Offroad parcour bouwen

• Topicstarter Topicstarter mister 2
  • Startdatum Startdatum
M

mister 2

Guest
Nu zou ik graag een offroad parcour willen maken.
Maar hier heb ik nog enkele vraagjes over.
- Hoe groot moet het terrein zijn. m x m?
- Hoe brood moet de baan zijn?

Heeft iemand ervaring?
Iedere ervaring of tip is van harte welkom.

Volgens mij heeft een parcour geen vaste afmeting. Dit ligt er gewoon aan wat je zelf wil.

Kort/Lang?
Veel/Weinig Bochten?
Lange rechte stukken/Korte rechte stukken?

Ja ik zou het uit tekenen naar eigen wens.
Maar is er geen standaard maat hoet breed de baan moet zijn.
Met de maat van het suk grond had ik graag geweten hoe groot ik eigenlijk min moet gaan om wat op snelheid te komen.
Hoe groter hoe beter natuurlijk. Maar het gaat er om welke opp ik beschikbaar zou loeten maken. Ik heb 3hA maar die kan natuurlijk niet volledig hier voor gebruikt worden.

watvoor baan wil je bouwen?
echt voor bezoekers ofzo of gewoon om zelf wat voor de fun te rijden?

Wat voor schaal auto's gaan er rijden dan? Rij je met een 1:8 dan heb je toch minimaal een breedte van een meter of 3 nodig.

M.v.g. Mark

oke :D
ik denk dat als het toch maar voor de fun is je het toch gewoon zelf kan weten hoe je hem graag wil maken:)

Stond een artikel in RC driver ( wel van vorig jaar ) over hoe en met welke afmetingen een off road parcour te maken.
Zij spreken over 90 meter minimum voor het rechte stuk en 60 meter breed.
Met andere woorden als je het anders bekijkt moet je je circuit in een rechthoek van 90 op 60 meter kunnen plaatsen.
Over de breedte van de baan spreken ze niet, dat hangt volgens mij af van je eigen smaak.
Heb niet veel verstand van pc's anders zou ik foto's posten maja... :oops:

Ik denk dat ik een stuk van 20 op 20 kan vrij maken. Zou dit genoeg kunnen zijn.
Ik vraag het liever want als dit echt te weinig is begin ik er liever niet aan natuurlijk. Zou zonde zijn van al hetr werk.

mister 2 zei:
Ik denk dat ik een stuk van 20 op 20 kan vrij maken. Zou dit genoeg kunnen zijn.
Ik vraag het liever want als dit echt te weinig is begin ik er liever niet aan natuurlijk. Zou zonde zijn van al hetr werk.

Het zal wel kunnen, de snelheid op het rechte stuk zal alleen niet zo hoog zijn. Verder zal je niet al teveel 'jumps' er in kunnen maken omdat je daar niet heel veel snelheid voor kan maken. Je kunt hem wel technisch maken met hobbelige chicanes.

greetz.

Bartje.

Je kunt dat stuk van 20x20 ook gewoon mooi glad maken en lekker kris kras rijden! :D

Of iets met pilonen doen, scheelt veel werk en dan kan je kijken of het voldoende ruimte is.

NickRc zei:
Je kunt dat stuk van 20x20 ook gewoon mooi glad maken en lekker kris kras rijden! :D

Of iets met pilonen doen, scheelt veel werk en dan kan je kijken of het voldoende ruimte is.
nee dat is leuk vol gas heen en weer rijden dat ben je na 1 middag zat.
je ken best een baantje maken op een stuk van 20 bij 20 en als je beetje buggy heb ken je er ook aardige schansen in maken. ik heb zelf namelijk ook een tijdje een baantje gehad en daar hadden we met een mini kraantje allemaal schansen in gemaakt. van dubbels tot tripples en als je een buggy met een beetje power heb dan heb je niet veel aanloop nodig om ver te springen. als de schans maar hoog genoeg is.
ik zou gewoon proberen te maken want het lukt vast.
kijk maar eens op www.nicoboeren.nl/baan.html hier staan wat fotos van ons eerste baantje van de 2e heb ik nog geen fotos.
greets nico

Zo zou ik het ongeveer ook willen. Hoe groot is dit stuk? Iets groter neem ik aan. Hoe breed had je de baan gedaan.
Mss kan ik nog iets groter gaan maar dan verlies ik wel landbouwgrond en dus winst.

Hoi Hoi,

Een off-road baan heeft net zoals een on-road min. maten maargoed dat geld voor een wedstrijd baan dan heb je toch al snel een ruimte
nodig min 50x60 meter anders kijk even op www.dutchbuggycamps.nl
hier staan regelementen dan heb je een goed idee

gr. Jan

Back