Om/verbouw Carson semi-dieplader

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door actros, 31 okt 2010.

  1. actros

    actros

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    89
    Locatie:
    De Lier
    Tussen alle bedrijven door bezig geweest met het veranderen van mijn carson trailer.
    Ik reed er alweer een tijd mee , maar vond het tijd om wat veranderingen aan te brengen.
    Eerst een plaatje hoe hij was.
    [​IMG]

    Omdat ik de trailer achter mijn MB SK 8x4 ga doen vond ik het mooier dat de trailer een 4-asser word en schuifbaar.

    Dus eerst begonnen met zagen. en ook gelijk 10cm tussen het chassis uitgehaald omdat ik de trailer te lang vond in verhouding.
    [​IMG]

    Helaas door het vastlopen van de computer heb ik veel fotos niet meer [​IMG] .

    Daarna da gaten uit het chassis gehaald voor de 4e as. Omdat dit niet mooi afgewerkt was bij de gaten van de 4e as,(omdat er uitsparingen uitgevreest zijn uit de balken) heb ik de chassis balken omgedraaid en ziet er nu netter uit. Hier zie je het goed, dat ze omgedraaid zijn.
    [​IMG]

    Zo staat hij er ingeschoven uit. De trailer is standaard 100cm, nu bij mij 90cm
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hier een foto van de uitgeschoven stand (dan is de trailer 135cm , dus hij kan +/- 45cm schuiven
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hier een close-up van de alfer profielen die ik gebruikt heb.
    [​IMG]

    Het meetse werk mbt het schuiven is gedaan dus kan nu weer verder met het fresen van de 4 stuurbare assen.
    Ik had van iemand ruwe gefreesde delen overgenomen en schaaltekeningen van schultz-assen.
    [​IMG]
    Nu nog maar een paar dingen frezen en draadtappen en ook die kunnen onder de trailer.

    Tot zover ff een verslagje van mijn vorderingen.
     
  2. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Actros,


    Mooie verbouwing van de Semi-dieplader hoor, mooi in gekort en mooi dat deze nu 45cm kan uitschuiven, Super !!

    De 4 assige semi-dieplader ziet er ni veel realistischer uit.

    Succes met de verbouw van de semi-dieplader !!
     

Deel Deze Pagina