Offroad of ONroad?

Hello,
ik ben nieuw in de modelwereld, de enige ervaring zijn de nikko's.
Doordat de accu zo goed als niks meer is heb ik besloten om maar wat fatsoendelijks te kopen een auto waar je meer mee kan/aan hebt. Nou is mijn vraag(gen):
Bestaan er autos die goed offroad kunnen rijden maar tog ook snel onroad zijn? Ik zelf zat te denken aan een buggie.Heeft iemand een merk wat voor mij geschikt zal zijn? Of model...

Groeten

Met een echte off-roader doe je altijd consessies als je daarmee on-road gaat rijden...

On-roaders liggen lager op de weg, iets wat je off-road niet kan gebruiken (wil je meer bodemvrijheid!)... Andersom geld het ook...

Dit wil niet zeggen dat je niet lekker kan rijden met bijvoorbeeld een buggie of monstertruck op de weg. Uiteraard heb je dan wel andere banden nodig omdat off-road banden niet echt egschikt zijn voor op asfalt...

Jasper: het liefst electro.

Mari: dus het is "goed/redelijk" mogelijk om met een buggie op de weg te rijden met een andere banden set? Zo ja, makkelijk te vervangen of is dat afhankelijk van auto tot auto?

Thanks for fast post

de wielen zijn wel makkelijk te vervangen als je het goede gereedschap hebt.
ik raad het je aan om ergens op een offroad circuit te gaan rijden of op een heele grote parkeerplaats want je rijd je auto zo kapot tegen de stoep.
is mij gisteren ook gebeurt :oops:

Thuis zal offroad namelijk minder gebruikt worden hehe, maar op vakantie lukt dat meestal nie en dan op de gras/zand vlaktes he.

Welke gereedschappen heb je zoal nodig?

Heeft niemand een "aanraad model" :P (ja ik weet het haha heb geen geduld :P )

wat ik begrijp ben je meer op zoek naar een rally chassis,, je had daar altijd de tl-01b voor maar zover ik weet is de tl-01 uit productie en opgevolgd door de tt-01 of ze daar ook weer een brede uitvoering van maken,, ben bang van niet,,

de tl-01b is gelijk aan het normale tl-01 chassis hij is alleen breder en staat hoger op zijn wielen.

CH%20Tamiya%20TT-01%20Modena.JPG

Niks voor off road he dan zal er waarschijnlijk weinig van overblijven.

Hey mag ik je een tip geven ga of voor off-road of voor on-road. Het is erg kenmerkend voor beginners (ik wilde dit zelf ook voordat ik ermee begon) om een 'tussenmodel' te kiezen, zodat ik (dacht ik) lekker on- en offroad kon blazen. Mijn ervaring is dat kleine rallyauto's nauwelijks geschikt zijn voor offroad een klein graspolletje etc en ze staan al stil. Ze zijn niet krachtig gneoeg om lekker mee te offroaden. Ik ben zelf super offroad (savage) fan (op eigen baantje) en ik heb ook een onroad (rs4-3), maar als je eenmaal echt offroad hebt gereden ben je vaak snel verslaafd aan het opspattende stof :). Probeer dus even bij mensen te gaan kijken en kijk waar mensen in de buurt veel mee rijden. Rijden er veel onroad en ligt bij die onroadcars je voorkeur ga dan daarvoor. Maar rijden er veel offroad en jouw lijkt dat ook wel wat ga dan daar voor. Dan kan je gezellig met zijn allen crossen want zo blijf je zin houden in deze super hobby. Succes....

nou ik ga voor een buggy waarschijnlijk tog de Gravel Hound. Met een set onroad banden is als het goed is redelijk te rijden op de weg.

Ik ga de gravel hound kopen. ik heb gekeken bij conrad waar hij Ready to Run 99 euro kost best goedkoop dus.
Met onze Quick-Drive-modellen beleeft u de kick van absoluut snel rijden. Want de wagens van de huidige raceseries zijn al rijklaar gemonteerd en versierd. En met de ingebouwde afstandsbediening hebt u uw model ongelooflijk fijngevoelig onder controle. Overigens kunnen door de verwisselbare kwartsen zelfs maximaal 6 wagens tegelijk aan een race deelnemen. Wordt geleverd zonder accupak en batterijen.
Veel rijplezier.
Rijklaar gemonteerd.
Incl. afstandsbediening, accu en opladeset
Ik snap een paar dingetjes niet:
Ingebouwde afstandsbediening? wat houd dat in?
En er staat wordt geleverd zonder accupak en batterijen en daar onder staat incl. afstandsbediening accu en opladeset wat is de goede?

Wie heeft ervaring met deze winkel ook ten tijde van garantie. Doordat er iets kapot is ofzo. en hoe kan het eigenlijk dat de kleur afwijkt van de "oficiele" kleur op de site? ligt dat aan de qualiteit foto?

ehmz, dit zijn dus de quick drive modelen van tamiya, is niet veel beter als nikko...

het zijn eigenlijk gewoon de standaart modellen van tamiya, maar dan wat simpeler en voral goedkoper uitgevoerd. (klijn voorbeeldje is dat er een klijnere motor in zit, waardoor je deze ook niet makkelijk kunt vervangen door een snellere) dus met zo'n model heb je nog steeds geen "echte" RC auto.

Back