Olie bij de motoren

• Topicstarter Topicstarter twinnerowner
  • Startdatum Startdatum
T

twinnerowner

Guest
hey ik heb 1 keer gelezen dat het wel goed kan zijn als je een klein druppeltje olie in de motortjes doet.
kan iemand dit bevestigen?
thx greets :D

ey ja dat heb ik vanavond gedaan in me tandwieltjes van me vliegtuigje maar 1 doet het niet meer....

maar of het echt goed is weet ik niet

mvg mike.

ja daar zit ik ooki aan te twijfelen ofdat het motortje soort kortsluiting maakt door de olie dat vermoed ik ook bij mijn vliegtuigje..

hmm jah zou best kunnen want die electromotortjes hebben geen vleoibaar olie nodig.
die hebben standard van binnen al een soor dikke olie.
en de vloeibare olie kan idd de stroom verdeling ofzo verneuken

Kortsluiting lijkt me sterk met olie! Ik denk eerder dat de olie zorgt voor een slecht kontact tussen de koolborstels en het anker. Probeer de motor goed schoon te maken (uitspuiten, drogen en contact spray) en de olie op het asje te druppen zodat het naar binnen loopt. Verwijders desnoods de behuizing om de lagers te olie'en pas op dat de olie dus niet op de koolborstels komt.

olien is goed voor de moters maar wel met mate :lol:
Als je de moters nat hebt laten inlopen moet er achteraf olie op de lagers, en bij oude moters kan het soms ook geen kwaat er een drupje bij te doen.
Verder zijn de graupner speed series al allemaal geolied. Dus dat hoeft niet meer.

ik heb net wat olie in de motoren gedaan en hij is nu een stuk stiller.
toen ik buiten vloog hoorde ik een groot verschil.
namelijk dat ik bijna nix meer hoorde.
dat bewijst seker wel dat het de motoren goed heeft gedaan.
greets

Voor het smeren van glijlagers het beste kettingvet-spray gebruiken.
En heeeeel weinig. Er mag geen vet op de collector komen. Anders kun je het wel schudden...

Back