Ombouw 99,- Smartech 1:10 Nitro -> Brushless

Omdat het nitro motortje enkel maar ellende gaf en ik het toch wel zonde vond om de auto in de kast te zetten heb ik besloten om een goedkoop brushless er in te bouwen.

Men kope een RTR nitro autootje van 99,-
4122265085_6d3e99ecb5_z.jpg

4122264639_a510132205_z.jpg

4122264351_33e5626133_z.jpg

Dan krijg je motorproblemen en stel je wat vragen op het forum
4639606821_ee0db8e01c_b.jpg

Na nog een paar keer proberen ben je die grrr nitro motor zo zat dat je....
4735211984_e36d8b1336_b.jpg

precies, de hele zooi uit elkaat schroeft
4735211846_ace73a5f32_b.jpg

Prullemand of toch maar een brushless zetje er in... nou ja, toch maar het laatste ;)

Ezrun 9T 35A
4734650121_a6d94214a0.jpg

Ik ben vanavond even naar pkracing geweest. Tandwieltje gekocht, alu meenemers, lagers voor de wielen en midden tandwiel (zonder diff trouwens) en een alu motormount.

Met die motormount ben ik dus de hele avond zoet geweest. Het was nog een behoorlijk werkje om de motor gemonteerd te krijgen maar wonder boven wonder is het gelukt. Eerst was ik bang dat ik de tandwielen te strak op elkaar had zitten (gaatjes boren op het oog... haha) Maar nadat ik alles gemonteerd had kwam de spanning er af en draaid alles echt super soepel. Echt een opluchting was dat even hahaha ;)

De tandwielen raken elkaar niet voor de volle 100%, ik denk ongeveer voor maar 80%... nou ja, ik kon het echt niet anders monteren.... verder dus de glijbussen er uit en lagers er in.
4768996281_40caedd91c_b.jpg

4768996719_35bb35c46b_b.jpg

4769635452_40abb9ba6b_b.jpg

tot zover... morgen verder :cool:

Laatst bewerkt:
Als je Tandwielen niet goed in elkaar laat steken:rolling:
Kan je er op wachten tot dat je gewoon ronde damstenen heb:rolleyes:
Een papiertje van een bepaalde dikte tussen de tanden dan moet het goed gaan
mvg
Frederik:D

op zich wel aardig , maar als je het al goed vindt dat je tandwielen niet 100% recht opelkaar staan , wordt het niet echt een toppertje.
Net als wat de andere ook al zeggen , dat worden hele mooie ronde schijfjes, begin gelijk goed en pas het aan zodat ze wel goed op elkaar staan , heb je alleen maar ellende van als dat al niet goed is.

SUC6

De tandwielen staan wel recht op elkaar en 'haken' ook wel goed in elkaar, enkel zou ik een paar ringetjes tussen de motor en de motormount moeten doen zodat het motortandwiel beter aanlsuit (in de lengte) op het grote tandwiel.

Miischien had ik het niet helemaal duidelijk verteld, het was een beetje laat gister, kijk ook maar eens op die eerst foto (3e van onder) daar kan je wel zien wat ik bedoel.

wanneer je ringetjes tussen de motor en motormount gaat doen kan je motor bewegen door het koppel. Dan varieert je tandwielafstelling en ben je alsnog snel van je tandwielen af. je kan dan beter nog een heel dun laagje van de middendiff steun wegvijlen. dat moet dan wel heel nauwkeurig gebeuren.

He man.. ohhw nou ja, het kwaad is al geschiet haha ik heb er net ringen tussen gedaan. Het zit wel muurvast hoor. We zien wel als het werkt ;)

Tandwielen lijnen nu wel mooi iig.
4772057844_7cd5864137_b.jpg

Volgende stap:
4772058062_0c1b493ee6_b.jpg

Ik neem'em wel ff mee om te laten zien maar er zijn nog een paar probleempjes. Ik heb de stuurservo verkeerd gemonteerd zie ik nu. De tandwielen van de motor zitten nu te strak, dus ik denk dat ik die ringen er weer tussen weg haal, want eerst was het wel goed. En de esc doen ook een beetje raar.

//edit- alle problemen inmiddels opgelost, heb de ringetjes weer verwijderd en de tandwielen lopen nu wat losser op elkaar, precies goed nu. Ook de stuurservo is nu goed geplaatst. De esc staat nu ook goed ingesteld, moest even de handleiding er bij pakken want deze esc werkt net even anders dan die ik gebruik op m'n 1:8 buggy.

Dus morgen kan ik de eerste proefrit maken, het enigste probleem is dat ik nog iets moet verzinnen om de accu vast te zetten. Ik ben vergeten klitteband te kopen maar dat komt later wel ;)

Laatst bewerkt:
Net dus gereden met de auto en moet zeggen... het valt me niet tegen ;)

Zal snel eens een filmpje maken, kan iedereen het resultaat zien.

Back