben er eigelijk wel heel erg tevreden over!
Niks geen last met losse schroefjes etc zelfs niet met mijn 3s lipo setup met 4300 kv 9t borsteloz setup.
Op de GPS ( als ie binnen berijk was ) 78KM/u geklokt!!

ouch, dit doet me toch twijfelen.
ik wou in de toekomst mij een DB-01 aanschaffen, maar als ik het zo hoor is dat geen aanrader. Heb reeds 3 tamiya bouwkits gehad en ben er over het algemeen zeer tevreden van.

Ik heb ook het gevoel dat je voor de tamiya veel makkelijker hop-ups kunt vinden. Vandaar kreeg deze mijn voorkeur, en ook om het feit dat ik dan mn battery packs heel kon laten. Bij de B44 moet je ze prcies altijd uit elkaar halen en per 3 solderen. Een ZX-5 ziet er nog wel goed uit.

ouch, dit doet me toch twijfelen.
ik wou in de toekomst mij een DB-01 aanschaffen, maar als ik het zo hoor is dat geen aanrader. Heb reeds 3 tamiya bouwkits gehad en ben er over het algemeen zeer tevreden van.

Ik heb ook het gevoel dat je voor de tamiya veel makkelijker hop-ups kunt vinden. Vandaar kreeg deze mijn voorkeur, en ook om het feit dat ik dan mn battery packs heel kon laten. Bij de B44 moet je ze prcies altijd uit elkaar halen en per 3 solderen. Een ZX-5 ziet er nog wel goed uit.

Gaan voor die B44! Geweldige auto tegen een goede prijs voor een auto waarmee je competitie kan rijden. Ik heb ook zeer veel spijt dat ik een DB-01 heb genomen in de plaats van een B44. En mijn DB-01 was ook nog bijna full-option.

hmm, competitierijden is niet echt mijn bedoeling. ik zoek gewoon een stevige off road buggy voor wat in de bossen te rijden zonder dat ie meteen stuk gaat.
En voor de B44 zoals ik al eerder zei zal ik mn batterijen moeten gaan aanpassen, daar heb ik niet echt zin in. :(

Back