Oltimerdagen Tilligte 2010

VOLVO FH 16 750

In Memoriam
Forum veteraan
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend zijn voor de 25e keer de Oltimerdagen gehouden in Tilligte.

De MBVP heeft aan dit evenement deelgenomen met de rij-baan in een grote tent.

Het evenement was wederom weer een groot succes, veel publiek en mooi weer !
Veel spectakel, div Oltimers van tractoren, motoren, bromfietsen, solexen, stoommachines, luxe auto's, vrachtwagens en bouwmachines.

Fotosessie : 1

IMG_3016.jpg

IMG_3069.jpg

IMG_3040.jpg

IMG_2864.jpg

IMG_2865-1.jpg

IMG_2862.jpg

IMG_2861.jpg

IMG_2859.jpg

IMG_2865.jpg

IMG_2780.jpg

IMG_2772.jpg

IMG_2762.jpg

Tot zover deze 1e fotosessie

hey piet, parkeer je altijd in 2 vakken?? zo zijn de parkings snel vol! haha

leuke foto's piet!
ik ben altijd onder de indruk van de liebherr dragline met knijperbak! wat een mooie machine is dat!

hey piet, parkeer je altijd in 2 vakken?? zo zijn de parkings snel vol! haha

leuke foto's piet!
ik ben altijd onder de indruk van de liebherr dragline met knijperbak! wat een mooie machine is dat!

Hallo Jordi,

Tja,toen ik ging parkeren stonden er andere trucks naast mijn Volvo dieniet helemaal binnen de lijnen stonden, dus moest ik mij aanpassen aan de rest !!
Zie deMack Brandweerwagen, die stond ook al niet goed geparkeerd, dus ja dan wordt het gewoon wat opschuiven, dan maar niet in de parkeervakken.

Ik doe niet zo moeilijk hoor !!

Fotosessie : 2

Hieronder wat stoomtractoren en stoomwalsen

IMG_2944.jpg

IMG_2943-1.jpg

Ook werd er voor een biertje gezorgd !

IMG_2974.jpg

Hieronder een Stoomtrekker met een wentelploeg, aan weerskanten van het te ploegen stuk land staat een stomtrekker die door middel van een kabel de ploeg heen en weer trekken.

IMG_3053.jpg

IMG_3048.jpg

IMG_2923.jpg

IMG_2943.jpg

IMG_2921.jpg

IMG_2920.jpg

Tot zover deze 2e fotosessie.
Wordt vervolgd.

Hoi Piet,

Aan de voertuigen te zien ( de 1 op klein uiteraard ) was de Bemoc er ook klopt dat.

Komt het vaker voor dat jullie met andere verenigingen samen rijden, of waren dit gastrijders?

Wanneer ga je de Volvo eigenlijk een kleurtje geven? Of doe je het spuitwerk in een keer met de zwaartransporttrekker?

Hoi Piet,

Aan de voertuigen te zien ( de 1 op klein uiteraard ) was de Bemoc er ook klopt dat.

Komt het vaker voor dat jullie met andere verenigingen samen rijden, of waren dit gastrijders?

Wanneer ga je de Volvo eigenlijk een kleurtje geven? Of doe je het spuitwerk in een keer met de zwaartransporttrekker?

Hallo William,

Nee, de BEMOC was er niet !!
De machines en trucks die je op de foto's ziet zijn van Martin van Wezel.
Martin van Wezel is ook lid van onze club, (MBVP) maar hij is ook lid bij de BEMOC.

Wij rijden niet samen met de BEMOC !!
Soms rijden we wel samen met de Modeltruckers, maar dat komt niet zo heel vaak voor.
Wel hebben wij regelmatig gastrijders, ook gastrijders van de Modeltruckers.
Dus al je een keertje wil komen gastrijden, dan kan en mag dat !

Tja, wanneer ga ik de Volvo F12 bakwagen spuiten ??

Ik ga de Volvo F12 bakwagen met aanhangwagen gelijk spuiten met de Volvo F 16 Zwaartransporttrekker, maar ook moet ik de 6 assige Broshuis Semi-dieplader overspuiten, omdat door een fout van de autospuiter, waar ik altijd mijn verf laat mengen, wilde de verf niet drogen op de op de semi-dieplader en heb ik alle verf weer moeten verwijderen.

Maar als de F16 Zwaartransporttrekker klaar is ga ik eerst een spuitcabine met afzuiging bouwen, want het spuiten in de open lucht onder een party-tent is mij niet zo goed bevallen !!
Toch nog last van stof, maar vooral last van de spuitnevel die neerslaat, de hele omgving wordt rood en daar is mijn vrouw niet echt blij mee !!

Dus William nog even geduld, dan worden alle modellen de zelfde bedrijfskleur !!

Fotosessie : 3

Op de foto's hieronder een machine, normaal aangedreven door een losse stoommachine, om prikkeldraad te maken, maar tijdens deze demonstratie aan gedreven door een electromotor.
De prikkeldraadmachine is van 1881 en werkt nog steeds perfect.
Prima prikkeldraad met extra grote stekels.

IMG_2947.jpg

IMG_2946.jpg

IMG_2948.jpg

IMG_2950.jpg

IMG_2949.jpg

Ook was een een roofvogelshow vanuit België aanwezig met div. roofvogels.

IMG_2990.jpg

IMG_2986.jpg

Maar ook was er een 10 span van Engelse Shire paarden met een Postkoets aanwezig.
Een combinatie van bijna 20 meter lang !!
Shire paarden zijn de grootste trekpaarden ter wereld

IMG_2957.jpg

IMG_2723.jpg

Tot zover deze 3e fotosessie

Laatst bewerkt:
Hallo Piet,

Het is altijd leuk om op een evenement te mogen staan vind ik.
Zelf hebben wij ook wel een demo's gereden met onze 1op5 Offroad auto's, En de reactie's die je dan krijgt zijn vaak geweldig :D

Ook met diverse mensen een discussie aangegaan omtrend ons "speelgoed" haha zodra ze dan de bedragen hoorden schrokken ze toch vaak wel hihi

Maar persoonlijk vond ik het altijd leuk om mensen kennis te laten maken met de RC hobby.
Leuke foto's ook trouwens ! (nieuw cameraatje werkt wel goed dus ;) )
Maar op de 4e foto van boven zitten links 2 mannen waarvan de voorste volgens mij een bekende van mij is. (AD onze import fries)

Tilligte is voor mij persoonlijk te ver rijden maar voorheen stonden wij ook met regelmaat op diverse oldtimerevenementen hier in de regio met o.a.

M.A.N Ackderdiesel AWD :)
avoawy.jpg

SAME SAMETTO 120 <--- mijn lievelings tractortje

Foto's zijn als voorbeeld even geleend van internet af want ik heb mijn eigen foto's niet digitaal !!
Direkte evenementen hier in de regio o.a.
Flaeijelfeest: nostalgie op het platteland - Flaeijelfeest <---- ECHTE AANRADER (back to the 50's )
Roel Bottemadagen Oldeholtpade - Welkom Word ook iederjaar groter en voor een breder plubiek.

Maar goed Piet dit is allemaal wel heel erg offtopic (mijn excuus).

Laatst bewerkt:
en waar was die 10pk voor nodig :P vind het maar een klein simpel koetsje daarachter :lol:

Hallo Alwin,

Tja, waarom 10 pk ??

Dit is een demontratie van een 10 span.
Deze man is de enigste in Nederland die met een 10 span kan rijden, ook op de weg !!

De koets kan ook makkelijk door 2 paarden getrokken worden, maar ja, show hé !!

Back