Old Rookie MiniMag (Mini) Topic

Ik ga als old Rookie 52 jaar Ha Ha met RC vliegen beginnen.
Ik ga met een MiniMag vliegen, leuk beginners model en meteen met rolroeren.
Ik wil graag brushless om wat meer vermogen te hebben en wat langer te kunnen vliegen.
Het hoeft geen racer te worden, maar het is wel makkelijker bij nood situaties waar je even wat meer power nodig hebt.
En ik wil genoeg power hebben om de MiniMag als watervliegtuig te gebruiken
Door het hogere gewicht vliegt het waarschijnlijk ook wat stabieler bij onrustig weer of een windstoot..
De MiniMag is al binnen (Natterer Modelbau), zender Robbe Promars 35Mhz heb ik nog.
Vroeger met een modelduikboot gevaren, dus genoeg ervaring met RC apparatuur en modelbouw.
Nu de motor, ik heb het 1 & 2 MiniMag topic geheel doorgenomen en ook het MiniMag roxy toppic, dat duurde uren.
Maar zie door de bomen het bos niet meer, wat is nou echt de goede combinatie van motor en prop.
Ik wil denk ik met 3S lipo vliegen b.v. 2000 ma.
Als lader denk ik aan een Imax B5, een 6A 12volt voeding heb ik al thuis.
Ik ga zelf leren vliegen.
Ben op de hoogte van alle valkuilen en beginners fouten en oefen regelmatig met FMS en Aerofly.
Dat moet dus best gaan lukken.

Graag nog wat advies wat betreft de aankoop van, motor, prop en de lader.
Alle suggesties zijn welkom

Vraagje :op de gehele MiniMag zitten mooie rondjes die iets uitsteken moet je die eerst weg schuren voor je stickers er op plakt.
Of kunnen de stickers er gewoon overheen worden geplakt?

Ook alle andere tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Frans

hoi frans,

Leuk dat je ook aan het vliegen begint zeker met een minimag:p!!

Die accu die je wil gebruiken is inprencipe prima, je lader ken ik niet maar ik neem aan dat dit wel een lipolader is. Het is wel aan te raden om bij het laden van je lipo een balancer te gebruiken deze zorgt dat iedere cel de zelfde spanning geeft, als je dit niet doet zal de levensduur van je lipo aanzienlijk korter worden.

Ik heb in mijn minimag ook een robbe roxxy dit is de 2826-26 deze bevalt heel erg goed! heeft echt meer dan genoeg power ook voor watervliegen zal hij hier prima mee gaan.
Ik gebruik op deze motor een apc9x6 en dit ik voor mij de beste combi ik heb hem eens met een 8x6 en een 9x4,7 gevolgen maar dat gaat lang niet zo lekker.

Als regelaar heb ik een robbe roxxy control 25A.

Wat betreft de stickers ik heb ze gewoon over de bolletjes heen geplakt tja er zitten dan wel kleine luchtbelletjes aan maar daar stoor ik me niet aan.

gr.

Matthijs

Laatst bewerkt:
mattiejplane zei:
Het is wel aan te raden om bij het laden van je lipo een balancer te gebruiken deze zorgt dat iedere cel de zelfde spanning geeft, als je dit niet doet zal de levensduur van je lipo aanzienlijk korter worden.

Ik heb nog nooit een balancer gebruikt,ik laad mijn lipo's op een Graupner Ultramat 14,nog nooit problemen mee gehad. Het is een kwestie van geluk hebben ;)

Het ligt er ook aan of je dat met 2s doet of 3s of meer. En als je nog nooit een balancer hebt gebruikt kun je ook niet weten hoe je cellen er nu voor stonden als je er wel een had gebruikt;).

Hi Stevo,

Het is natuurlijk maar allemaal erg relatief wat leeftijden betreft met hobby's je bent nooit te oud.
Klasse dat je grootvader met 74 jaar is begonnen, ik voel me meteen weer een jonge beginner.
P.S hoe is het gegaan met je grootvader, kon hij het snel leren?

Gr,
Frans

Frans,

Jij bent geen old rookie! Wijlen mijn grootvader was met RC vliegen begonnen toen hij 74 jaar was op mijn aangeven. Dat was pas een old rookie!

Stevo

P.S hoe is het gegaan met je grootvader, kon hij het snel leren?

Snel is zoals ouderdom natuurlijk ook weer relatief hé:D Hij heeft er toch een volledig jaar over gedaan om het onder de knie te krijgen. Hij vloog met een Westerly van Svenson met 6 cc OS FP motor. De dag van vandaag zijn er veel betere beginnerstoestellen op de markt waardoor het allemaal wat sneller gaat om het aan te leren. Aan die leeftijd leren vliegen heeft natuurlijk zijn nadelen. De reactiesnelheid om op een bepaalde gebeurtenis in te spelen is veel trager bij oudere mensen als mijn opa.

Stevo

Back