Oliver Tiger replica's

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 27 sep 2005.

  1. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Hallo, ik ben er weer!
    Ik heb iemand die niet goed thuis is op internet beloofd voor hem achter een Rustler Oliver Tiger replica aan te gaan. Bruno, jij hebt onlangs nog met hem gemaild (zag ik op het forum van de Barton club), kun je mij het mailadres en mogelijk zelfs de website van Ian Russel leveren?
    Jammer dat ik zaterdag net te laat bij je thuis was om de 'Tupker-ware' af te halen. Het e-mailadres dat ik van je heb klopte helaas niet.
    Als er nog meer mensen Tiger replica's willen kunnen ze zich bij mij melden. Dan kunnen we ervaringen en wat kosten delen.
    PP
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Je hebt een PB!
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ian maakt Mk3's en geen MK4's, dat wist je toch?
     
  4. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Je kunt Ian Russel bereiken via rustler@aero.fslife.co.uk
    De standaard (ongetunede) Mk3 replica's zijn (net als de Mk2) 100 pond (ongeveer 150 euro) + 5 pond verzendkosten naar Nederland. De getunede versie of die met chromen binnenkant zijn 35 pond duurder. de Mk1 replica is 145 pond Je kunt met creditcard betalen (je kunt het nummer voor de veiligheid in twee of drie afzonderlijke mailtjes naar hem toezenden). Hij verzendt snel! Ik heb de motor al binnen. Hij ziet er goed uit.
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Heb inmiddels de sproeier + naald voor mijn gerestaureerde Mk4 ook binnen. In een onbewaakt ogenblik even monteren en zien of de motor nog net zo goed is als vroeger.... :roll:

    Zie hier de verschillen tussen de 3 en de 4...: http://www.pbase.com/johnlich/engines
     
  6. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Als je alle verschillen wilt kennen moet je het vorig jaar door John Goodall geschreven boek 'Two Olivers and a Tiger' lezen. Een van de meest genoemde verschillen tussen de 3 en 4 zouden bijvoorbeeld de langer doorlopende cilinderkopbouten zijn. Niet dus, de latere Mk 3's hadden die namelijk ook al. Hét meest kenmerkende verschil tussen de 3 en 4 is het gestroomlijnde carter van de 4. Omdat daar meer metaal in zit is de 4 wel zwaarder dan de 3. Als je vintage combats bouwt is het daarom het beste een 3 te gebruiken in een model dat voor een 3 ontworpen is en een 4 in een 4-model.
    PP
     

Deel Deze Pagina