Old Time Stunt in Nederland

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door stunthenk, 28 jan 2007.

  1. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    volgens mij moet er maar eens een lijst rond van wie wat heeft 8O
     
  2. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    Amersfoort
    Zeker Herbert,
    er zijn al een paar aanvullingen binnen, zoals de jouwe. De bedoeling is dat we met z'n allen de lijst compleet maken. Maar zelfs dan hoop ik dat er mensen met nog onbekende modellen opduiken. Dat lijkt me één van de leukste elementen van deze klasse.
     
  3. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    De OTS lijst staat op

    www.lijnbesturing.nl

    Misschien een leuk idee om van het bouwen van je model een fotoreportage te maken.
    Dan kunnen we die er aan linken.

    Groet Robert-Jan
     
  4. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik heb inmiddels de nodige ervaring met het maken van filmpjes, kijk maar eens op www.hartjewinter.nl - Ik film en monteer de filmpjes van Drenthe, alleen wel met geleende apparatuur van IdTV. We hebben zondag ons voorlaatste filmpje opgenomen en komende zondag de laatste en daarna moet ik de apparatuur (digitale videocamera en laptop met montageprogramma) weer inleveren, maar misschien kan ik toch nog een keer met eigen spullen iets leuks maken van elke klasse.
     
  5. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    mag er bij OTS een vleugel uitneembaar gemaakt worden?
    of moet de vleugel vast zitten in de romp zoals volgens die tekeningen uit dat tijdperk :?:
     
  6. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    Amersfoort
    We gebruiken dezelfde principes die PAMPA voor OTS en Classic stunt gebruikt: Het model moet uiterlijk gelijk zijn aan het origineel. Dus geen ander vleugelprofiel, groter stabilo, langere romp, of flaps beweegbaar maken als ze orgineel vast zaten. Verder mag je het zelf weten, dus losneembare constructies (mits je aan de buitenkant alleen maar een paar naden en boutkoppen ziet), andere materialen, andere motor. Toch denk ik dat een Mickey met een schuimvleugel en Oracover met minder enthousiasme wordt ontvangen.... Oh, ja, je mag ook een onderstel toevoegen aan een model wat het origineel niet had; dit is om aan wedstrijden op asfalt mee te kunnen doen; het wat sneu om na de landing het stoffer en blik te moeten pakken.
     
  7. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Dus een schuim vleugel met capstrips dan ziet niemand het :wink:
     
  8. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    vind dat ze schuimvleugels voor OTS moeten verbieden
     
  9. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Laten we pas regels gaan maken als het nodig is. Behalve wat Paolo's en de Kawasaki 6cc trainer van Henk (waarop de schuimvleugels als ik het goed heb een probeersel waren, ze waren gesneden door de vader van Owen), zie ik in Nederland nooit toestellen met schuimvleugels vliegen. Bovendien: wie doet er mee aan OTS, geen mensen die per se willen winnen, maar mensen die met nostalgische modellen uit een bepaalde tijd willen vliegen, en daarvan zal het grootste gedeelte zelf al geen schuimvleugels willen.
     
  10. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    kan me niet voorstellen dat er in 1964 al LB modellen waren met schuimvleugels,daarom was mijn reactie om dat niet te doen
    ik weet niet hoe oud de Kawasaki en de paolo zijn ,maar dacht niet van voor 1964 en zijn ze niet geschikt voor toelating aan OTS
     
  11. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    De door mij genoemde voorbeelden zijn inderdaad niet 'OTS legal', maar wat ik er mee wilde zeggen is dat schuimvleugels in ons Nederlandse LB-wereldje sowieso al bijna niet toegepast worden, zodat ik het een non-issue vindt om ze met zoveel woorden te gaan verbieden.
     
  12. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Mijn rode stunter had schuimvleugels.
    Ik had gedacht er minder dan een seizoen mee te doen.
    Hij ging echter veel langer mee dan gepland.
    Maar na de 2e keer recht in de grond was hij eindelijk stuk.
    Als trainer is er niks mis met schuim.
    Maar voor OTS.
    Het feit dat je aan de bouw begint van een oude kist geeft ook aan dat je er liefde voor hebt.
    Dan past zo'n vleugel niet. Het zal zichzelf dus wel regelen.

    Groet Robert-Jan
     
  13. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    precies, Robert-Jan!
     

Deel Deze Pagina