OH 58 Kiowa...in belgië..

Hei Didier ,

mooi mooi ....... ;-)

....................... zijt maar zeker dat we doorgaan ....

USA Here We Come eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee .... :snipersmile:

Grtz
Ronny

Voor alle bezoekers, bouwers en collega (schaal)vliegers;

Een prettige kerst en geweldig 2012 !!!

Groeten,

Didier

De stabilo's zijn nu voorzien van een dun laagje grondverf, dit geeft direct een heel ander beeld..
Foto's uit verschillende hoeken zijn niet slecht, de paneellijnen zijn er helaas niet zo goed op te zien, later nog eens andere foto's maken bij een betere lichtinval..
Een impressie..
full

full

full

Ook de navigatielichten hebben hun respectievelijke kleur gekregen, resultaat is boven verwachting..

full

En we gaan verder....

Laatst bewerkt door een moderator:
CHIC CHIC CHIC .....
Echt mooi afgewerkt ... :snipersmile:

En het laagje verf maakt het inderdaad helemaal anders ....

Grtz
ronny

Thx voor de lovende commentaar, zoals beloofd nog een fotoke met betere lichtinval, nu komen de verhoogde panelen beter tot hun recht..

full

Allereerst wil ik iedereen een prachtig, gezond en plezierig 2012 toewensen !!

Verder nog effe met de stabilo bezig geweest. Deze wordt met een carbon staaf met de romp bevestigd, maar het feit dat de stabilo nog kan ronddraaien op die staaf baarde me zorgen. Daarom heb ik aan de achterkand nog een kleiner staafje gelijmd, dat ook in de staart wordt meegelijmd. Op deze manier is rotatie van de stabilo uit den boze..
Foto zal waarschijnlijk meer zeggen..
full

En we gaan ook in 2012 dapper verder..

Prachtig werk aan de stabilo's, complimenten!
Ik zie dat je een stabilo voorzien hebt van een blauw licht? Gebruiken deze machines blauw ipv groen?

Keep up the good work,

Gr, Roy

Thx voor de compliments... en inderdaad, de Kiowa heeft een blauw licht ipv een groen..hiermee moet ik rekening houden als ik led's bestel, want een groene led achter een blauw glas geeft geen mooi resultaat!

greets,

Didier

JA JA , juist echt hè ..
Zeer mooi die foto met de lichtinval goed te zien ...

Ik ben eens benieuwd naar de nog mooiere fotos die we gaan zien in 2012 .....

Grtz

Ronny

De stabilo's op zich zijn klaar, maar de bevestiging op de staart vergt nog heel wat werk.
Zoals de foto toont zijn de stabilo's bevestigd aan een flinke plaat die met forse rivetten op de staart wordt geplaatst.
Foto zegt meer..
full

Het plaatwerk wilde ik in eerste instantie uit platicard maken, maar de ronding van de staart zou voor problemen zorgen.
Vandaar dat ik weer voor de "afplak en spuitmethode" heb gekozen, deze heeft zich al bewezen..
De voorbereiding..
full

en na het spuiten..later de plakband weghalen en het resultaat bekijken..

full

De lichtinval is nog te slecht om't resultaat te zien, en ook komt alles pas tot recht als't in grondverf staat..vandaar nog geen foto's..
Als volgende zijn de rivetten aan de beurt, samen met de beugel die aan de staart is bevestigd net voor de leading edge.
Rivetten is wat moeilijker,daar de vario's in dit geval nét iets te klein zijn..ik heb er dus andere besteld, effe afwachten is de boodschap..

C-ya,

Didier

foto's

He Didier,

Kun jij mij aangeven waar je die foto's vandaan hebt? Ze zijn namelijk zo enorm gedetailleerd. Ik ben op zoek naar soortgelijke foto's voor mijn Alouette III.

Grt Han

Hey Han,

Ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten, heb gewoon afbeeldingen gegoogled, en dan uitgebreid bekeken, en verdergeklikt op sommige links.. soms leid het tot niets, soms komen er goede dingen uit..ben je uuuren mee zoet :-)
Maar de link die Peter net gaf zijn prima foto's !

@ Peter.. Thx, we doen voort, wees maar gerust :-)

Greets,

Didier

In afwachting van de rivetten gaan we verder met het vervaardigen van de beugel aan de leading edge van de stabilo, mooi zichtbaar in de foto in mijn vorige posting.
Uit plasticard worden de delen gesneden..

full

De binnenzijde wordt van een u profiel gemaakt, ook plasticard..De reden is dat op die manier het geheel steviger wordt, en de ronding van de staart relatief gemakkelijk kan worden gevolgd. Zijkant positioneren met tape, op die manier hebben we beide handen vrij om het profiel er gebogen op te lijmen

full

Om nu de 2e zijde er op de gelijke positie op te lijmen maken we handig gebruik van de gaten die er inzitten. Enkele pennetjes dienen als geleiding..nu is't gewoon kwestie van voorzichtig te lijmen..

full

het resultaat...
full

Op de volgende foto's heb ik ze gewoon effe met tape vastgezet, dat geeft al een indicatie van wat het moet worden. Definitief vastzetten doe ik nog niet, omdat ze in de baan van de rivetten zitten, en ik ze er pas ga oplijmen als de romp verder klaar is..kwestie van ze niet te beschadigen..

full

full

Best tevreden met het resultaat...

Back