Hallo,
De tamiya M motor (Actro oid) is een tuningsmotor voor de 1:12 M-chassis auto's (mini etc.). Er staat nergens mabuchi of johnson op, zo te zien is het een sagami motor (externe borstels). Deze motor kan je timen, maar het werd bij 20 A erg heet...
Wat betreft tuning car motoren...in de vliegerij is keer op keer gebleken dat deze motoren weinig voordelen hebben tov standaard motoren. Het enige gebied waar ze in werden gebruikt was de e-impeller vliegerij, omdat met name de motoren met weinig windingen een hoge kV hebben; precies wat een e-impeller nodig heeft. Voor de rest worden ze alleen maar heel erg warm en is het rendement van je aandrijving niet geweldig.
Die Como-vertraging weegt 45 gram een speed 500/600 tussen de 160 en 200 gram en 8 cellen NimH 2000mAh wegen 320 gram; je aandrijving weegt dus 500-540 gram. De lege kist weegt 400 gram, komt er nog 50 gram bij voor 3 mini-servo's (HS81 oid) een lichte ontvanger (10 gram) en een regelaar/bec (20 gram). Volgens mij moet een vlieggewicht van rond de kilo haalbaar zijn...
Ik heb hem gevlogen in een zelfbouwkist van 1,30 meter spanwijdte op 7 cellen met een Venti600. Gewicht weet ik niet meer, maar het was niet superlicht (1200-1300 gram) Het was een langzame/trainer-achtige kist, wel anders dan een SkyCat...maar het vloog leuk.
Als je echt het potentieel wilt benutten van een kist als de Skycat zou ik toch overwegen over te stappen op borstelloos...Een Typhoon 29 met Tsunami 30 regelaar kost rond de euro 110,00 en daarmee heb je al minimaal het dubbele vermogen van wat een speed500-600 ooit zal kunnen bereiken.
Hans