Offshore sleper TS-61 FORCE 1:50

Hallo,

hierbij kondig ik vast een aankomend bouwverslag aan van
mijn nieuwe Zeesleper de TS-61 Force van Hapag Lloyd

de sleper is schaal 1:50 en is 1 meter lang en 26 cm breed

aangezien ik ook nog druk bezig ben met de Arion, heb ik nu dus
2 bouwverslagen gaande, maar ik wou alvast een begin maken aan de Force , zodat ze in ieder geval vaarklaar is.

zoals jullie mischien al hebben gelezen , is de Force niet zonder schade thuis bezorgt maar dat is weer helemaal verholpen:D, je ziet nu niks meer van de schade.

hier wat fotos

full

de romp

full

de echte Force , lekker Orange:D

full

de enorme motoren drijven de 5,5cm grote schroeven aan.
en er zit een boegschroef in met een schroef van 3 cm in diameter

reacties zijn natuurlijk altijd welkom;)

Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
he Henk

de foto,s die hier in dit topic staan zijn de foto,s nog toen
hij de schade nog had , heb nog geen foto,s van hoe hij er nu uit ziet
maar hij ziet er weer goed uit;)

Jan
 
Ok, het zinnetje "de schade is inmiddels verholpen" direct daarna gevolgd door "hier wat foto's" leken te zeggen dat de foto's van na het verhelpen van de schade waren, ook omdat je niet direct schade ziet op deze foto's. Maar dat is dus anders, hoor ik nu.
 
vanmiddag even lekker rustig aan geklust met de Force ,was wel warm:cool:
maarja, hier de foto,s
ten eerste van de heel erg goed herstelde neus , ben er zeer tevreden mee:D
full

en omdat de Force 1:50 is heb ik hem even op de foto gezet met de amsterdam, om even te vergelijken
full

full

en de krachtbronnen!!!, bijde hebben ze dezelfde roeren, alleen heeft de Force een slagje grotere schroeven:D.

full

en hij heeft even het water opgezocht:D, mooi stabiel schip , hier heeft ze niks geen extra gewicht mee aan boordt alleen de 2 motoren
full

en natuurlijk niet te vergeten , Baps en bea, lekker aan het genieten van de zon:zon: (ook 1:50)
full

hier ligt ze met 2 12Volt 7Amp accus te water en nog wat lood

reaties zijn altijd welkom:D

Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stoer schip!! kan je wat moois van maken!

Wil niet zeuren hoor Jan maar de krachtbronnen staan IN het schip ! ;)

gr Herman
 
ja , ik weet het , de krachtbronnen
staan indderdaad in de romp , de 2 zware electromotoren
maar wist niets anders te bedenken , dus heb ik het maar even krachtbronnen genoemd;)

Jan
 
is de amsterdam af? mijn nokel heeft die ook gemaakt en daar staat toch een heel wat grotere schoef onder (of heb je hem niet origineel gemaakt?)

Mvg Brecht
 
Hoi Brecht,

de Amsterdam is inderdaad af , die heb ik 2 jaar geleden
gemaakt toen ik 15 was
er zat eerst zo,n plastick robbe 3 blads schroef onder
en ben later overgegaan op een 4 blads messing schroef
met een diameter van 5 cm, dus ook niet een kleintje:rolleyes:

een heel erg grotere schroef past er bij mij ook niet tussen

mischien lijkt de schroef op de foto ook wel wat vertekend hoor.

Jan
 
Beste Jan,

Is dat een massieve stalen rol achterop? Duikt hij dan niet erg aan de achterkant?

Groeten Justin
 
He Justin,

de Hekrol is niet massief , de binnenkant is van plastick
en daarom heen is de ijzeren buitenkant geschoven
maar de hekrol is wel zo zwaar dat hij de achterkant ongeveer
een halfe cm dieper doet gaan liggen.

en omdat de Force al behoorlijk diep ligt met 2 accus
en de motoren , zit ik er nog over na te denken
om hem mischien van kunstof te maken ,zal eens kijken of
ze dat op school hebben , wij hebben het namelijk zelf niet

Jan
 
Boeg is erg netjes hersteld, weet dat je er een fraai scheepje van maakt. Eentje die ook niet veel voorkomt. De rol achterop is aluminium, beetje gewicht kan de TS wel hebben. Komt ook nog een accommodatie op tenslotte.

Groeten Peter.
 
Heb je de accu's nu ook max naar voren staan? Lijkt alsof de boegschroef boven water komt?
Zie het te laat, is een foto zonder accu's vandaar de edit.

Groeten Peter.
 
He Peter,

op de laatste foto is ze geleden met 2 accus , en een blok lood.

het blok lood moest zeg maar even het toekomstige gewicht van de accomodatie voorstellen, zodat ik even kon zien hoe diep als ze komt te liggen , en ze kan het wel hebben.

hier nog een foto van waar ik onder andere het weekend mee bezig ben
geweest
full


het zijn de Loosgatenvoor het achterdek, zat wat werk in ,maar het is gelukt:D

Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Peter , wat voor lijm heeft u trouwens gebruikt voor
het inlijmen van de boegschroef , schroefassen , en patrijspoorten?
dan bedoel ik de wit achtige keiharde lijm

en de soort van grijze lijm , die uw gebruikt heeft
bij de roerkonigen is zeker stopverf.



@Marco , bedankt voor je reactie:D

Jan
 
hallo,

gisteren heeft de Ts de eerste proefvaart gehad , en het
was enorm , hoeveel kracht dat ze heeft, bij volgas varen , hielt de boot het niet droog binnen , want het stroomde via de patrijspoorten en het achterdek naar binnen , later heb ik hem even bij de achterkant vast gehouden , en toen even vol gas geven , en toen hielden mijn schoenen het niet droog van het schroefwater:p

hier kun je het plasje water zien liggen ,
full


maarja, het werkt voor de rest perfect:D

heb het volgende gedaan dit weekend

de hijsoogjes heb ik op de onderkant van de kont geplaatst, heeft voor de rest weinig nut ,maar ze zitten er in het echt ook;)
full


full


full


en het achterdek is geplaatst, staat nu mooi te drogen
full


en het berghout is geplaatst
full



jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jan, ziet er erg mooi uit wat je er mee doet zo en ook de kleine details van de hijsogen voor roer zakken en assen trekken erg goed gedaan.
Bootje heeft inderdaad kracht genoeg om wat te slepen zonder al te veel stroom te trekken. Succes verder en volg het zeker. Zal wanneer ik weer thuis ben een zoeken naar wat foto's. Hoop dat ik ze nog vindt, stuur ze dan op. Zijn meerdere foto's germaakt van een model wat af was.

Groeten Peter
 
he Peter

alvast bedankt voor de foto,s he:D

heb ook vernomen dat hij inderdaad erg krachtig is
en zal daarom ook eens een keer proberen
om onze sloep van 1000 kg te trekken ,
maar dan moet ze eerst maar even het achterdek goed
waterdicht hebben;)

Jan
 
Back
Top