om deze koude maanden door te komen ....

Mooooi... Ik vond de xpl2 al de beste F5j, met de nieuwe romp is ie ook nog eens de mooiste, nu nog de nieuwe vleugeltips

a6996978-39-Explorer.jpg

Laatst bewerkt:
Heerlijke beelden!

En over smaak valt niet te twisten (of juist wel!:-)) maar ik blijf V-staarten veel mooier vinden!

Mooooi... Ik vond de xpl2 al de beste F5j, met de nieuwe romp is ie ook nog eens de mooiste, nu nog de nieuwe vleugeltips

De nieuwe vleugeltips zijn specifiek voor F3J gemaakt, omdat ze bij hogere snelheden minder weerstand (schijnen te) hebben. Langzaam vliegend, hebben de oude tippen een voordeeltje (0,0005%)

Ronde tips zijn alleen leverbaar op de 3,5m versie.

Dit is het antwoord wat ik kreeg toen ik een paar maand terug een bestelling wilde plaatsen

"
[FONT=&quot]Er zijn enkele wijzigingen betreffende de F5J kist van NAN.
De romp is nu volledig carbon tot aan de neus (dus antennekes buiten) en kan blijkbaar ook niet meer ingekleurd worden (dus is altijd zwart).
Stabilo moet 1 kleur boven hebben en evt. verschillende kleur aan onderkant. Maar geen strepen meer of zo.
Kielvlak kan ingekleurd worden in 1 kleur.
Zie ook foto's in bijlage als voorbeeld.

Vanaf januari zijn er ook afgeronde tippen mogelijk, zie ook foto met de 3 modellen.
Spanwijdte zou dan 3.73m bedragen ipv 3.80m.

Leeggewicht van de F5J die ik zopas ontvangen heb : 1140g, verwacht vlieggewicht 1550-1600g.
Diameter motorspant : 29mm "

De spanwijdte met ronde tippen is dus maar iets minder geworden .
en het gaat om de zelfde foto,s als hierboven geplaatst,
vr. gr.
Joop

[/FONT]

Ok. Dan is dit blijkbaar weer veranderd. Kan heel goed hoor, paar maanden terug was het antwoord dat ze alleen voor de 3,5m versie zouden zijn.

Naja maakt mij niet veel uit. Hij is besteld en zal er met 1 a 2 maandjes zijn :)

Vlgs. mij komt er binnenkort een bouwdraadje over de Xplorer 2-X3, 3800 mm in de F5J configuratie, met input uit vele hoeken :rolleyes:
En dan te bedenken dat ik dit draadje alleen maar heb gestart vanwege de mooie vliegbeelden....;)

Back