offset corally cct,

mijn vader wil voor zijn corally cct een peugeot 905 kap aanschaffen(waar te kopen enz is ons al bekend)
nu kan er door middel van de banden achter wel 200 mm gemaakt worden,
alleen voor is een probleem
daar moet een zogenaamde offset voor zijn?
ik kan ze niet vinden op internet...
iemand die er wel het 1 en ander van weet?

Bedoel je de blade peugeot 905 kap of die van protoform? Die van protoform is 235mm en zal dus niet passen op een 200mm auto. (ik wist niet of je dit al weet dus mocht je het al weten dan zie het maar als niet geschreven :rolleyes:).

Of je een offset setje nodig hebt weet ik niet. Wat is er mis om met 190mm voor te rijden en 200mm achter? Heb je dan moeite om de kap erop te doen?

zul je zelf iets voor moeten maken,ben ik bang.

cct is 190mm,je kunt achter iets breder maken d.m.v kogellager met een flens of/en een paar shims op de as.
voorzijde word lastig,je kunt evt een asso style voorwielophanging kopen.En dan een plaat carbon kopen en daar deze ophanging op 200mm opbouwen.En dan deze plaat weer op de cct maken.

corally.de oftewel mix import heeft ook een groupc kap in zijn assortiment.Mischien dat je daar ook wat aan hebt.Buiten de peugot die je op het oog hebt.

met grp pro10 achterbanden is de cct toch ook gewoon 200-205mm? Tenminste mijn oude corally F1 zit ergens rond de 205mm met GRP achterbanden en die heeft exact dezelfde achterpod als de cct.

Blade heeft een 200mm peugeot 905 kap maar geen idee hoe die rijd.

Laatst bewerkt:
ja ik zag de peugeot 905 staan bij the border,
leuk kapje maar er zijn er wel meer leuk van,
neem 200mm gt maar aan ipv die peugeot kap haha,
maargoed, achter breder maken lukt wel,
de voorkant is alleen een probleem

Met grp banden wordt de achterkant 205mm, je hoeft hem dus niet breder te maken? Dit gaat automatisch met de pro10 banden, die zijn namelijk breder.

Ik weet niet wat het verschil is in off set van de voorbanden maar probeer eerst eens een kap zoals de GT corvette kap van protoform. die 190mm voor zou wellicht niet zo problematisch hoeven te zijn. Die corvette heeft volgens mij wat minder diepe wielkassen als de protoform sophia. Daar heb ik namelijk nog wel eens last van dat de voorbanden de binnenkant van de wielkassen raken zelfs met zeer kleine banden.

Laatst bewerkt:
Met grp banden wordt de achterkant 205mm, je hoeft hem dus niet breder te maken? Dit gaat automatisch met de pro10 banden, die zijn namelijk breder.

Ik weet niet wat het verschil is in off set van de voorbanden maar probeer eerst eens een kap zoals de GT corvette kap van protoform. die 190mm voor zou wellicht niet zo problematisch hoeven te zijn. Die corvette heeft volgens mij wat minder diepe wielkassen als de protoform sophia. Daar heb ik namelijk nog wel eens last van dat de voorbanden de binnenkant van de wielkassen raken zelfs met zeer kleine banden.
Bedankt voor de snelle hulp!:)

Laatst bewerkt:
zou ook 200mm kunnen zijn hoor. Ik kan mijn f1 nog even nameten met de grp banden erop voor de zekerheid maar wat mij bij staat zit het iig rond de 205mm . Morgen zal ik het even nameten. Die 5mm zal in ieder geval niet zo veel uitmaken en zal gewoon onder de kap passen.:D

Back