Old logging truck

Wat de zender betreft denk ik aan de Graupner MC26 of de scaleart mini comm. Maar alles dicht door de lockdown. Hiervoor wil ik graag toch effe langs een winkel voor hulp en advies.
De truck krijgt steeds meer smoeltje van een robuuste truck gisteren en vandaag lekker aan het knutselen geweest zoals te zien op de foto. Volgende week nog een keer hout op scharelen in het bos de stammetjes zijn 40 tot 50 mm dik.

20210101_165549.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ha, ha, Pieter ik voel me als ik in het bos hout sprokkel nu al een beetje opgelaten. Maar..... goed mischien toch één laag van 3 en de laatste laag van 2. Ik moet ook nog hout halen voor de heelboom da's onderhand een halve boom.[emoji848][emoji849]
Heel-boom-log-yard.jpeg
 
Vandaag m'n nieuwe zender besteld het is de minicomm geworden. Een compacte zender met veel mogelijkheden. Verder ook de ( al 3e optie) servonaut SM7 in combi met de M24 na ze eerst getest te hebben of deze wel aan de eisen voldoen voor deze truck. Nu besteld bij Ultimate dream cars in Scheveningen met de minicomm. 3x scheepsrecht! Vandaag ook nog wat kleinigheden gedaan zoals stroomdraden aangepast voor de servonaut en nog de kist opnieuw gespoten. Update komt weer later.

ScaleArt_2018-Apr_19_highres_300x300%402x.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Het zijn zomaar wat kleinigheden die aangepast zijn. Reserve band, de kist voor electroniche gedeelte, het aluminium verouderd, ogen voor de kettingen bevestigd, nog wat kleinigheden geverfd.
Nu is het wachten op de electroniche gedeelte van servonaut en de afstandbediening dan is de truck klaar.

Helaas zal het dan wellicht een poosje stil zijn van mijn kant, daar de lockdown ons onevenredig zwaar treft.

De Heelboom ga ik in indergeval nog wel maken. Wellicht van gewone houten paaltjes i.p.v. boomstammen. In het bos sprokkelen staat een boete op van 120,- [emoji857]daar sta ik nu ook niet op te wachten.
20210118_182301.jpeg
20210118_182349.jpeg
20210118_182104.jpeg
 
Klopt Leon, maar ik zoek Douglassparren hout. De hoofstam moet circa 2meter lang zijn dik 8 a 10 cm en de hefboom moet 6 cm dik zijn. En ja, hier is het kleigrond, hier groeien die niet. Maar op langere termijn komt het wel goed.[emoji6]
 
Hallo Henk,

De Grand Hauler rijdt mooi rustig met de dieplader, mooie combinatie.
DUIM OMHOOG KLEIN.jpg


Heb je de (Race) snelheid Old Logging al aangepast ?
 
Klopt Leon, maar ik zoek Douglassparren hout. De hoofstam moet circa 2meter lang zijn dik 8 a 10 cm en de hefboom moet 6 cm dik zijn. En ja, hier is het kleigrond, hier groeien die niet. Maar op langere termijn komt het wel goed.[emoji6]
Probeer eens bij houthakkers / boomverzorgers die zullen best dat soort "restjes" hebben

bijv: https://www.devobo.nl/ of https://www.rondhout.com/ of https://houthandelsmetsers.nl/home
zal een aardige belronde worden maar gegarandeerd succes voor het type hout je zoekt...wordt namelijk veel geplant in NL
 
Hall Leon,

Echt een leuk filmpje.
Dat was nog eens werken, niks geen kettingzaag, praktisch allemaal handkracht.
Echt zwoegen voor je centen. :wave

Maar !...................................
Toen werden er dus ook al heel veel bomen omgehakt. :( :(
 
De arbeidsinspectie was toen nog niet geboren. Persoonlijk trekt me deze geschiedenis erg aan. Hier is daar niet zoveel overbekend, maar als we wat ronddoolt op internet kom je er achter hoe interessant deze geschiedenis is
Hier nog een link hoe ze de boomstammen vervoerden. Wel wat wazig zijn al oude beelden.
 
Door tijdelijke bouw stop, maar effe wat historie.
Nog een leuk détail. Er zijn wereld wijd slechts 2 lombard steam log hauler 83 nagemaakt die op stoom werken! (zover bekend). De andere die je tegen komt werken niet op stoom! Eerst deze, die is van Chris Rueby deze is gemaakt in 2018. Hier is zijn filmpje.


Het 2e filmpje volgt nog, van die ben ik zelf de eigenaar, zoals op eerder op mijn lijntje was te zien.
 
Vandaag mijn nieuwe zender ophalen. [emoji2] daar wordt ik blij van.
Nog effe een stukje historie over de bomenkap en hoe ze met de steamdonky te werk gingen. Oud filmpje om de dag te vullen.

 
Back
Top