Offroad of ONroad?

Hello,
ik ben nieuw in de modelwereld, de enige ervaring zijn de nikko's.
Doordat de accu zo goed als niks meer is heb ik besloten om maar wat fatsoendelijks te kopen een auto waar je meer mee kan/aan hebt. Nou is mijn vraag(gen):
Bestaan er autos die goed offroad kunnen rijden maar tog ook snel onroad zijn? Ik zelf zat te denken aan een buggie.Heeft iemand een merk wat voor mij geschikt zal zijn? Of model...

Groeten

Met een echte off-roader doe je altijd consessies als je daarmee on-road gaat rijden...

On-roaders liggen lager op de weg, iets wat je off-road niet kan gebruiken (wil je meer bodemvrijheid!)... Andersom geld het ook...

Dit wil niet zeggen dat je niet lekker kan rijden met bijvoorbeeld een buggie of monstertruck op de weg. Uiteraard heb je dan wel andere banden nodig omdat off-road banden niet echt egschikt zijn voor op asfalt...

Jasper: het liefst electro.

Mari: dus het is "goed/redelijk" mogelijk om met een buggie op de weg te rijden met een andere banden set? Zo ja, makkelijk te vervangen of is dat afhankelijk van auto tot auto?

Thanks for fast post

de wielen zijn wel makkelijk te vervangen als je het goede gereedschap hebt.
ik raad het je aan om ergens op een offroad circuit te gaan rijden of op een heele grote parkeerplaats want je rijd je auto zo kapot tegen de stoep.
is mij gisteren ook gebeurt :oops:

Thuis zal offroad namelijk minder gebruikt worden hehe, maar op vakantie lukt dat meestal nie en dan op de gras/zand vlaktes he.

Welke gereedschappen heb je zoal nodig?

Heeft niemand een "aanraad model" :P (ja ik weet het haha heb geen geduld :P )

wat ik begrijp ben je meer op zoek naar een rally chassis,, je had daar altijd de tl-01b voor maar zover ik weet is de tl-01 uit productie en opgevolgd door de tt-01 of ze daar ook weer een brede uitvoering van maken,, ben bang van niet,,

de tl-01b is gelijk aan het normale tl-01 chassis hij is alleen breder en staat hoger op zijn wielen.

CH%20Tamiya%20TT-01%20Modena.JPG